تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/09/16 - 10:40
کد خبر: 416663

نماینده دفتر تحکیم وحدت در دیدار با رئیس قوه قضائیه مطرح کرد؛

راه اندازی سامانه هوشمند برای مشارکت مردم با قوه قضاییه/ رسیدگی قضایی به دارایی‌های مسئولان پس از پایان دوران مسئولیت‌شان

راه اندازی سامانه هوشمند برای مشارکت مردم با قوه قضاییه/ رسیدگی قضایی به دارایی‌های مسئولان پس از پایان دوران مسئولیت‌شان

پایین بودن نرخ نفقه، کمبود دادگاه‌های خانواده در شهرستان‌ها و همچنین صوری بودن فرآیند مشاوره قبل از طلاق، از دیگر نکاتی بودند که این عضو دفتر تحکیم وحدت به آن‌ها اشاره کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی بزرگ‌خو نماینده دفتر تحکیم وحدت در نشست دانشجویان با حجت الاسلام اژه ای رئیس دستگاه قضا که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، ضمن انتقاد از طرح برخی مسائل سیاسی از سوی دانشجویان در نشست هم‌اندیشی با رئیس قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی در عین حال هم باید مردم‌سالار و هم مردم‌نهاد باشد و در این راستا ما نیازمند تحول اساسی در زمینه مشارکت مردم در ساختار قوه قضاییه هستیم.

علی بزرگ‌خو نماینده دفتر تحکیم وحدت

بزرگ‌ خو شفافیت قضایی را یکی از حلقه‌های مفقوده اقدامات قضایی در کشور دانست و با بیان اینکه در قوه قضاییه نیازمند انقلاب شفاف‌سازی هستیم، گفت: نباید شرایط به نحوی باشد که استثنای قانون اساسی بر اصل قانون اساسی غلبه داشته باشد.

لزوم برخورد قضایی با ترک‌فعل‌های صورت گرفته از سوی مسئولان

وی همچنین خواستار ابهام‌زدایی در خصوص برخی انتصابات درون قوه قضاییه شد و گفت: انتصابات دستگاه قضایی باید با شفافیت همراه باشد و دلایل متقن در خصوص آن‌ها به افکار عمومی ارائه شود.

«برخورد قضایی با ترک‌فعل‌های صورت گرفته از سوی مسئولان»، «رسیدگی قضایی به دارایی‌های مسئولان پس از پایان دوران مسئولیت‌شان» و «تعیین دقیق نقش هیئت منصفه در قانون جرم سیاسی» از دیگر خواسته‌های نماینده دفتر تحکیم وحدت در این جلسه بود.

 انتقاد از صدور حکم برای مدیر یک پلتفورم هوشمند

بزرگ‌ خو ضمن انتقاد از صدور حکم برای مدیر یک پلتفورم هوشمند طی روز‌های گذشته، گفت: اگر خواهان آن هستیم که سرمایه در ایران امنیت داشته باشد و پول در ایران بماند، باید «امنیت سرمایه» ایجاد کنیم.

 درخواست راه اندازی سامانه جامع و هوشمند برای مشارکت مردم با قوه قضاییه

امیرحسین عابدی یکی دیگر از اعضای دفتر تحکیم وحدت نیز در سخنانی خواستار راه اندازی سامانه جامع و هوشمند برای مشارکت مردم با قوه قضاییه و تعامل بیشتر دستگاه قضایی کشور با دانشجویان شد.

پایین بودن نرخ نفقه، کمبود دادگاه‌های خانواده در شهرستان‌ها و همچنین صوری بودن فرآیند مشاوره قبل از طلاق، از دیگر نکاتی بودند که این عضو دفتر تحکیم وحدت به آن‌ها اشاره کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آشنائی با انواع مختلف ظروف پلاستیکی و کاربردهای آن در صنعت
فرش دستباف گونه چیست؟
نحوه کار صندوق اخذ رای الکترونیکی +فیلم
عضو شورای راهبردی هوش مصنوعی منصوب شد
کشف یک میدان هیدروکربوری جدید
هاشمی: حق‌پخش تلویزیونی حق باشگاه‌هاست
مجری مشهور صداوسیما کفن‌پوش شد +فیلم
غرفه یمن در نمایشگاه کتاب تهران افتتاح شد
باغ فتح آباد +عکس
عیادت خنده‌دار از استاد قرائتی +فیلم
انتخابات در ۸ حوزه الکترونیک برگزار می‌شود+فیلم
موتورسواری نوجوانان قانونی شد؟
خاطره جالب یکی از مدیران سابق بهشت زهرا +فیلم
باشگاه استقلال محکوم شد
تولید یک داروی مهم برای نخستین بار در کشور +جزئیات
پنتاگون هم توقف ارسال تسلیحات به تل‌آویو را تایید کرد
شعار «مرگ بر اسراییل» به زبان فارسی اسم رمز جهانی شد
بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی جهت دعوت مردم در دومین دوره انتخابات مجلس
تحویل ۲۴۰ هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر
۲۰۰ ماموریت جاسوسی بر فراز غزه توسط انگلیسی‌ها
کاهش صادرات گاز در سال گذشته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top