تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/09/17 - 15:49
کد خبر: 416871

نکات مهم هنگام مراجعه به متخصص زنان

طبق صحبت های دکتر الهه ثناگو متخصص زنان و زایمان دوره بارداری یکی از حساس ترین دوران زندگی هر بانویی است. در این موارد نیاز است که شما در دوره های مختلف به پزشک مراجعه کنید و چکاپ شوید. بارداری های ناموفق مثل بارداری خارج رحمی، پره اکلامپسی، سقط جنین مواردی هستند که می توانند جان مادر و نوزاد او را به خطر بیاندازند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» خانم های جوان و مسن این نکته مهم را باید به یاد داشته باشند که مراجعه کردن به متخصص زنان از کلیدی ترین کارهایی است که در طول دوره زندگی خود باید جزو اولویت های زندگی قرار دهند.خوشبختانه با پیشرفتهای علم و بالا رفتن سطح علمی همه اقشار جامعه این موارد تا حدود زیادی در بین مردم جا افتاده است. اما اکثریت افرادی که به پزشک مراجعه می کنند افرادی هستند که ازدواج کرده اند حالا چرا؟ در این مقاله سعی می کنیم این مبحث را بیشتر باز کنیم.

دلیل مراجعه به متخصص زنان

اغلب بانوان پس از ازدواج به دلایل مختلفی به پزشک مراجعه می کنند. اما دختران جوان و کسانی که هنوز ازدواج نکرده اند گمان می کنند که نمی توانند یا نباید که مراجعه کنند. تابوهایی که در بین مردم از قدیم وجود داشته است متاسفانه در خیلی از موارد به دلیل ناآگاهی مردم همچنان منجر به بروز مشکلات در سطح های پیشرفته تر می شود.

بگذارید راحتتر این مسائل را بیان کنیم. مراجعه به متخصص زنان و درمیان گذاشتن مشکلات و بیماری ها با پزشک یک امر طبیعی است. پس از بیان مشکلات به پزشک و گرفتن شرح حال بیمار حالا نوبت پزشک است که به معاینه و بررسی بپردازد. اینجاست که بسیاری از افراد از مراجعه سربازمیزنند. روش های تشخیص متفاوتی مانند کولپوسکوپی، تست پاپ اسمیر،سونوگرافی و ... ممکن است برای فرد تجویز شود.

معاینه توسط پزشک متخصص زنان

معاینه برای بانوان با توجه به شرایط فیزیکی آنها و شرح حال بیماریشان صورت میپذیرد. بنابراین دختران جوان که هنوز ازدواج نکرده اند نباید ترسی از این موضوع داشته باشند. خوشبختانه با پیشرفت های زیاد علم پزشکی و امکانات گسترده در مطب های خصوصی، بیمارستان ها و مراکز درمانی روش های تصویر برداری مختلفی مثل سونوگرافی، سی تی اسکن و غیره وجود دارد.

برای بسیاری از بیماران به جای معاینه فیزیکی از این روش ها برای بررسی و تشخیص به جای معاینه استفاده می شود.کما اینکه بسیاری از دختران در بازه سنی 13 الی 15 سال خوبست که بدون داشتن دلیل خاص به یک متخصص مراجعه کنند و در زمینه مراقبتهای زنان، رعایت بهداشت، آشنایی بهتر و اصولی با مسائل جنسی مشاوره تخصصی داشته باشند.

نگرانی و ترس از معاینه

طبیعی است که بسیاری از بانوان هنگام مراجعه به متخصص زنان با نگرانی و ترس و اضطراب مواجه شوند. اما دلیلی برای ترس و نگرانی وجود ندارد. شما برای بررسی سلامت جسمی تان لازم است اقدامات لازم را انجام دهید. سعی کنید براین حس اضطراب خود غلبه کنید. اما هر زمان که احساس کردید راحت نیستید ادامه کار را به زمان دیگری موکول کنید یا پزشک خود را عوض کنید. امروزه بهترین متخصص زنان فردی است که بتواند با توجه و تمرکز کافی به صحبتها و مشکلات فرد گوش فرادهد و بهترین راه درمانی را متناسب فرد ارائه دهد.

خدمات متخصص زنان

بانوان به دلایل متعددی نیاز دارند که به متخصص مراجعه کنند تا بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند.بسیاری از مشکلات به صورت درمانی است و برخی از آنها مشکلات زیبایی.

درمان مشکلات درمانی

مشکلات درمانی  شامل موارد مختلفی است از قبیل زایمان طبیعی ، زایمان سزارین، اقدام برای زایمان، بررسی مشکلات قاعدگی، انواع کیست های سرطانی و غیر سرطانی، سرطان دهانه رحم، سرطان پستان، کیست تخمدان، فیبروم رحم، زگیل تناسلی، تبخال تناسلی ، انواع ترشحات از ناحیه تناسلی، یائسگی و موارد متعددی از این قبیل.

بسیاری از این مشکلات با تشخیص پزشک ابتدا با درمان های دارویی آغاز میشود و اگر تصمیم به جراحی گرفته شود، جراح و متخصص زنان می تواند اقدام به انجام جراحی کند.

درمان مشکلات زیبایی زنان

اما مراجعه برای درمان های زیبایی و جراحی زیبایی زنان یکی دیگر از چالش های امروزی بانوان است. به مرور زمان و با پا به سن گذاشتن، زایمان های متعدد، مشکلات گوناگونی ممکن است برای بانوان به وجود بیاید. مواردی مثل زایمان کردن برای خانم ها اجتناب ناپذیر است اما درمان مشکلاتی که پس از آن برای بانوان به وجود می آید قابل حل است.

امروزه بسیاری از راه ها همچون لیز و جراحی به کمک بانوان آمده تا درمان جراحی های زیبایی زنان باشد. زیباسازی ناحیه تناسلی بانوان به غیر درمان زیبایی مشکلات روحی  آنها را نیز درمان می کند بنابراین در کنار جراح های زیبایی به ناگاه جنبه های درمانی نیز برای فرد اعمل میشود. در نتیجه رضایت فرد از زندگی خودش و شرایطی که دارد با افزایش حس خوب از زندگی و اعتماد به نفس همراه میشود.

داشتن همراه هنگام مراجعه به متخصص زنان

شاید فردی دوست نداشته باشد که تنهایی به پزشک مراجعه کند و بودن فرد مورد اعتماد مثل مادر یا دوست صمیمی شاید بتواند به داشتن حس آرامش شما کمک کند. و بلعکس . ممکن است موقع بیان مشکلتان راحت نباشید که کسی به غیر از پزشک در کنار شما باشد. این مورد کاملا به انتخاب شما بستگی دارد. اغلب پزشکان خوب در این قضیه همراه و همدل شما هستند.

زمان الزامی برای مراجعه به متخصص زنان

گاهی اوقات با دیدن علامت هایی در بدن زنان لازم است که به پزشک مراجعه شود. اگر:

  • دردهای شدید قاعدگی
  • قاعدگی نامنظم
  • خونریزی های غیر طبیعی
  • داشتن روابط جنسی دردناک
  • یائسگی زودرس
  • مشاهده توده های غیر طبیعی در بدن
  • مشکلات ناباروری

داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید. از کنار هیچکدام از علائم غیر طبیعی در بدن خود به سادگی عبور نکنید. در بسیاری از اینگونه موارد بیماری ابتدا با نشانه های کم بروز می کند و در صورتی که درمان نشود ادامه می یابد و تشدید پیدا میکند. آنگاه بیماری ای که با استفاده از قرص و دارو نمی تواند برطرف شود نیازمند نمونه برداری و جراحی است. جراحی های مختلفی در رابطه با زنان وجود دارد مانند لاپاراسکوپی، هیستروسکوپی و ....  که با توجه به تشخیص پزشک، بهترین روش برای شما پیشنهاد خواهد شد.

مراجعه به متخصص زنان برای اطلاع از مراقبتهای دوران بارداری

طبق صحبت های دکتر الهه ثناگو متخصص زنان و زایمان دوره بارداری یکی از حساس ترین دوران زندگی هر بانویی است. در این موارد نیاز است که شما در دوره های مختلف به پزشک مراجعه کنید و چکاپ شوید. بارداری های ناموفق مثل بارداری خارج رحمی، پره اکلامپسی، سقط جنین مواردی هستند که می توانند جان مادر و نوزاد او را به خطر بیاندازند.

حتی قبل از بارداری نیز برای مشاوره باید اقدام کرد. سلامت مادر قبل از دوره بارداری بر روی مادر و نوزاد حین بارداری تاثیر مستقیمی دارد.بررسی دیابت، فشارخون،  بیماری های قلبی و غیره بسیار مهم است. در مواردی که متخصص زنان لازم ببینید شما را به پزشک دیگری مثل متخصص غدد یا متخصص قلب ارجاع می دهد، تا بررسی های دقیقتر و بهتری انجام بگیرد. همگی این موارد تاثیر فوق العاده ای بر طی کردن دوره بارداری با صحت و سلامتی دارد.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما میتواند برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مطرح کردن سوالات خود در زمینه زنان به وب سایت دکتر الهه ثناگو  متخصص زنان و زایمان به آدرس  https://drsanagoo.com/  مراجعه کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top