تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/09/24 - 22:04
کد خبر: 417718

احیای مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه فقط شورای گسترش آموزش عالی می‌تواند مراکز این دانشگاه را منحل کند، گفت: مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی باید احیا شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حسین بلندی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و سرپرست این با اشاره به سابقه تاسیس دانشگاه جامع، گفت: اساسنامه دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال ۷۱ به پیشنهاد شورای عالی علمی کاربردی و توسط شورای گسترش آموزش عالی تصویب شد و جذب کمک‌های دولتی و بخش‌های مختلف دولتی و غیر دولتی برای حمایت از آموزش عالی علمی کاربردی و تخصصی متناسب با امتیازات از جمله وظایف این دانشگاه عنوان شد. بر این اساس دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند بخشی از امتیازات و مسئولیت‌های خود را به دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات آموزش عالی علمی کاربردی ذیصلاح تفویض کند یا بر حسب نیاز نسبت به تاسیس مؤسسات و مراکز اقدام کند.

احیای مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی

وی با بیان اینکه اساسنامه این دانشگاه در سال ۷۳ به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسیده که در واقع بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در زمینه ایجاد یا صدور اجازه تاسیس یا انحلال هر موسسه اعم از دولتی و غیر دولتی است، گفت: بر اساس قانون، فقط شورای گسترش آموزش عالی اختیار انحلال مراکز علمی کاربردی را دارد و می‌تواند در این زمینه تصمیم گیری کند و هیچ کسی اجازه انحلال مراکز را ندارد، ضمن اینکه افرادی که این اقدام را انجام دادند توجه نکردند که هیچ کدام از مراکز علمی کاربردی خصوصی یا دولتی اجازه صدور مدرک را ندارند و آنها صرفا وظیفه آموزش و تربیت دانشجویان را عهده‌دار هستند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی خاطرنشان کرد: ما در سال ۹۴، ۱۷۰۴ مرکز علمی کاربردی در کشور داشتیم که این آمار امروز به ۵۷۱ مرکز کاهش یافته است و متاسفانه ۳۰۹ مرکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی بودند که بر اساس مصوبه شورای عالی اداری منحل شدند. انحلال مراکز دولتی علمی کاربردی آمار دانشجویان این دانشگاه را کاهش داد، با این مصوبه ما ۲۰۰ هزار دانشجو و ۱۴۰ هزار شغل را از دست دادیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه جامع علمی کاربردی ۲۳ میلیون متر مربع فضا دارد که اگر فضای ۹۳ میلیون متری مراکز دولتی علمی کاربردی به آن اضافه شود، به بیش از ۱۱۵ میلیون متر مربع می‌رسد، گفت: توسعه آموزش‌های علمی کاربردی از طریق یک مدل نظام‌مند یکپارچه امکانپذیر است. بر اساس قانون باید ۳۰ درصد آموزش‌های کشور، مهارتی باشد که در حال حاضر این مقدار  ۱۱ درصد ست، ما باید مدل نظام‌مند یکپارچه داشته باشیم تا این امر محقق شود، ضمن اینکه دستگاه‌های علمی کاربردی وابسته به دولت نیز باید احیاء شوند.

بلندی فعالیت همسو با آمایش سرزمین، توسعه رشته‌های اشتغال‌زا، توسعه آموزش‌ها به سمت تکنیسین‌ها، ارتقاء کیفیت از کنترل کیفیت به تضمین کیفیت، توسعه آموزش‌های مجازی، ایجاد کارگاه‌های متمرکز در استان‌ها  استفاده از خبرگان را از تعهدات خود برشمرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top