تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/10/01 - 14:47
کد خبر: 418371

مقایسه آموزشگاه ها و موسسات زبان ترکی استانبولی + سیر تا پیاز یادگیری زبان ترکی استانبولی

طبق بررسی های به عمل آمده از مراکز آموزش عالی یکی از الزامات اولیه برای ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر ترکیه یا اشتغال، شرکت در آزمون تومر است. بنابراین میزان سطح آمادگی برای ازمون Tomer این آزمون بین المللی زبان ترکی استانبولی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، زبان ترکی استانبولی یکی از بهترین گزینه ها برای یادگیری زبان دوم است. موقعیت‌های زندگی هر فردی می‌تواند او را وادار به یادگیری زبان دوم کند. ممکن است یادگیری زبان دوم به دلیل موقعیت کاری، ازدواج، مهاجرت، آشنایی با فرهنگ کشورهای دیگر، علاقه و مهم بودن آن مورد توجه باشد. در هر صورت زبان‌های رایج و عمومی برای انتخاب زبان دوم مناسب‌تر هستند و زبان ترکی هم یکی از آنهاست. موسسات و آموزشگاه های ترکی استانبولی وظیفه آموزش زبان ترکی را در کوتاه ترین زمان دارند اما شما بصورت خودآموز نیز میتواند زبان ترکی را یاد بگیرید. ما در این مطلب به مقایسه بهترین آموزشگاه های ترکی استانبولی تهران و ایران که برگزار کننده دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی و آمادگی آزمون های بین المللی زبان ترکی مانند آزمون تومر TÖMER - آزمون یوس YÖS - آزمون ALES - TYS هستند پرداخته و روش های دیگر یادگیری رایگان را نیز شرح خواهیم داد.

مقایسه آموزشگاه ها و موسسات زبان ترکی استانبولی + سیر تا پیاز یادگیری زبان ترکی استانبولی

طول مدت یادگیری زبان ترکی استانبولی چقدر است؟ آموزش زبان ترکی استانبولی چقدر طول میکشه؟

مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی با توجه به نحوه یادگیری، نوع آموزشگاه ترکی استانبولی، توانایی یادگیری فرد و... متفاوت است. به‌عنوان مثال بیشتر افراد زمانی که یادگیری به شکل خصوصی را انتخاب می‌کنند، سریع‌تر نتیجه می‌گیرند. چون دقت و تمرکز در یادگیری کلاس‌ ترکی استانبولی بیشتر است. با این وجود، کارشناسان و متخصصان زبان ترکی، حدود یک تا 2 سال را برای یادگیری این زبان پیشنهاد می‌کنند. البته یادگیری زبان با گذراندن آموزش ترکی استانبولی فشرده در کمتر از شش ماه نیز نتیجه به همراه دارد.

  • کلاس گروهی: از 1 تا 3 جلسه در هفته
  • آموزش خصوصی: از 1 تا 3 جلسه در هفته و قابل تغییر توسط دانشجو
  • دوره های گروهی فوق فشرده: قابل انتخاب توسط هنرجو از 3 تا 5 روز در هفته یا 2 روز در هفته با ساعت آموزش بالا

ترکی استانبولی چندمین زبان دنیاست؟

ترکی استانبولی زبان رسمی کشور ترکیه و قبرس است. مردم در نواحی شمالی قبرس ترکی صحبت می‌کنند و خود را به‌عنوان کشوری مستقل می‌دانند. ترکیه در سال 1974 این منطقه را تحت حمله قرار داد و همین اتفاق نیز تا حدودی ترک‌ها را در نقاط مختلف پراکنده کرد. بخش از کشور عراق، هلند، آلمان، سوئیس، اتریش،  فرانسه، بلغارستان، صربستان، یونان و بلژیک نیز به زبان ترکی صحبت می‌کنند. با توجه به گستردگی زبان ترکی استانبولی در بیشتر کره زمین، این زبان رتبه 15 را بین سایر زبان‌ها دارد.

مقایسه آموزشگاه ها و موسسات زبان ترکی استانبولی + سیر تا پیاز یادگیری زبان ترکی استانبولی

آموزش ترکی استانبولی گام به گام

آموزش ترکی استانبولی رایگان یادگیری ترکی استانبولی در منزل

بیشتر افراد مخصوصاً افراد شاغل دوست دارند زبان ترکی استانبولی را در خانه یاد بگیرند. آموزش‌های آنلاین و انواع خودآموزهای زبان ترکی امکان یادگیری در منزل را فراهم می‌کنند. یادگیری در منزل می‌تواند تمرکز بیشتری برای فرد به همراه داشته باشد. ضمن اینکه فرد در این نوع یادگیری به شکل مناسبت‌تری با آموزش ترکی استانبولی هماهنگ می‌شود.

بخش زیادی از آموزش ترکی استانبولی به شکل رایگان در اختیار افراد است. این آموزش‌ها شامل مکالمات روزمره هستند و مراوده کردن با ترک‌زبانان را ساده و راحت می‌کنند. شما برای آموزش رایگان ترکی استانبولی میتوانید به منابعی چون یوتوب و آپارات و اینستاگرام مراجعه نمایید.

خودآموز زبان ترکی استانبولی

اگر می‌خواهید زبان ترکی را سریع یاد بگیرید، بهتر است از نرم افزارهای خودآموز ترکی استفاده کرده و بر روی موبایل و تبلت خود نصب کنید. با خودآموزها می‌توانید در هر زمان از روز که فرصت دارید، واژگان، مکالمه و ... را تمرین کنید. خودآموزها سطوح مختلف مقدماتی تا پیشرفته زبان ترکی را به‌خوبی تفکیک می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید از ابتدایی‌ترین واژگان و مکالمه شروع کنید.

تعدادی از معتبرترین ها:

  • سایت و اپلیکیشن دولینگو (www.duolingo.com)
  • نرم افزار آموزش تصویری زبان ترکی استانبولی نصرت در ۹۰ روز
  • نرم افزار آموزش زبان ترکی استانبولی رزتا استون
  • نرم افزار آموزش زبان ترکی استانبولی پیمزلر
  • اپلیکیشن آموزش ترکی استانبولی متال
  • اپلیکیشن آموزش ترکی استانبولی ترکیش لند
  • اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی زبان مستر

مکالمه ترکی استانبول در هتل

بیشتر ایرانیانی که برای سفرهای گردشگری یا کار به کشور ترکیه رفته‌اند و زبان ترکی بلد نبودند، از اقامت در هتل شکایت داشتند. رزرو و اقامت در هتل یکی از مواردی است که بدون یادگیری زبان ترکی سخت و دشوار یا حتی غیرممکن می‌شود.

اگر بخواهید به هر کشوری مثل آلمان، ترکیه یا رومانی و... سفر کنید، باید تا حد زیادی با زبان و حتی فرهنگ آن‌ها آشنایی داشته باشید. چون در غیر این صورت به مشکلات جدی‌تری بر می‌خورید. مکالمه ترکی استانبولی ساده و راحت است و نیاز به صرف زمان طولانی ندارد. با گذراندن دوره مکالمه و یادگیری ترکی می‌توانید منظور خود را بدون نگرانی در هر محیطی به‌درستی عنوان کنید.

ترکی استانبولی مترجم آنلاین

زمانی که تصمیم به سفر می‌گیرید، سایر اپ‌ها و برنامه‌ها را از نظر مهارت، دقت و عملکرد ارزیابی می‌کنید. مترجم آنلاین یکی از ابزارهایی است که در سفرهای کاری و گردشگری استفاده می‌شود. نحوه کار با مترجم آنلاین بدین شکل است که شما جمله مورد نظر خود را به نرم‌افزار می‌گویید و آن‌گاه از ترجمه اپلیکیشن یا نرم‌افزار استفاده می‌کنید.

مقایسه آموزشگاه ها و موسسات زبان ترکی استانبولی + سیر تا پیاز یادگیری زبان ترکی استانبولی

آزمون های بین المللی زبان ترکی استانبولی

ترکی استانبولی هم مثل زبان های دیگر دارای مدارک و آزمون های مختلف است. بعنوان مثال شما اگر قصد مهاجرت تحصیلی را دارید باید برای ورود به دانشگاه یکی از مدارک تعیین سطح آزمون های بین المللی زبان ترکی مانند آزمون تومر TÖMER - آزمون یوس YÖS - آزمون ALES - TYS را دریافت کنید تا میزان تسلط شما به زبان ترکی استانبولی مشخص شود. در این بین آزمون تومر یکی از مهمترین آزمون های زبان ترکی است.

آزمون ترکی تومر چیست؟

آزمون تومر TOMER یک آزمون تعیین سطح زبان ترکی استانبولی است. مدرک آزمون بین المللی تومر برای دانشگاه های زبان ترکی و دریافت تابعیت کشور ترکیه قابل استفاده است. ازمون تومر یکی از آزمون های بین المللی زبان معتبر و مهم بین المللی محسوب میشود که در آموزشگاه های ترکی استانبولی کشور آموزش داده میشود.

طبق بررسی های به عمل آمده از مراکز آموزش عالی یکی از الزامات اولیه برای ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر ترکیه یا اشتغال، شرکت در آزمون تومر است. بنابراین میزان سطح آمادگی برای ازمون Tomer این آزمون بین المللی زبان ترکی استانبولی بسیار حائز اهمیت است.

اطلاعات بیشتر: https://iranamozeshgah.com/tomer-turkish-language-test/

دلایل یادگیری زبان ترکی استانبولی که باید بدانید

یادگیری ترکی لذت بخش است! جدای از شوخی، ترکی زبان فوق‌العاده‌ای است و احتمالاٌ شما نیز از شنیدن کلمات و جملات ترکی لذت می‌برید. این زبان به چندین دلیل مجبوبیت دارد:

 ترکی را یاد بگیرید تا با افراد زیادی صحبت کنید

ترکی استانبولی زبان رسمی کشور ترکیه است، اما کشورهای زیادی در جهان ترکی صحبت می‌کنند. در واقع میلیون‌ها ترک زبان در آلمان، قبرس و یونان زندگی می‌کنند. در کل، حدود 80 میلیون ترک زبان در سراسر جهان وجود دارند.

اگر بتوانید ترکی را روان صحبت کنید، می‌توانید با همه این افراد حرف بزنید و ارتباط برقرار کنید. با مردم ترکیه نیز می‌توانید به‌راحتی حرف بزنید و از صحبت با آن‌ها لذت ببرید. صحبت با 80 میلیون ترک زبان، احتمالاً فرصت‌هایی بیشتری برای بهبود زندگی شما به وجود می‌آورد.

یادگیری زبان ترکی استانبولی راحت و بی‌دردسر

ممکن است از شنیدن اینکه یادگیری ترکی استانبولی سخت نیست، شوکه شوید. الفبای ترکی با حروف لاتین همراه است، به همین خاطر افراد بومی انگلیسی زبان به‌راحتی می‌توانند ترکی را بخوانند. تسلط بر تلفظ ترکی هم سخت نیست. شما می‌توانید بدون نگرانی در مورد لهجه خود به شکل روان ترکی صحبت کنید.

شغل خود را با زبان ترکی تقویت کنید

کارمندان دو زبانه حقوق بهتری دریافت می‌کنند. چون آن‌ها یک سرمایه برای شرکت هستند. مهارت‌های زبانی آن‌ها می‌تواند روابط تجاری بهتری به وجود آورد. اگر برای شرکتی کار می‌کنید که با کشور ترکیه تجارت می‌کند، حتماً یادگیری زبان ترکی استانبولی را در برنامه خود بگذارید. این زبان، رزومه شما را پربار می‌کند.  

به‌راحتی به ترکیه سفر کنید

صحبت کردن به یک زبان خارجی در سفر بسیار مهم است. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مردم محلی ترکیه به زبان انگلیسی صحبت کنند. اگر شما زبان ترکی را روان صحبت کنید، می‌توانید از تعطیلات لذت بیشتری ببرید، خدمات بهتری از مردم محلی ترکیه دریافت کنید، وقت چانه‌زنی، معاملات بهتری داشته باشید و از فرصت‌های بیشتری استفاده کنید.

تحصیل در کشور ترکیه

اگر می‌خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید، ترکیه مکانی عالی برای ادامه تحصیلات است. این کشور چندین دانشگاه عالی در سطح جهانی دارد. بهترین خصوصیت در مورد تحصیل در ترکیه، دیدن نحوه زندگی مردم محلی ترکیه است. دیدن زندگی روزمره آن‌ها، بینش فرهنگی عالی و دیدگاهی جهانی به شما می‌دهد.

جمع‌بندی

یادگیری زبان ترکی استانبولی می‌تواند بسته به سبک زندگی، موقعیت اجتماعی و موقعیت شغلی شما اهمیت داشته باشد. ضمن اینکه در نقاط مختلف جهان بیشتر افراد به دنبال یادگیری زبان دوم هستند. یادگیری زبان دوم در زمینه شغلی می‌تواند شما را از بقیه کارکنان شرکت یا اداره تفکیک کند. همچنین رزومه کاری شما را پربارتر کند. این موضوع برای شرکت‌هایی که در حال تجارت با ترکیه هستند، مهم است.

ممکن است برای گذراندن دوره خاص آموزشی یا تحصیلات به کشور ترکیه سفر کنید. دانشجویان با توجه به موقعیتی که دارند، باید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرند. وقتی که زبان ترکی را یاد بگیرید، با اعتماد‌به‌نفس بیشتری بین هم‌دانشگاهی‌ها و هم‌کلاسی‌های خود رفتار می‌کنید. فرصت‌های بیشتری برای شما فراهم می‌شود و می‌توانید پیشرفت شغلی را تجربه کنید.

یادگیری هر زبانی می‌تواند ویژگی‌های مثبتی برای شما به همراه داشته باشد اما زبان‌های رایج و عمومی برای یادگیری مناسب‌تر هستند. چون امتیازات بین‌المللی بیشتری دارند و معمولاً آسان‌تر هستند.

بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور

WWW.IRANAMOZESHGAH.COM

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به جای اینکه کارکرد گرایانه حرف بزنیم، تکلیف گرایانه حرف می‌زنیم!
توصیه چند دانشگاه برتر جهان به دانشجویان جدید
بزرگترین «آی.سی.یو» کرمانشاه افتتاح شد
نتایج اولین عمل پیوند چشم دنیا منتشر شد
اعمال شب و روز ۱۷ ربیع‌الاول
کاراته قهرمانی آسیا؛ اباذری دومین فینالیست کاراته ایران
یامگا مقابل استقلال به فوتبال بازگشت!
جزئیات ارائه دروس عمومی به دانشجویان علوم پزشکی از مهر ۱۴۰۳
واکنش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اظهاراتی درباره مصوبه کنکور
عراقچی راهی نیویورک شد
مشارکت مردم از طریق شرکت‌های سهامی عام پروژه افزایش می‌یابد
صعود ۳۱ دلاری اونس جهانی در معاملات امروز
اعلام فراخوان جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده
بودجه سال ۱۴۰۴ در سه بخش به مجلس تقدیم می‌شود
اعلام ترکیب استقلال و نساجی
جایزه جهانی هم مخالفان زاکانی را راضی نکرد
افزایش خشونت در ایالات متحده
ارسال ۴۷ پرونده دارای احکام انضباطی اخراج از دانشگاه دانشجویان به وزارت علوم
معرفی ۶ کتاب تحسین شده ازجانب رهبر انقلاب در ویژه برنامه کتاب یک
هدایای عجیب شهردار و استاندار کرمانشاه به قهرمان المپیک/ شکلات خوری و زمینی که ۱۱ صاحب داشت!
تلاش برای تأمین اعتبار خرید گندم برای سال زراعی آتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top