تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/10/01 - 19:11
کد خبر: 418402

پیش بینی وقوع بارش در جاده‌ها برای روزهای پایانی هفته

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش در روزهای پایانی هفته خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی تا پایان روز جمعه مورخ ۳ دی اشاره و اظهار داشت: بر این اساس سامانه بارشی باران، برف و کاهش دما جاده های استانهای شمالی و شمال غربی و شرقی کشور را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پایان این هفته زمان مناسبی برای سفر به این استانها نیست تصریح کرد: مطمئنا برودت هوا باعث افزایش خطر یخ‌زدگی و لغزندگی جاده ها شده وخطر انحراف از جاده و واژگونی در این وضعیت بیشتر می‌شود. 

سرهنگ شیرانی با اشاره به اینکه در این شرایط برای رانندگی در جاده‌ها باید از سرعت معمول و همیشگی کاسته شود گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای سفرهای جاده ای در این فصل از الزامات سفر است؛ همچنین لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر گرفته و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها احتیاط بیشتر و رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند.

وی ادامه داد: اطمینان از آماده بکار بودن خودرو، سالم بودن برف پاک کن خودرو و سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر بسیار ضروری است.

سرهنگ شیرانی در خصوص آخرین محورهای مسدود کشور اعلام کرد: محور شهداد به نهبندان و خرم آباد پلدختر به علت عملیات عمرانی کماکان مسدود و سایر مسیر های اصلی و مواصلاتی کشور باز و تردد بصورت روان در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین علت وقوع تصادفات جاده ای در این هفته مربوط سرعت و سبقت غیر مجاز گزارش شده است که بر این اساس از رانندگان درخواست داریم رعایت احتیاط و عمل به مقررات رانندگی و صبر و حوصله را در دستور کار خود قرار دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top