تاریخ انتشار: شنبه 1400/10/04 - 11:38
کد خبر: 418593

دانشگاه تهران و دانشگاه توربن ایتالیا، تبادل استاد و دانشجو

وی از تبادل استاد برای سخنرانی، تدریس و یا انجام تحقیق؛ تبادل دانشجو برای فعالیت تحقیقاتی؛ تدریس آن‌لاین مشترک؛ راهنمایی مشترک تز دانشجویان ارشد و دکترا؛ تعریف پروژه‌های مشترک؛ برنامه‌های دانشگاهی کوتاه‌مدت مانند سمینارها، وبینارها و کارآموزی ورک‌شاپ و مدارس تابستانی و برنامه‌های آموزشی مشترک مانند اعطای درجه دکترای مشترک به عنوان محورهای تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با دانشگاه تورین ایتالیا نام برد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه همکاری‌های دانشگاهی بین دانشکدگان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و دانشگاه تورین ایتالیا توسط دکتر سیدحسین گلدانساز رئیس این دانشکدگان و استفانو گیونا رئیس دانشگاه تورین امضاء شده است.

دانشگاه تهران و دانشگاه توربن ایتالیا، تبادل استاد و دانشجو

ولی‌الله محمدی، معاون بین‌الملل دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، با اعلام این خبر گفت: دانشگاه تورینوی ایتالیا دارای رشته‌های مشترک با دانشگاه تهران در زمینه‌های کشاورزی، جنگل و سایر رشته‌ها با دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی است.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: تدریس آنلاین مشترک، یکی از برنامه‌هایی است که بعد از شروع کرونا دنبال شد و استادان خارجی از طریق سیستم‌های آنلاین برای دانشجویان ما تدریس می‌کنند و متقابلاً استادان ما هم برای دانشجویان خارجی.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه در گذشته با برخی دانشگاه‌های اروپا مانند نانت و تولوز فرانسه و والنسیای اسپانیا برنامه آموزشی مشترک اعطای درجه دکترا را اجرا کرده‌ایم، افزود: «درصدد هستیم این برنامه را با دانشگاه تورین هم داشته باشیم».

وی با تاکید بر اینکه این تفاهم‌نامه بسترساز همکاری و محمل قانونی برای همکاری استادان دو دانشگاه است، اظهار امیدواری کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه قرارداد اراسموس را هم امضا کنیم و اعتبار مالی تبادل استاد و دانشجو بر اساس این تفاهم‌نامه تأمین شود.

معاون بین‌الملل دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در پایان گفت: در دو سال اخیر ۱۹ تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های مختلف آسیایی، اروپایی و همسایه و ۱۴ قراداد اراسموس با دانشگاه‌های وابسته به اتحادیه اروپایی برای تبادل استاد و دانشجو امضا شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top