تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/10/05 - 09:51
کد خبر: 418723

سرپرست دانشگاه علامه:

طراحی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه باید متناسب با مخاطب خود باشد

عضو هیات علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه با بیان اینکه انجام فعالیت فرهنگی در حوزه دانشجویی کار بسیار دشواری است، اضافه کرد: دانشجویان امروز ما به لحاظ سلیقه، اطلاعات و نوع نگرش بسیار با گذشته متفاوت هستند. دوره هویت بین جوانان و نوجوانان به تاخیر افتاده است و این کار را دشوار می‌کند. ما امروز با نسلی مواجه هستیم که این نسل دچار سردرگمی شده اند. یکی از دلایل آن شاید گسترش ارتباطات و مواجهه با الگوهای متعدد رفتاری باشد دنیایی که فضای مجازی و تاثیری که بر روحیه و شخصیت او می‌گذارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، عبدالله معتمدی در سخنانی با اشاره به اهمیت کار در حوزه فرهنگی گفت: علیرغم اینکه چند ده سال از عمر دانشگاه‌های ما بعد از انقلاب گذشته است، نگاه فرهنگی همواره مورد تاکید و توجه بوده است و اقدامات بسیار زیادی هم در دانشگاه انجام شده است.

طراحی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه باید متناسب با مخاطب خود باشد

وی با بیان ضرورت برنامه و اقدامات منسجم در این حوزه تاکید کرد: همچنان در این حوزه برنامه‌های منسجم و منظم نیاز است و علیرغم اقدامات انجام شده، کاستی‌های وجود دارد که به نظر می‌رسد این ماموریت بزرگ را همکاران فرهنگی بتوانند به نتیجه برسانند.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اهمیت برنامه‌های جدی فرهنگی در حوزه دانشگاه تصریح کرد: دو نکته مهم که باید به آن‌ها توجه شود این است که هر برنامه فرهنگی باید مبتنی بر شناخت مخاطب باشد و متناسب با مخاطب خود طراحی شود.

وی یکی از راه‌های شناحت مخاطب را داشتن برنامه فرهنگی متناسب با مخاطب برشمرد و افزود: شاید یکی از راه‌ها فراهم کردن زمینه مشارکت مخاطب است و برای این کار اگر زمینه را برای مشارکت در برنامه‌ریزی و در اجرای یک برنامه برای این کار فراهم کنیم می‌تواند بسیار مفید و اثربخش باشد.

معتمدی با بیان اینکه مشارکت دادن مخاطبان در برنامه‌های فرهنگی، یک تجربه جهانی است، گفت: در کشور ما با یک نگاه ارزشی و معنوی به مسائل فرهنگی توجه می‌شود، اما در نقاط مختلف جهان ارزش‌های متناسب با فرهنگ خود را دارند. شایستگی‌هایی که برای مخاطب مطرح می‌شود این‌ها می‌تواند زمینه کارهای فرهنگی را فراهم کند.

وی با اشاره بر اهمیت شناسایی مخاطب خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد یکی از نکات مهم توجه به شناسایی مخاطب و درک از شرایط آن است و اینکه چه شرایطی دارد و کجا ایستاده است. ما از همین جایی شروع کنیم که ایستاده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سهم ۰.۳ درصدی فرزندآوری از تولید ناخالص ملی
نهضت قرآنی بانوان آغاز به کار کرد
دانشمندان ناباروری مردان را با آلودگی هوا و ناباروری زنان را با آلودگی صوتی مرتبط می‌دانند
پرونده ۵۰ مددجوی زندان زنان توسط قضات دادسرای تهران رسیدگی شد
کودکی نبی مکرم اسلام
گاریدو رسما تهدید کرد؛ اخراجتان می‌کنم
عیادت عراقچی از امانی در تهران
جزئیات جدید از طرح ساماندهی اتباع خارجی
آزمایش موشکی جدید کره شمالی با نظارت اون
وزیر خارجه ترکیه: ایران و حزب‌الله،‌اسرائیل را می‌زنند
صعود تاریخی فوتبال ایران در رده‌بندی جهان
وزیر بهداشت دولت روحانی پزشک معالج سفیر ایران در لبنان شد
نظامیان آلمانی در عراق می‌مانند
واکنش انصارالله یمن به حملات سایبری اسرائیل
ساماندهی اتباع غیرمجاز نیازمند اقدام همه‌جانبه است
هشدار به معلم‌های دوربین به دست در شروع مدارس
بازداشت یک اسرائیلی به بهانه همکاری با ایران
ثبت رکورد دیگر طلای جهانی با پرواز دلار
ونزوئلا حکم بازداشت رئیس‌جمهور آرژانتین را صادر کرد
عارف: جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی راهبرد دولت چهاردهم است
پیام غافلگیرکننده سیدحسن نصرالله به اسرائیلی‌ها
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top