تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/10/08 - 14:46
کد خبر: 419161

دعوت انجمن مستقل دانشگاه علامه از مردم برای حضور پرشور در مراسم ۹دی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه از عموم مردم برای حضوری شکوهمند و انقلابی در مراسم و برنامه‌های نهم دی دعوت کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی (ره)  در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز حماسه نهم دی تاکید کرد: جهاد تبیین فقط منحصر به مردم و جوانان نیست بلکه مسئولین نیز موظف‌اند با قاطعیت و مواضعی دقیق، در شرایط فتنه جبهه خود را از فتنه‌گران و کشورهای خارجی جدا کنند.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب: «نهم دی ماه تجلی دست قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است»

روز ۹ دی برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود که اثر بسزایی در حفظ و تداوم انقلاب داشت. حماسه‌آفرینان نهم دی، در این روز با در برابر جریان سرکش فتنه به قیام برخاستند و برای دفاع از عقاید و آرمان‌هایشان فریاد وحدت سر دادند. در آن روز ندای «هل من ناصر ینصرنی» بلند نشد اما مردم لبیک گویان و با غیرتی عاشورایی و عباس‌وار ثابت کردند از خیمه‌ی اسلام و این انقلاب دفاع خواهند کرد و نخواهند گذاشت کربلای دیگری اتفاق بیفتد. دنیا طلبان و مستکبران گمان می‌کردند می‌توانند تجلی حق و حقیقت و را با آتش فتنه خاموش کنند غافل از اینکه «إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا».

رسوخ ایمان، مقاومت، بصیرت و هوشیاری در روح جامعه و مردم، بار دیگر سربلندی در این آزمون الهی را برای انقلاب به ارمغان آورد تا در فضای غبارآلود فتنه، حق را از باطل تمیز دهد و از حق حمایت کند.

امروزه در میدان فتنه‌ها و جنگ همه‌جانبه دشمن در فضای حقیقی و سایبری، لازم است مردم و جوانان وارد میدان «جهاد تبیین» شوند و با بازخوانی وقایع تاریخی از جمله فتنه 88 با بیانی شفاف و صریح در مسیر روشنگری و بصیرت‌افزایی گام بردارند. جهاد تبیین فقط منحصر به مردم و جوانان نیست بلکه مسئولین نیز موظف‌اند با قاطعیت و مواضعی دقیق، در شرایط فتنه جبهه خود را از فتنه‌گران و کشورهای خارجی جدا کنند. تلاش برای افزایش بصیرت همگانی و اقناع مردم در همه حال و تواصی به حق و صبر بخشی از جهاد تبیین است.

بر همین اساس روشن و شفاف سازی تمام تصمیمات دولت برای افکار عمومی کاری واجب و ضروری به شمار می‌رود. یکی از اموری که شفاف‌سازی برای آن واجب است تصمیم‌گیری در خصوص بودجه سال 1401 و ارز 4200 است. باید توجه نمود تداوم ارز ترجیحی در حالت فعلی رانت عظیم اقتصادی و بی عدالتی به همراه خواهد داشت و پای مفسدین را همچنان در نظام اقتصادی کشور باز خواهد گذاشت؛ در مقابل حذف ناگهانی ارز 4200 مانند ماجرای بنزین در آبان‌ماه 98، ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به سرمایه اجتماعی مردم وارد می‌کند و تورم ناشی از آن تأمین معیشت مردم به ویژه قشر مستضعف را به مشکلی جدی مواجه خواهد کرد؛ بنابراین دولت موظف است قبل از هر اقدامی به نظرات دلسوزانه کارشناسان توجه نماید و تصمیمات خود را برای مردم شفاف و روشن نماید. هیچ تصمیم ناگهانی از سوی دولت از طرف بدنه دانشجویی و مردم پذیرفته نخواهد بود.

در آستانه سالگرد شهادت سردار رشید اسلام به عنوان عالی‌ترین نمونه مقاومت و اقتدار باید توجه نمود همواره تکیه بر مقاومت، اراده و ایستادگی نقطه عطفی در تاریخ کشور سربلند ایران به شمار می‌رود. افزایش توان دفاعی و تسلیحاتی ایران نسبت به گذشته یکی از ثمرات این مقاومت انقلابی است، بنابراین یاوه‌گویانی چون اسرائیل باید بدانند تهدیدات پوچ و بی‌اساسشان نمی‌تواند کوچک‌ترین خدشه‌ای به اقدامات و اراده جمهوری اسلامی‌ وارد کند. مردم شریف ایران به برکت خون سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی مسیر مقاومت را ادامه خواهند داد و نخواهند گذاشت آسیبی به حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد شود.

با آغاز مذاکرات در دولت جدید و با توجه تجربه تلخ برجام، دولت سیزدهم توجه داشته باشد که تنها مذاکره‌ای پذیرفته است که در راستای رفع تحریم‌های دشمن بر علیه مردم ایران و مبتنی بر منویات رهبر انقلاب باشد. بدون شک التزام به این منویات و داشتن بصیرت، آگاهی و مقاومت در روند مذاکرات تاثیرگذار خواهد بود. همچنین باید به تمامی مفاد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران نیز اهتمام جدی وجود داشته باشد. بر همین اساس هرگونه مذاکره دیگری بر سر منابع قدرت ایران اسلامی از سوی جریان دانشجویی محکوم و ناپسند خواهد بود.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی (ره) ضمن گرامیداشت یوم‌الله نهم دی ماه، با شرکت در این راهپیمایی، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب و شهدا تجدید میثاق می‌کنند و با حضور در میدان‌های بصیرت، فریاد مقابله با استکبار جهانی و فتنه‌های داخلی و خارجی را سر می‌دهند.

همچنین از عموم ملت شریف ایران برای حضوری شکوهمند و انقلابی در راهپیمایی نهم دی، دعوت می‌کند تا بار دیگر فریاد استکبارستیزی خود را به گوش جهانیان برسانیم و نشان دهیم ملت انقلابی ایران هرگز مغلوب فتنه مستکبران نخواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top