تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/10/09 - 11:21
کد خبر: 419272

با این نوشیدنی به جنگ قند خون بروید

محققان بر این باورند که نوشیدن چای زنجبیل می تواند تا حد قابل ملاحظه ای میزان قند خون را در مبتلایان به دیابت کاهش دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، کنترل قند خون از مهم ترین راهکارها برای کنترل عوارض ناشی از این بیماری است و محققان بر این باورند که با مصرف برخی نوشیدنی ها و گیاهان دارویی می توان میزان قند خون را کاهش داد.

هورمون انسولین مسئولیت تنظیم قند خون را بر عهده دارد اما در مبتلایان به دیابت، این مکانیسم مختل می شود. اما با بهبود سبک تغذیه و رعایت رژیم غذایی تا حد زیادی می توانید قند خونتان را کنترل کنید. از این رو، پژوهشگران عنوان کرده اند که نوشیدن چای زنجبیل می تواند این مکانیسم معیوب را بهبود بخشد.

ادویه زنجبیل عصاره حاصل از ریشه گیاهی بومی آسیاست که در قالب شربت، کپسول و عصاره های مایع قابل استفاده است. محققان در آزمایش های بالینی مختلفی اثرات ضددیابتیک زنجبیل را مورد بررسی قرار داده اند.تحقیقات نشان می دهد که مکمل های زنجبیلی به طور قابل توجهی میزان قند خون ناشتا را پایین می آورد. میزان قند خون ناشتا، قند خون را به مدت حداقل دو تا سه ماه نشان می دهد.

بررسی ها نشان می دهد که زنجبیل کنترل طولانی مدت قند خون را برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ بهبود می بخشد. محققان دانشگاه سیدنی استرالیا دریافتند که عصاره گرفته شده از زنجبیل غنی از نوعی ماده فعال است که بدون وجود انسولین، میزان دریافت گلوکز را به داخل سلول های ماهیچه ای افزایش داده و به مدیریت سطح قند خون کمک می کند.

زنجبیل شاخص گلیسمیک بسیار پایینی دارد که برای مدیریت میزان قند خون بسیار مفید است. آن گروه از موادغذایی که شاخص گلیسمیک پایینی دارند، به آهستگی تجزیه شده و گلوکز را تشکیل می دهند و در نتیجه، میزان قند خون را ناگهانی افزایش نمی دهند. شاخص گلیسمیک نوعی سیستم درجه بندی برای غذاهای حاوی کربوهیدرات هاست. این شاخص نشان می دهد که هر مادع غذایی چگونه روی میزان قند خون تأثیر می گذارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
رشد ۷۶ درصدی ورودی آب به سدهای کشور در سال آبی جاریرشد ۷۶ درصدی ورودی آب به سدهای کشور در سال آبی جاری
حمل و نقل عمومی رایگان تهران تا پایان دهه اول محرم تمدید شد
بخش دیگری از اموال علی کریمی توقیف شد+ تصویر
ایران با بازوبند مشکی مقابل مصر
افشای ضربه سنگین ایران به اسرائیل تنها طی ۱۲ ساعت
مصوبه افزایش حقوق اعضای هیئت علمی لغو نشده
آغاز ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی از ۲۴ خرداد
بلیت تماشاگران ایرانی سلب شد
مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب پس از دهه اول محرم برگزار می‌شود
کریدور شمال-جنوب؛ میراث راهبردی دولت شهید رئیسی در ایمن‌سازی زنجیره تأمین کالاهای اساسی
امروز ایران قواعد جدید بازی را دیکته می‌کند
کوتاه نمی‌آییم و بر عهد خود پایبند میمانیم
صعود بورس به ۴.۵ میلیون واحد؛ سبزی ۹۵ درصد نمادها
مرجان ساتراپی؛ راوی تصویری یک‌جانبه از ایران یا قهرمان؟
یکصد‌شب اقتدار و بازدارندگی / حضور مردمی چگونه معادلات دشمن را دچار خطای محاسباتی کرد؟
کاریکاتور| نتیجه اعتماد جوزف عون به رژیم صهیونیستی
فیلم| خطای محاسباتی تفکیک آمریکا از رژیم صهیونیستی
مصطفی رحماندوست: ادبیات ایران شکست‌ناپذیر است
نشست «دوشنبه‌های دانشگاهی» با موضوع امنیت و تاب‌آوری ملی برگزار شد
ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حفظ امنیت غذایی کشور
حضور انگیزشی رئیس فدراسیون در کنار بلندقامتان والیبال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top