تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/10/12 - 14:21
کد خبر: 419558

دوران جمع بندی کنکوری‌های رشته تجربی ۱۴۰۱

جمع بندی نیم سال اول در دی ماه انجام می شود و برای جمع بندی دروس نیم سال دوم باید بعد از ایام نوروز اقدام کنید. جمع بندی کلی دروس در روزهای نزدیک به کنکور انجام می گیرد و توصیه می شود که در این جمع بندی از سوالات کنکورهای 5 سال اخیر رشته تجربی استفاده کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مهمترین چالش پیش روی داوطلبان کنکور رشته تجربی جمع بندی کنکور 1401 است. اغلب کنکوریها نحوه جمع بندی کنکور را نمی دانند، آنها نمی دانند که برای رسیدن به موفقیت چگونه باید درس بخوانند. منابع درسی مناسب برای جمع بندی کنکور تجربی کدامند و اصلا مفهوم جمع بندی کنکور چیست.

دوران جمع بندی کنکوری‌های رشته تجربی ۱۴۰۱

منظور از جمع بندی کنکور

منظور از جمع بندی کنکور آن است که داوطلب تمام دروسی را که مطالعه کرده است قبل از زمان کنکور یک بار دیگر مرور کند. بنابراین زمان جمع بندی کنکور ماه های نزدیک به برگزاری آزمون کنکور است.  درواقع در ماه های منتهی به کنکور داوطلب تمام درس هایی که قبلا مطالعه و تمرین کرده است را دوباره مرور می کند.

برای این که جمع بندی کنکور نتیجه خوبی داشته باشد داوطلب باید درس های خود را به دو بخش خوانده شده و نخوانده تقسیم کند، سپس درس هایی که مطالعه شده و در آنها مسلط است را جمع بندی کند. در صورتی که در جمع بندی این درس ها موفق عمل شود می توان برای جمع بندی و مطالعه درس هایی که خوانده نشده اند اقدام کرد.

به این نکته باید توجه داشت که در دوران جمع بندی کنکور 1401 تجربی نیازی به رفتن به کلاس های کنکور نیست و فقط باید درس های خوانده شده را به صورت تست، نکته یا خلاصه وار مرور کنید.

بهترین کتاب های جمع بندی کنکور تجربی 1401

برای جمع بندی رشته تجربی نیاز است که منابع مخصوص جمع بندی استفاده شود. این منابع به شکل خاص و مطابق با الگوهای برنامه ریزی شده، مخصوص استفاده در ماه های منتهی به کنکور تألیف می شوند. محتوای عمده منابع جمع بندی رشته تجربی تست ها هستند. چرا که در زمان جمع بندی برنامه ریزی برای درس خواندن نیست بلکه تنها به مرور دانسته ها و تثبیت آنها در ذهن می پردازید.

کتاب های  متنوعی از انتشارات مختلف به منظور جمع بندی رشته تجربی را می توانید در برنامه خود داشته باشید و از آنها استفاده کنید.

به طور مثال کتاب های دور دنیا در 4 ساعت گاج، کنکوریوم از انتشارات مهر و ماه، کتاب 10 کنکور زرد قلم چی، کتاب چند کنکور انتشارات خیلی سبز از جمله منابع خوب برای دوران جمع بندی کنکور تجربی هستند که دارای آزمون های جامع شبیه به کنکور برای جمع بندی رشته تجربی هستند.

نکات مهم جمع بندی کنکور

ماه های خرداد و تیر که نزدیک ترین زمان به کنکور محسوب می شوند بهترین زمان برای جمع بندی دروس رشته تجربی است. البته جمع بندی در این زمان باید به صورت تست و شرکت در آزمون های جامع شبیه به کنکور است. بهترین کتاب ها برای جمع بندی در این زمان کتاب های اختصاصی است. اگر طبق برنامه ریزی منظم پیش بروید دروس  عمومی را باید در ایام نوروز جمع بندی کنید. اما در مورد دروس تخصصی جمع بندی کنکور به دو قسمت دروس نیم سال اول و دروس نیم سال دوم تقسیم بندی می شود.

جمع بندی نیم سال اول در دی ماه انجام می شود و برای جمع بندی دروس نیم سال دوم باید بعد از ایام نوروز اقدام کنید. جمع بندی کلی دروس در روزهای نزدیک به کنکور انجام می گیرد و توصیه می شود که در این جمع بندی از سوالات کنکورهای 5 سال اخیر رشته تجربی استفاده کنید.

نکته بعدی این است که ابتدا درس هایی که به آنها تسلط کافی دارید را جمع بندی کنید و در مورد درس هایی که نخوانده اید نیز دروسی را انتخاب کنید که در کنکور نقش پررنگ تری دارند.

دوران جمع بندی به داوطلب کمک می کند که نقاط قوت و ضعف خود را بداند و برای رسیدن به پیشرفت در تست زنی مطالعه هدفمند داشته باشد.

دوران جمع بندی کنکوری‌های رشته تجربی ۱۴۰۱

استفاده مداوم از سوالات تست کنکور سال های گذشته نیز داوطلب را در شرایط کنکور قرار می دهد و به این ترتیب به راحتی می تواند با مدیریت استرس و کنترل آن در زمان برگزاری آزمون آشنا شود. مدیریت زمان نیز مسئله دیگری است که در دوران جمع بندی کنکور به آن می رسید.

برنامه ریزی برای کنکور 1401

برای این که در کنکور موفق تر عمل کنید باید برای خود برنامه ریزی داشته باشید. در اختیار داشتن یک برنامه ریزی هدفمند و از پیش تعیین شده به شما کمک می کند تا جمع بندی موفق تری را پشت سر بگذارید.

برای داشتن برنامه ریزی می توانید به یک مشاور یا برنامه ریز تحصیلی مراجعه کنید و از دفتر برنامه ریزی کنکور در این زمینه بهره بگیرید.

در صورتی که خودتان قصد برنامه ریزی برای مطالعه و تست زنی و درنهایت جمع بندی را دارید می توانید به جای خرید دفاتر برنامه ریزی یک دفتر نقاشی 100 برگ را بردارید، آن را جدول بندی کرده و دروس مورد نظرتان را در ساعت های تعیین شده مطالعه کنید و در زمان های مشخصی نیز تست بزنید.

حرکت بر اساس زمان بندی و برنامه ریزی دقیق به شما کمک می کند تا کنترل بیشتری روی منابع درسی خود داشته باشید و بتوانید موفقیت بیشتری برنامه های خود را اجرایی کنید.

دوران جمع بندی کنکوری‌های رشته تجربی ۱۴۰۱

یکی  دیگر از کارهایی که می توانید برای داشتن دوران جمع بندی موفق انجام دهید، شرکت در کلاس های کنکور است. معمولا شرکت در چنین کلاس هایی با برنامه ریزی های دقیق همراه است. به این ترتیب می توانید در زمان های تعیین شده طبق برنامه پیش بروید و در روزهای منتهی به کنکور نیز یک جمع بندی نهایی و موفق داشته باشید.

سخن پایانی

مهمترین نکته برای شرکت در کنکور تجربی آشنایی با  منابع درسی و داشتن یک برنامه ریزی منظم برای مطالعه، تمرین و انجام تست ها است. اختصاص دادن زمان مناسب به جمع بندی کنکور 1401 برای داوطلبین رشته تجربی نقش مهمی در موفقیت آنها در کنکور خواهد داشت. در دوران جمع بندی شما می توانید به خوبی دانسته های خود را محک زده و تمرکز خود را روی نقاط ضعف خود معطوف کنید. دوران جمع بندی کنکور 1401 در واقع روزهای منتهی به کنکور است که در آن باید دروس تخصصی رشته تجربی که آنها را خوانده اید تست بزنید. تلاش کنید با مرور دوباره مطالب و نکات آنها، این دروس را در حافظه خود تثبیت کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top