تاریخ انتشار: شنبه 1400/10/18 - 12:13
کد خبر: 420193

معاون وزیر علوم:

وضعیت بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها فاجعه است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در ابتدای این جلسه با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در موضوع دانشجویان، عنوان کرد: چه در بیانیه گام دوم انقلاب و چه در صحبت‌های چند سال اخیر رهبری، تاکید اساسی بر روی موضوع تحول وجود دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، عبدالحسین کلانتری، با دبیران و اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های دانشگاه شهید چمران اهواز دیدار کرد و به گفت‌وگو پرداخت.

وی گفت: بعد از اینکه ایشان بحث تحول را مطرح کردند و شاخصه‌های تحول را گفتند، به یک نکته مهمی اشاره کردند، که در این زمینه من از دانشجویان، به ویژه اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌ها می‌خواهم که این امر را مورد مطالبه خود قرار بدهند و آن این است که «یگانه نیروی پیشران تحول، این جوانان هستند» به این معنی که این راه منحصر به جوانان است، به همین خاطر این گفته رهبری تکلیف را بر همه تمام می‌کند.

کلانتری با تاکید بر اینکه فعالیت‌های دانشجویی باید تکثیر شود، تصریح کرد: باید فرصتی در نظر گرفته شود تا دانشجویان فعالیت‌هایشان را به خوبی انجام دهند یا به عبارتی دیگر اگر نوش نمی‌دهیم، نیش نیز نزنیم و اگر بودجه‌ای نداریم، حداقل کارشکنی نکنیم، لذا باید فرصت بدهیم تا دانشجویان فعالیت‌هایشان را انجام دهند و احساس کنند که ما کنارشان هستیم و خواهیم ماند.

وی با اشاره به مسئله بودجه فرهنگی وزارت علوم، اظهار داشت: تاکنون هیچکس در زمینه کمبود بودجه فرهنگی وزارت علوم صدایش در نیامده بود، از این رو درکمال تأسف باید گفت که وضعیت بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها فاجعه است با این وجود بنده قول خواهم داد که با یاری خداوند این موضوع را حل خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: موضوع دیگر در زمینه بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها این است که چون دانشگاه‌ها به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند، خودشان در زمینه تقسیم بندی بودجه تصمیم‌گیری می‌کنند که چند درصد از بودجه دانشگاه را به فعالیت فرهنگی اختصاص دهند، لذا به همین سادگی بودجه از ساحت فرهنگی می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ردیف بودجه فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که قابلیت مصرف در کدهای دیگر را نداشته باشد، عنوان کرد: ما نباید از ردیف‌های فرهنگی برای سایر فعالیت‌ها استفاده کنیم، از این رو تخصیص اعتبار فرهنگی باید به طور دقیق، مستقل و تخصصی پایش شده و درنظر گرفته شود تا در حوزه‌ها و کدهای دیگر قابل مصرف نباشد.

کلانتری اظهار داشت: فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌ها و تشکل‌ها باید معطوف به حل مشکلات کشور بشود. همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند عنصری که در این کارگاه عظیم با همت و تلاش خود و با هدایت و کمک استادان، ارزش افزوده بی‌نظیری پیدا می‌کند، دانشجو است.

وی گفتک یقیناً با این نگاه، دانشگاه مهمترین زیرساخت پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود؛ لذا هیچیک از زیرساخت‌های گوناگون کشور اهمیت و نقش دانشگاه را ندارد؛ چراکه دانشگاه تربیت نیروی انسانی را به عهده دارد و مهمترین سرمایه‌ی کشور نیروی انسانی است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top