تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/10/19 - 14:20
کد خبر: 420328

دبیر انجمن مستقل دانشگاه تهران:

موج‌سواری روی پدیده اتوبوس‌خوابی راهی برای بهره‌برداری‌های سیاسی از این جریان

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران گفت: برخی گروه‌ها و جریانات با هدف ایجاد شکاف میان دولت و ملت، با موج‌سواری روی پدیده اتوبوس‌خوابی به‌دنبال بهره‌برداری‌های سیاسی و مغرضانه از این جریان هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ علیرضا مقتدایی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با اشاره به پدیده اتوبوس‌خوابی و سواستفاده برخی از گروه‌ها از این پدیده برای ایجاد شکاف میان مردم و دولت گفت: بدون شک در مقطع فعلی هیچ چیز مهم‌تر از وفاق کل جامعه اولویت ندارد. پیشبرد و پیشرفت کشور نیازمند یک همدلی است تا بر نقاط قوت تاکید و استمرار ورزیده شده و از نواقص و مشکلات کاسته شود.

موج‌سواری روی پدیده اتوبوس‌خوابی راهی برای بهره‌برداری‌های سیاسی از این جریان

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران افزود: این مهم تنها و تنها هنگامی رخ می دهد که احساس قرابت میان مردم و دولت افزایش یابد یا به عبارت بهتر مردم، دولت را از خود بدانند و همینطور بالعکس، دولت نیز خود را از مردم بداند؛ و این وظیفه همگان است که در راستای افزایش حس همدلی و وفاق ملی کوشش کنند.

وی ادامه داد: با این حال اما متاسفانه مشاهده می‌شود که برخی جریانات سیاسی و گروه‌ها با استفاده از فضای سیاست‌زده در راستای ایجاد و گسترش شکاف میان دولت و ملت، ناجوانمردانه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و بی اخلاقی را به اوج خود می‌رسانند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: هیچ‌کس منکر این مسئله نیست که هنوز در ابعاد گوناگونی از مسائل اجتماعی نظیر اقتصاد، مسکن، اشتغال و...، مشکلات و کاستی هایی وجود دارد که باید برطرف گردد و عمده این مشکلات نیز به دست قوای سه گانه علی‌الخصوص قوه مجریه قابل برنامه ریزی و حل شدن است. هیچ کس منکر مشکلات فعلی نیست! قطعا باید برای حل مشکلات، به صورت همه جانبه اقدام کرد، چه از سمت دولت و چه از سمت ملت! مردم می‌توانند از طریق مطالبه‌گری، در راستای بهبود اوضاع، گام بردارند.

مقتدایی ادامه داد: مشخصا « انتقاد از اوضاع نامطلوب» از نمودهای بارز مسئولیت پذیری جامعه است و فی‌الذات امری مطلوب و پسندیده و نشانگر بلوغ اجتماعی است؛ اما باید به این نکته بسیار مهم عنایت داشت که منظور از نقد، نقد اخلاقی و نقد سازنده است.

وی اضافه کرد: این نقد می تواند ما را به مشکلات و ایرادات به خوبی آگاه کند و سپس به ارائه راهکار و رفع مشکلات کمک کند. اما در مقابل نقد سازنده، نقد کوبنده قرار دارد که هدف آن، انتقاد برای بهبود اوضاع و شرایط نامطلوب نیست، بلکه صرفاً در راستای اغراض و امراضی است که در فضای سیاست‌زده ایجاد می‌شود.

وی افزود: جناح ها و گروه هایی که چنین رویکردی دارند، نه تنها به بهبود اوضاع نمی‌اندیشند بلکه در آرزوی بدترشدن وضع و ایجاد شکاف در جامعه و... هستند؛ از این رو خطر اینها از دشمنان خارجی که به دنبال برآشفته کردن فضای داخلی کشور هستند، اگر بیشتر نباشد کمتر نیست!

این فعال دانشجویی تاکید کرد: پدیده‌ای نظیر اتوبوس‌خوابی که مدتی است در رسانه‌ها بازتاب یافته و انتقاداتی را نسبت به مدیریت چنین اوضاع نامطلوبی مطرح کرده است، به خودی خود مطلوب و نشان از مسئولیت پذیری جامعه دارد، اما متاسفانه شاهد این امر هستیم که برخی گروه‌ها و جریانات سیاسی با استفاده از موج سازی‌های رسانه‌ای از این پدیده در صدد بهره‌برداری‌های سیاسی خاص و مغرضانه هستند که این نشانگر سیاست زده بودن چنین گروه‌ها و جریاناتی است که درصدد ایجاد و گسترش شکاف میان دولت و ملت هستند.

وی تصریح کرد: نفس پدیده اتوبوس‌خوابی، که مصداقی از مشکلات موجود در کشور است، مورد نکوهش بوده و مسئولین ذی‌ربط چه در نهادهای اجرایی و تقنینی و چه نهادهای قضایی باید در صدد پیگیری و رفع این معضل باشند، اما در کنار این مطالبه‌گری به‌حق، حقیقتاً اخلاق، منطق و انصاف به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد که مشکلاتی از این دست، دست‌مایه عده‌ای سیاست زده شود تا در راستای اغراض سیاسی و نفع شخصی خود، دید مردم نسبت به نهاد دولت را خراب کنند و وجه همدلی و قرابت میان دولت و ملت را بی اعتبار سازند.

مقتدایی اضافه کرد: باید از چنین گروهها و جریانات سیاسی پرسید که آیا در طی سالیان گذشته و دولت‌های سابق چنین ایرادات و مشکلاتی وجود نداشته است؟ آیا در دولت سابق، گورخوابی که به شدت وحشتناک تر و اسف بارتر از مشکل اتوبوس خوابی است، وجود نداشت؟

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: متاسفانه برخی بحران‌ها که اکنون نمود ظاهری و علنی پیدا کرده اند، ریشه در سیاست‌ها و رویکردهای غلط در سیاستگذاری اقتصادی و اجتماعی دارد که عمدتا از دهه هفتاد به این سو پیگیری شده است.

وی گفت: در اینجا فرصت و مجال واکاوی و ریشه یابی مشکلات در بستر تاریخ وجود ندارد، اما به همین نکته بسنده می شود که اگر مشکلات فعلی مسبوق به سابقه است چرا برخی گروه های سیاسی به صورت یک‌جانبه گرا و گزینشی به انتقاد می‌پردازند؟

وی اظهار داشت: آیا جز این است که این گروه‌ها، به هیچ وجه به فکر نقد سازنده و راه چاره نیستند و درصدد ایجاد شکاف میان ملت و دولت برای پیگیری اهداف و اغراض خود دارند، چرا که اهدافشان محقق نمی‌شود مگر اینکه در جامعه، تضاد میان مردم و حکمرانان وجود داشته باشد؟

مقتدایی ادامه داد: اما در کنار این بحث یادآوری این کلام از شهید بزرگوار مرحوم مطهری خالی از لطف نیست که نقل به مضمون می‌فرمود: « قطاری که ساکن و راکد است، سنگ نمی‌خورد. اما همین‌که شروع به حرکت کرد و سرعت گرفت، سنگ‌ها است که از هر سو به طرف او پرتاب می‌شود و این، در زندگی اجتماعی نیز نمود دارد...» باید کوشید تا برای رشد و اعتلای ایران، به دور از فضای سیاست‌زده، دست به اقدام و تلاش زد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top