تاریخ انتشار: شنبه 1400/11/02 - 11:53
کد خبر: 421705

در دانشگاه شهید بهشتی، طراحی هوش فرهنگی

در این جلسه هادی بهرامی احسان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در این جلسه اظهار کرد: تعطیلی دانشگاه‌ها به مدت دو سال، خلأ ارتباطی میان نهادهای رسمی کشور در بحث آموزش و دانشجویان ایجاد کرده است که باید با برنامه‌های مؤثر و مفید برطرف شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، جلسه معاونین فرهنگی دانشگاه‌های برتر سراسر کشور روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه با حضور دکتر اسلامی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و معاونین فرهنگی دانشگاه‌های برتر سراسر کشور در باغ موزه نگارستان برگزار شد.

در دانشگاه شهید بهشتی، طراحی هوش فرهنگی

وی ادامه داد: فضای مجازی به عنوان یک فرصت و ظرفیت بزرگ در خدمت علم و آموزش است اما به دلیل محدودیت‌هایی که دارد، تعامل قابل فهم و رودررو با دانشجویان شکل نمی‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: خلأ ارتباطی مسئله بزرگ‌تری را نیز ایجاد کرده است، به طوری که نهادهای رسمی آموزشی در تعاملات با دانشجویان متأسفانه در حاشیه قرار گرفتند و همچنین در فضای مجازی موضوعات و مسائل با اولویت آموزشی به دانشجو منتقل نمی‌شود.

بهرامی احسان با اشاره به اینکه بحث هویت نه تنها در کشور ما بلکه در سطح جهان دچار مشکل شده است، افزود: دنیای مدرن و جهان در حال توسعه نیز درگیر مسائل هویتی شده‌اند.

افزایش مخاطبان نهاد نمایندگی رهبری و نهادهای فرهنگی در دوران آموزش غیرحضوری

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مهدی کرمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در این جلسه اظهار کرد: مخاطبان برنامه‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و نهادهای فرهنگی در دوران آموزش غیرحضوری درصد قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه پس از بازگشایی دانشگاه‌ها نیز نباید از فضای مجازی غافل شویم، ادامه داد: فضای مجازی یک فرصت است و نمی‌توان کلاس‌ها را به‌صورت کاملاً حضوری برگزار کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران بیان کرد: در دانشگاه تهران با توجه به همکاری‌های اخیر، دوگانه نهاد و دانشگاه برداشته شده است و میان دو نهاد هم‌افزایی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر کرمی با اشاره به اینکه بهترین همیاران ما در دانشگاه‌ها اساتید هستند و ظرفیت بسیار مؤثر و ارزشمندی محسوب می‌شوند، افزود: نهاد ظرفیت‌های بسیار خوبی برای معرفت‌افزایی و هم‌اندیشی با اساتید دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای بازگشایی دانشگاه‌ها و آموزش حضوری باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم البته زمینه‌ها در این حوزه در حال آماده‌سازی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعید علیزاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز به دغدغه‌های پسا کرونایی در مسئله بازگشایی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در برگزاری برنامه‌ها باید از دانشجویان مطالبه گری صورت گیرد زیرا دستورات و مطالبات راهبردی در این زمینه راهگشا نیست بلکه باید اجرایی و واقعی باشند.

دکتر علیرضا معینی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت در این جلسه با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه درماه‌های گذشته گفت: برای بازگشایی دانشگاه آماده سازی صورت گرفته است و دانشجویان طی این مدت برای کلاس‌های عملی خود به صورت حداقلی در دانشگاه حضور می‌یافتند.

آموزش تلفیقی پس از بازگشایی دانشگاه‌ها می‌تواند کمک کننده باشد

وی درباره برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری بیان کرد: آموزش تلفیقی به صورت حضوری و غیرحضوری پس از بازگشایی دانشگاه‌ها می‌تواند کمک کننده باشد چراکه برخی از دانشجویان امکان حضور ندارند و نباید این موضوع اجباری شود.

طراحی هوش فرهنگی در دانشگاه شهید بهشتی

دکتر طالب پور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه استفاده از توان اساتید در امور فرهنگی و اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: بحث هوش فرهنگی در دانشگاه شهید بهشتی طراحی شده است و شاخص‌هایی در امور فرهنگی با توجه به وضع موجود تعیین شده تا روند مدیریتی تقویت شود.

دکتر محمد شایان‌نژاد معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های انجام شده در دانشگاه خود در دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: نشست‌هایی برای آشنایی دانشجویان با دانشگاه با توجه به شرایط موجود برگزار شده است.

وی تاکید کرد: یک از معضلات و مشکلات پیش‌رو بحث بی‌انگیزگی و ناامیدی دانشجویان نسبت به آینده خود است، اگر در این زمینه برنامه‌ریزی نشود موضوعات دیگر از قبیل استفاده از دخانیات و مشکلات عفاف و حجاب حل نخواهد شد.

مشکل عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها قطعاً با دستور و آئین‌نامه برطرف نمی‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد: برخی از مشکلات با ابلاغ آئین‌نامه حل نخواهد شد، مثلاً مشکل عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها قطعاً با دستور و آئین‌نامه برطرف نمی‌شود.

دکتر حمیدرضا طاهری معاون فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه هدف دانشگاه تربیت نیروی کارآمد، مجرب، مسئولیت‌پذیر و … است، گفت: در مدت شیوع ویروس کرونا به بحث آموزش در فضای مجازی توجه بسیاری شده است.

وی با تاکید بر تثبیت جایگاه معاونت فرهنگی در دانشگاه‌ها، گفت: باید برنامه‌های راهبردی در حوزه فرهنگی تدوین شود و همچنین بحث اثرگذاری و خدمات فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آنها پرداخته شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: بحث مشارکت دانشجویان از موضوعات مهم است و باید به آن پرداخته شود چراکه طی این مدت مشارکت آنان کم شده است.

دکتر علی حفیظی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شیراز در ادامه جلسه تاکید کرد: نیازسنجی، ایده‌پردازی، طراحی، اجرای برنامه‌های عملیاتی در همه دانشگاه‌ها باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هر یک از دانشگاه‌های بزرگ باید مسئول یکی از رسالت‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی شوند، ادامه داد: به «دانشگاه مأموریت محور» باید بر حسب تولیدات فرهنگی آنان توجه شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شیراز در پایان سخنان خود گفت: از بحث «موظفی فرهنگی» به‌عنوان یکی از پتانسیل‌هایی که در حال حاضر وجود دارد، می‌توان برای مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی استفاده کرد.

دکتر صادق دردایی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه فعالیت‌های دانشگاه در فضای مجازی گسترش پیدا کرده است، گفت: ۴۰ نشریه دانشجویی و ۷۷ انجمن علمی فعال در دانشگاه تربیت مدرس وجود دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه عمده مشکلات ما مربوط به بودجه است و در برنامه‌ها عمدتاً از پتانسیل دانشجویی استفاده می‌کنیم.

دکتر حامد ملاداوودی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیراظهار کرد: مسائل راهبردی اعم از «عفاف و حجاب» و «سبک زندگی خانواده محور» در خصوص دانشجویان و دانشگاه وجود دارد.

اتاق فکری برای حل مشکلات مشترک دانشگاه‌ها باید تشکیل شود

وی با بیان اینکه اتاق فکری برای حل مشکلات مشترک دانشگاه‌ها باید تشکیل شود، ادامه داد: اشتغال غیردولتی، نشاط و امید، روحیه خودباوری و کارافرینی، آینده مبهم شغلی، موضوعاتی هستند که باید به آنها پرداخته شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top