تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/11/03 - 16:22
کد خبر: 421858

طراحی دکوراسیون داخلی

بسیاری از افراد تصور می کنند سبک مدرن و امروزی مشابه هم هستند. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه می باشد. در واقع این سبک نسبت به سبک مدرن انعطاف پذیری بیشتری داشته و تعهدی به سبک خاصی ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دکوراسیون داخلی در واقع همان رنگ ها، اثاثیه و سایر اشیاء موجود در منزل می باشد. هر فردی که بتواند این عوامل را به صورت اصولی و زیبا کنار هم قرار دهد می تواند طراحی دکوراسیون انجام دهد. دکوراسیون داخلی هم مانند سایر هنر ها بسیار جذاب و پر از ریزکاری و تکنیک های مختلف است. سبک های دکوراسیون داخلی با توجه به نیاز های دوران و سلیقه افراد روز به روز در حال تغییر می باشد. در ادامه این مقاله از بازار دکور مفهوم طراحی دکوراسیون و عوامل و سبک های مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم.

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی در واقع مجموعه ای از عوامل مختلف مانند: رنگ، بافت، نور، کف، سقف، دیوار، فرم ها، عناصر تزئینی، مبلمان و … می باشد. البته این عناصر ابزار و وسایل کار طراح است که همه به صورت هماهنگ و منظم در یک مجموعه قرار می گیرند.

طراحی دکوراسیون بین معماری و طراحی بوده و دارای جنبه های کاربردی، ساختاری و فنی می باشد. طراحی دکوراسیون یک روش کاربردی برای دست یابی به اهداف مورد نظر بوده و زندگی را بهبود می بخشد.

طراحی داخلی با معماری و عنصر های به کار رفته در ساختمان در ارتباط می باشد. معماران با دانش و تجربه کاری به طراحی دکوراسیون داخلی می پردازند. همانطور که اشاره شد، در دکوراسیوت داخلی مانند سایر هنر های دیگر، سبک و اصولی دارد که هر از چیدمان بر اساس سلیقه افراد صورت می گیرد.

امروزه افراد بیشتر وقت خود را در محیط های بسته می گذرانند. به همین دلیل طراحی دکوراسیون اهمیت زیادی پیدا می کند. با طراحی اصولی می توانید فضایی شاد و خستگی ناپذیر ایجاد کنید و بازدهی خود را افزایش دهید. افرادی که به طراحی دکوراسیون داخلی علاقه دارند باید در دوره های آموزشی مخصوص شرکت کنند. به این صورت می توانند اطلاعات کاملی از سبک ها و چیدمان اصولی کسب کنند.

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ ها به صورت اصولی در دکوراسیون داخلی از اهمیت فراوانی برخوردار است. رنگ ها روی کاهش استرس، افزایش فشار خون و حتی آرامش افراد تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل باید در انتخاب رنگ ها دقت زیادی داشته باشید. یعنی با توجه به جزئیات در دکوراسیون داخلی می توانید سلامت روح و روان خود را تضمین کنید و کارایی فضا را افزایش دهید. اگر از کاغذ دیواری در دیزاین و طراحی داخلی خود استفاده میکنید حتما باید به جنس و رنگ و طرح کاغذ دیواری هم توجه شود که خود یک معقوله ای جدا گانه است.

طراحی دکوراسیون داخلی

عناصر مهم در دکوراسیون داخلی

دقت داشته باشید در هنر طراحی دکوراسیون هیچ محدودیتی وجود ندارد. یعنی غیر از چیدن اثاثیه و اشیاء مختلف، عناصر دیگری هم موثر هستند. از جمله این عناصر می توان به نور، رنگ، چیدمان مبلمان و … اشاره داشت. در واقع این عناصر با توجه به سلیقه و روحیه افراد در کنار هم قرار می گیرند.

سبک های مختلف دکوراسیون داخلی

برای طراحی دکوراسیون داخلی در ابتدا باید در مورد سبک های مختلف اطلاعات لازم را کسب کنید. از سبک های دکوراسیوت داخلی می توان به مدرن، کلاسیک، مینیمال، اسکاندیناوی، صنعتی و … اشاره داشت. همه این سبک ها از نظر چیدن وسایل در کنار هم با یکدیگر متفاوت می باشند و هر فردی با توجه به سلیقه خود می تواند از بین آن ها انتخاب کند. در ادامه محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می دهیم.

سبک دکوراسیون مدرن:

سبک دکوراسیون داخلی مدرن در واقع سبکی ساده و جذاب می باشد که معمولا همه چیز در آن یک نظم خاص دارد. در این سبک سادگی و در عین حال لوکس بودن در همه جای خانه مشاهده می شوند. از ویژگی های سبک مدرن می توان به لوکس بودن، سادگی، شفافیت و نظم اشاره داشت.

سبک دکوراسیون مینیمال:

سبک مینیمال دکوراسیون یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی می باشد. در این سبک استفاده از پالت های رنگی مجاز می باشد. دقت داشته باشید که در این سبک از وسایل و یا رنگ های براق استفاده نمی شود. رنگ سفید یکی از پرکاربرد ترین رنگ ها در دکوراسیون مینیمال می باشد. در واقع مینیمال به معنای سادگی و حذف عناصر اضافی از محیط است.

سبک دکوراسیون امروزی:

بسیاری از افراد تصور می کنند سبک مدرن و امروزی مشابه هم هستند. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه می باشد. در واقع این سبک نسبت به سبک مدرن انعطاف پذیری بیشتری داشته و تعهدی به سبک خاصی ندارد. چیدمان این سبک بر عکس سبک مدرن احساس صمیمت به افراد منتقل می کند.

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی:

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی همه وسایل خانه مانند یک اثر هنری در کنار هم قرار می گیرند. این سبک به دلیل ویژگی هایش تقریبا مشابه با سبک مینیمال است.

سبک دکوراسیون فرانسوی:

در این سبک دکوراسیون داخلی معمولا از رنگ های گرم و ملایم استفاده می شود. معمولا در خانه هایی با سبک دکوراسیون فرانسوی از ظرف های ضخیم و نسبتا سنگین استفاده می شود.

قوانین موجود در طراحی دکوراسیون

در دکوراسیون داخلی نکاتی وجود دارد که با توجه به آن ها می توانید طراحلی دکوراسیون را به بهترین شکل انجام دهید. در ادامه به این نکات اشاره خواهیم داشت:

طراحی دکوراسیون داخلی

استفاده از تعداد نور مناسب در منزل:

اگر می خواهید فضایی گرم و صمیمی ایجاد کنید توصیه می کنیم از نورهای زرد در منزل استفاده کنید. با استفاده از نور های سفید می توانید فضایی روشن و دلباز ایجاد کنید.

حذف تابلو های کوچک از دیوار بزرگ منزل:

توصیه می کنیم از تابلو های کوچک روی دیوار های بزرگ استفاده نکنید، زیرا با این کار دیوار منزل کوچک به نظر می رسد. تابلو های دو سوم عریض تر از دیوار می تواند گزینه مناسبی باشد.

امیدواریم این مقاله در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی برای شما عزیزان مفید بوده باشد و در صورت نیاز به مشاوره و خرید انواع کاغذ دیواری می‌توانید با تیم بازار دکور در تماس باشید.

02188756525 | 02188511641

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top