تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/11/04 - 10:06
کد خبر: 421926

وزیر علوم:

فرصت مطالعاتی دانشجویان افزایش یابد

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پس از بازدید از سازمان امور دانشجویان در نشستی که با مدیران این سازمان برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت مقام مادر گفت: آرزوم می‌کنم مشکلات کشور حل شود و شاهد شکوفایی روزافزون استعدادهای فرزندان ایران اسلامی در همه زمینه‌ها از جمله علم و فناوری باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، وی ابراز امیدواری کرد: با ریشه‌کن‌شدن کرونا، شاهد سلامتی بیشتر در دنیا و کشورمان ایران باشیم و با مدیریت رؤسای دانشگاه‌ها شاهد حضور پرنشاط و پر شور و شعور دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی باشیم.

فرصت مطالعاتی دانشجویان افزایش یابد

وی با اشاره به بازدید خود از بخش‌های مختلف سازمان امور دانشجویان و استماع برنامه‌های مدیران این سازمان گفت: داشتن برنامه کاری مشخص و تلاش برای اثربخشی بیشتر در آموزش عالی از خصوصیات مدیران و کارکنان این سازمان و قابل تحسین و تقدیر است.

وزیرعلوم گفت: پذیرفتن مسئولیت‌های اجرایی و اداری با هدف خدمت به مردم یک نعمت الهی است و فرد اگر در طول مسئولیت بتواند در حیطه وظیفه خود به ملت خدمتی ارائه کند به فرد احساس رضایت درونی و رضایت خاطر دست می‌دهد.

وی  با بیان اینکه دوران مسئولیت به زودی به پایان می‌رسد و فرصت خدمت از دست می‌رود گفت: سعی کنیم در این دوران کم، کارهای ماندگاری در حوزه آموزش عالی انجام دهیم.

زلفی‌گل در بخشی از صحبت‌های خود به بخش مشاوره دانشجویی به عنوان یکی از وظایف سازمان امور دانشجویان اشاره کرد و گفت: مشاوره در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود، نگاه ما به مشاوره باید کلان باشد و علاوه بر مباحث آموزشی، مباحث شغلی، فناوری، نوآوری، اجتماعی و فرهنگی را هم شامل شود و اگر مشاوره‌ها خوب انجام شود از مشکلات بعدی پیشگیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیماری ناشی از ویروس کرونا ابعاد روانشاختی هم دارد و ضرورت دارد برای تاب‌آوری دانشگاهیان در مقابل اثرات کرونا در طول این دوسال، مطالعه علمی شود و به مدیران آموزش عالی ارائه شود.

زلفی گل در سخنان خود در زمینه فرصت مطالعاتی گفت: اعطای فرصت مطالعاتی در داخل و خارج برای دانشجویان دکتری یک اقدام مهم و موئر و مورد حمایت وزارت علوم است و بویژه در داخل تعداد این فرصت‌ها افزایش یابد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه امنیت امروز جامعه حاصل فداکاری شهدا و ایثارگران است گفت: برای فرزندان شهدا و خانواده‌های ایثارگران برنامه ریزی کرده و دین خود را به این خانواده‌های معظم ادا کنیم.

زلفی‌گل با اشاره گزارش رئیس صندوق رفاه دانشجویان، به خدمات و حمایت‌های صندوق رفاه دانشجویان برای فراهم کردن شرایط حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها برای نیمسال دوم قدردانی کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top