تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/11/13 - 17:03
کد خبر: 423058

قلمبردزفولی مطرح کرد؛

با برگزاری همایش‌های ملی ارتباط قوی‌تری در میان دست اندرکاران برقرار می‌شود

 با برگزاری همایش‌های ملی ارتباط قوی‌تری در میان دست اندرکاران برقرار می‌شود

با توجه به آنکه زبان اصلی برگزاری این کنفرانس زبان فارسی است انتظار می­رود نه تنها محقیقین و پژوهشگران داخلی بلکه پژوهشگران کشورهای همسایه که به زبان فارسی آشنایی دارند نیز بتوانند از برگزاری این کنفرانس بهره مند شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» بیست و هشتمین  کنفرانس  اپتیک و فوتونیک و چهاردهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران در دانشگاه شهید چمران اهواز در حال برگزاری است.

محورها و کارگاه‌­های این کنفرانس‌­ها نه تنها در راستای توسعه دانش، فناوری و کاربردهای متنوع این حوزه رو به رشد سریع و پر کاربرد بوده، بلکه با پتانسیل علمی و فناوری مبتنی بر دانشی که این حوزه دارد، امید است این کنفرانس زمینه ساز توسعه  و اشتغال پایدار فارغ التحصیلان دانشگاهی به‌خصوص در حوزه­‌های دانش‌­بنیان ­گردد.

از این رو در ادامه گفتگویی را با دکتر قلمبردزفولی دبیر کمیته اجرایی این کنفرانس میخوانید:

سوال: برگزار کننده همایش را معرفی کنید و در مورد سوابق برگزاری همایش توضیح بدهید؟

امروزه حوزه اپتیک، فوتونیک و لیزر یکی از حوزه‌­های پر کاربرد و پر طرفدار در میان پژوهش‌گران و صنعت‌گران کشور می‌باشد، برگزاری همایش های ملی و بین المللی در این حوزه  می تواند به عنوان پل ارتباطی  موثر بین صنعت، دانشگاه و جامعه باشد. هر ساله کنفرانس اپتیک و فوتونیک و مهندسی و فناوری فوتونیک ایران به ابتکار انجمن اپتیک و فوتونیک ایران و با هم‌کاری موسسات دانشگاهی، تحقیقاتی، صنعتی و مجامع علمی داخل کشور در یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور برگزار می‌شود. امسال نیز دانشگاه شهید چمران اهواز مسئولیت برگزاری  بیست و هشتمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک و چهاردهمین کنفرانس مهندسی و فناوری  به صورت  بر خط  از تاریخ 12 الی 14 بهمن ماه را برعهده دارد. انتظار می­رود با توجه به پتانسیل بالقوه­ای که در استان خوزستان وجود دارد بتوان از طریق برگزاری این همایش ملی، ارتباط قوی تری را در میان دست اندرکاران این حوزه برقرار نمود.

لازم به ذکر است  این همایش به صورت حضوری اخرین بار در بهمن سال 98 به میزبانی دانشگاه خوارزمی برگزار شده بود که با توجه به شرایط کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی از سال گذشته به شکل برخط برگزار می شود که بهمن ماه سال گذشته دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزارکننده این  کنفرانس به صورت  مجازی بوده است. 

قلمبردزفولی

سوال: مدعوین همایش یا جامعه هدف در این همایش چه کسانی هستند؟ و چه تمهیداتی برای سازماندهی آنها انجام شد؟

با توجه به آنکه زبان اصلی برگزاری این کنفرانس زبان فارسی است انتظار می­رود نه تنها محقیقین و پژوهشگران داخلی بلکه پژوهشگران کشورهای همسایه که به زبان فارسی آشنایی دارند نیز بتوانند از برگزاری این کنفرانس بهره مند شوند. در این راستا تعداد زیادی از محققان، متخصّصان و صاحب‌نظران در زمینه‌های مربوطه دعوت می‌شوند تا مقاله‌های پژوهشی خود را که حاوی یافته‌های نو در زمینه‌های موضوعی کنفرانس است از طریق وب‌سایت کنفرانس ارسال نمایند. در دوران کرونا نه تنها ثبت نام و ارسال مقالات،  بلکه سمینارها نیز از طریق وب سایت انجام میگیرد که بدین منظور وب سایت مربوطه پیکربندی شده و از روزهای ابتدایی که دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان میزبان این همایش انتخاب شد تاریخ و زمان بندی کنفرانس اطلاع رسانی شده و بر اساس موضاعات تخصصی اتاقهایی در وب سایت تشکیل شده و شرایط مساعد جهت برگزاری همایش بوجود آمده است.

سوال: حامیان این همایش را معرفی کنید؟

درخصوص این کنفرانس می توان گفت که انجمن اپیتک و فوتونیک ایران، دانشگاه شهید چمران اهواز، بنیاد ثبوتی ، پارک علم و فناوری استان خوزستان ، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بعنوان حمایت کننده در کنار ما هستند.

سوال: ضرورت برگزاری این همایش برای جامعه هدف و عموم کشور چیست؟

آشنایی متخصّصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهشی و صنعتی کشور با فعالیت‌های یک‌دیگر، مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون اپتیک و فوتونیک در کشور و تشکیل میزگردهای تخصّصی و ارائه سخنرانی های تخصصی و عمومی از اهداف این کنفرانس است.

سوال: درباره یکی از ویژگی های برجسته همایش که فکر می‌کنید نقطه قوت آن باشد را  توضیح دهید؟

همایشهای علمی بستر مناسبی را برای نشر و ارائه دستاوردهای علمی فراهم ساخته و امکان نقد و بررسی این یافته ها را در جامعه علمی میسر می سازد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top