تاریخ انتشار: شنبه 1400/11/16 - 12:30
کد خبر: 423266

اپلیکیشنی که باعث ضرر ۱۰ میلیارد دلاری فیس‌بوک شد

اپلیکیشنی که باعث ضرر ۱۰ میلیارد دلاری فیس‌بوک شد

اذعان فیس‌بوک، ملموس‌ترین اطلاعاتی است که تاکنون درباره تاثیر قابلیت "شفافیت ردیابی اپلیکیشن" اپل بر صنعت تبلیغات علنی شده است. این قابلیت امکان دسترسی تبلیغات کنندگان هدفمند به کاربران آیفون را کمتر می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مدیر مالی شرکت مِتا پس از انتشار گزارش درآمدهای سه ماهه چهارم این شرکت در جلسه ای با تحلیلگران گفت: ما بر این باوریم که تاثیر این تغییر در iOS، مانعی در کسب و کار ما در سال ۲۰۲۲ است که به ۱۰ میلیارد دلار می رسد بنابراین مانع قابل توجهی برای کسب و کار ما محسوب می شود.

اذعان فیس‌بوک، ملموس‌ترین اطلاعاتی است که تاکنون درباره تاثیر قابلیت "شفافیت ردیابی اپلیکیشن" اپل بر صنعت تبلیغات علنی شده است. این قابلیت امکان دسترسی تبلیغات کنندگان هدفمند به کاربران آیفون را کمتر می کند.

پس از این که شرکت مِتا درباره چالشهای متعدد و عملکرد مالی ضعیفتر از حد مطلوب هشدار داد، با ریزش ۲۳ درصدی ارزش سهام خود روبرو شد. فیس‌بوک اعلام کرد درآمد سه ماهه نخست این شرکت ۲۷ تا ۲۹ میلیارد دلار خواهد بود در حالی که تحلیلگران این رقم را فراتر از ۳۰ میلیارد دلار پیش بینی کرده بودند.

وهنر گفت: کاهش ۱۰ میلیارد دلاری درآمد در سال ۲۰۲۲ بهترین حدس ماست. ما تنها تاثیر کلی که انتظار داریم تغییرات iOS بر پیش بینی درآمد ما داشته باشد را برآورد کردیم.

اپل برای نخستین بار قابلیت مذکور را در نسخه ۱۴.۵ سیستم عامل iOS معرفی کرد که سال گذشته منتشر شد. همچنین این قابلیت در نسخه ۱۵ iOS قرار دارد که در ۷۲ درصد از گوشیهای جدید آیفون کار می کند. این قابلیت از کاربران درباره تمایل به ردیابی شدن در زمان گشودن یک اپلیکیشن سوال می‌کند. اگر کاربر جواب منفی دهد، طراح برنامه دیگر نمی‌تواند به IDFA (ID دستگاه که برای هدف قرار دادن و سنجش تاثیر تبلیغات آنلاین استفاده می شود) دسترسی داشته باشد.

بررسی شرکت اپس فلایر در اکتبر نشان داد ۶۲ درصد از کاربران آیفون عدم اشتراک گذاری IDFA خود را انتخاب می‌کنند. این قابلیت حریم خصوصی، مکانیزم پشت صحنه بسیاری از تبلیغات موبایلی به خصوص تبلیغاتی که تایید می کنند خرید یا دانلودی انجام گرفته است را مختل می‌کند. اپلیکیشن‌های آیفون با تبلیغات هدفمند می‌توانند از ابزار اسکاد نت ورک اپل استفاده کنند که اپل می گویند محرمانه تر است.

شرکت‌های تبلیغات آنلاین نارضایتی خود را از این قابلیت از نخستین باری که در ژوئن سال ۲۰۲۰ معرفی شد، اعلام کردند اما فیس‌بوک شدیدترین انتقاد را داشت. این شرکت در دسامبر سال ۲۰۲۰ کمپین تبلیغاتی را اجرا کرد که شامل یک تبلیغات تمام صفحه در روزنامه‌های بزرگ بود و در آن به انتقاد از این قابلیت پرداخته و اعلام کرد این تغییرات ربطی به حریم خصوصی ندارد و تنها به سود مربوط می شود.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، شریل سندبرگ، مدیر عملیاتی فیس‌بوک اظهار کرد: این قابلیت به کسب و کارهای کوچکی که به تبلیغات دیجیتال برای رشد وابسته هستند و به تبلیغات شخصی شده وابستگی بیشتری در مقایسه با شرکت‌های بزرگتر دارند، آسیب می زند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
دانشگاه‌ها باید به نهاد علمی عمومی تبدیل شوند
آئین تجلیل از مادر سرداران شهید حسن و محمد باقری
نباید انگیزه‌های دوران دفاع مقدس خاموش شود
ثبت‌نام‌ در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم سال ۱۴۰۵ آغاز شد
مجمع عمومی سازمان ملل بر حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین تأکید کرد
مربی استقلال به کمیته اخلاق دعوت شد
آغاز زندگی مشترک ۲۵۰ زوج دانشجو با مشارکت شهرداری منطقه ۶
دانشگاه موفق دارای دانشکده‌های درهم‌ تنیده است نه جزیره ای
خودشیفته‌ترین مردم جهان در کدام کشورها زندگی می‌کنند؟
سرعت اینترنت ثابت و همراه ایران در رده‌بندی جهانی ۵ پله صعود کرد
ماجرای جابجایی مجسمه والرین از میدان انقلاب چیست؟
نمایشی در تضاد خانواده
اجازه مصرف بی‌ضابطه برق را به هیچ‌کس نمی‌دهیم
رهبر انقلاب: به‌رغم مشکلات، نقاط مثبت در کشور زیاد است
فیلم‌های منتخب نوزدهمین جشنواره سینما حقیقت در شهرستان‌ها اکران می‌شود
بازدید وزیر دفاع از نمایشگاه ایران‌ساخت
پزشکیان: طرح پزشک خانواده بسیاری از تجویزهای غیرضرور را مرتفع می‌کند
آلودگی هوا بیشترین اثر را بر کودکان دارد
وزیرعلوم خبرداد: بسته حمایتی دولت برای مرجعیت علمی
«صنعتی شریف» دانشگاه برگزیده در حوزه ارتباط با صنعت
ایجاد هاب بزرگ فناوری در ۲۰۰ هکتار از فضای شهری تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top