تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/11/26 - 19:14
کد خبر: 424373

بیکاری ۴۰ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاهی

بیکاری ۴۰ درصدی فارغ التحصیلان دانشگاهی

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: شرکت‌های فناور در حوزه فناوری و نوآوری به راحتی می توانند بستر اشتغالزایی را فراهم کنند این در حالیست که ۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، علی خیرالدین روز سه شنبه در حاشیه افتتاح خوابگاه خیر ساز دانشگاه سمنان با بیان اینکه ارتباط دانشگاهها با صنعت و پارکهای علم و فناوری از برنامه های جدی معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم است و برنامه های مختلفی در این زمینه تدارک دیده شده است افزود:  در قالب گرنت فناورانه از همه اساتید و دانشجویانی که پایان نامه ها و رساله های دکتری  خود را متناسب با نیاز جامعه انجام دهند با پرداخت یک میلیارد ریال حمایت مالی می کنیم.

وی به دیگر برنامه های این معاونت با کمک خیران اشاره کرد و گفت: ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان با ۶۵ هزار شغل ایجاد شده ، بستر خوبی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی هستند و خیران می توانند در این زمینه نیز ورود پیدا کنند و برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی کمک کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم از ایجاد کانون خیران فناوری و نوآوری در این معاونت خبر داد و گفت : خیرانی که تمایل دارند در زمینه اشتغال فعالیت کنند در این کانون پذیرای آنان هستیم .

خیرالدین به سرمایه گذاران فرشته به عنوان دیگر طرح این معاونت اشاره کرد و گفت : در قالب این طرح نیز خیران با سرمایه گذاری و خطر پذیری در یک شرکت فناور به تبدیل شدن ایده ها به محصول کمک می کنند و از سود آن نیز بهره مند خواهند شد و در این زمینه نیز آماده همکاری با خیران هستیم.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به فعالیت ۴۹ پارک علم و فناوری در سطح کشور گفت : از این تعداد ۱۱ پارک دانشگاهی است .

خیرالدین افزود: ۲۲۳ مرکز رشد ، حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد فناور و ۸۰ مرکز کار آفرینی و حدود چهار پارک سازمانی داریم که حمایت های خوبی از این پارک‌ها  می شود.

به گفته وی ، کمک به سطوح فناوری پایین (از یک تا چهار) و تبدیل ایده ها به نمونه آزمایشگاهی از جمله حمایت های معاونت فناوری و نو آوری از پارکهای علم و فناوری است .

بلوک یک خوابگاه خیر ساز دانشگاه سمنان که به همت ورثه مرحوم حاج قدرت الله اعوانی ساخته شده است روز سه شنبه با حضور معاون فناوری و نوآوری و دبیر ستاد خیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه سمنان در حاشیه افتتاح این طرح گفت: عملیات اجرایی این خوابگاه از سال ۱۳۹۹ در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۵۱۴ متر مربع در قالب ۲ بلوک آغاز شد.

مسعود نصیری زرندی با بیان اینکه هر بلوک این خوابگاه دارای ۲ طبقه شامل شش واحد در نظر گرفته شده است افزود: این خوابگاه ظرفیت ۴۸ دانشجو را داراست که امروز با حضور جمعی از خیران دانشگاه بلوک ۱ آن به بهره برداری  رسید.

به گفته رئیس دانشگاه سمنان ؛ برای ساخت این خوابگاه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top