تاریخ انتشار: شنبه 1400/11/30 - 14:18
کد خبر: 424674

در مان کمر درد با صندلی راک

هنگامی‌که به صندلی‌های راک سنتی فکر می‌کنید، اغلب نسخه‌های چوبی آن به ذهن خطور می‌کند. گزینه‌های چوب هنوز هم امروزه محبوب هستند و بسته به محل قرارگیری صندلی در خانه متفاوت است. نوسانات داخلی در مورد مواد انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، صندلی راک از اوایل قرن هجدهم وجود داشته است. در ابتدا این صندلی در باغ‌های بیرونی مورداستفاده قرار می‌گرفت، اما درنهایت راه خود را در داخل خانه باز کرد. صندلی‌های گهواره‌ای امروزه به دلیل حرکات تسکین‌دهنده خود که می‌توانند درد را تسکین داده و استرس را کاهش دهند، محبوب هستند. انتخاب بهترین صندلی راک برای خانه شما به ترجیحات شما برای استفاده، سبک و راحتی بستگی دارد. برای آشنایی با صندلی راک ویلاسازه و انواع آن و مواردی که هنگام خرید باید به دنبال آن باشید، ادامه مطلب را بخوانید.

در مان کمر درد با صندلی راک

انواع صندلی راک

چند نوع اساسی از صندلی راک وجود دارد که هرکدام می‌توانند به سبک خاصی طراحی شوند یا بر روی متر یال‌های مختلفی ساخته شوند. برخی از سبک‌های محبوب صندلی گهواره‌ای عبارت‌اند از:

سنگ سنتی

از مزایای صندلی راک سنتی می‌توان به هزینه و دوام اشاره کرد. طراحی ساده این نوع راک را نسبت به سایر صندلی‌ها ارزان‌تر می‌کند و عدم وجود قطعات متحرک شکستگی را به حداقل می‌رساند. از معایب راکرهای سنتی می‌توان به انعطاف‌ناپذیری و در برخی موارد ملاحظات فضایی اشاره کرد.

راکر کشویی

راکر بادبانی از یک سری اهرم‌ها و چرخاننده‌ها برای حرکت به جلو و عقب در یک هواپیمای صاف به‌جای قوس استفاده می‌کند. دامنه حرکت مسطح فضای کمتری را نسبت به یک راکر سنتی اشغال می‌کند و ازنظر بسیاری راحت‌تر است. از جنبه منفی، به دلیل پیچیدگی مکانیکی، راکرهای بادبانی گران‌تر و احتمال شکستگی بیشتری نسبت به راکرهای معمولی دارند.

راکر فنری

این صندلی‌ها مانند راکرهای سنتی به‌صورت قوس به جلو و عقب می‌چرخند، اما از مجموعه‌ای از فنرهای مرکب برای ایجاد حرکت تکان‌دهنده استفاده می‌کنند. در بیشتر موارد، فنرها در داخل جعبه‌ای در پایه صندلی قرار می‌گیرند، نه اینکه در معرض دید قرار گیرند و برای گرفتن انگشتان و حیوانات خانگی در دسترس باشند. راکرهای فنری بسیار بادوام هستند و نسبت به راکرهای گلایدر قیمت کمتری دارند. بااین‌حال، آن‌ها اغلب به‌شدت روکش و روکش می‌شوند که می‌تواند هزینه را افزایش دهد.

راکر چرخشی

کایت‌سواری و سواران فنری می‌توانند یک مکانیسم چرخشی (مانند صندلی اداری) اضافه کنند تا به تاب امکان حرکت سطح دوم را بدهد. این به معنای راحتی و انعطاف بیشتر برای سرنشین صندلی است، اگرچه صندلی را فشرده‌تر می‌کند. پیچیدگی بیشتر معمولاً به معنای هزینه بالاتر و قسمت دیگری از صندلی است که می‌تواند بشکند.

 

راکر خوابیده

برخی از اسکی‌ها یا فنرها دارای ویژگی دراز کشیدن هستند. با رها کردن گیره، مسافر می‌تواند پشتی صندلی را در یک یا چند موقعیت راحت بخواباند. اغلب اوقات، رها کردن این گیره، ویژگی راکر را غیرفعال می‌کند تا از اجبار به استرول و جهش بیش‌ازحد به عقب جلوگیری شود؛ مانند راکر گردان، این ویژگی صندلی را راحت‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کند، اما باعث افزایش هزینه و کاهش دوام می‌شود.

تخت سنتی نیز یکی از وسایل پر کاربرد براس استراخت و استفاده در رستورانها و اماکن عمومی میباشد.

در مان کمر درد با صندلی راک

چگونه یک صندلی راک انتخاب کنیم که نیازهای شمارا برآورده کند؟

همان‌طور که در مورد تصمیم خرید خود فکر می‌کنید، ابتدا باید به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید از صندلی خود استفاده کنید، سبکی که با آرایه‌گری شما بهتر عمل می‌کند و سطح راحتی که می‌خواهید.

صندلی‌های گهواره‌ای می‌توانند اهداف مختلفی داشته باشند، از یک مکان راحت برای مطالعه و استراحت گرفته تا گزینه‌ای برای نشستن در فضای باز در ایوان یا حتی در یک مکان کمپینم. مهم است که در نظر داشته باشید که چه کسی از صندلی استفاده می‌کند و کجا آن را نگه می‌دارید. شما در انتخاب مواد برای گزینه‌های داخلی انعطاف بیشتری خواهید داشت، درحالی‌که برای استفاده از صندلی بالکن، باید دوام و نگهداری را در نظر بگیرید.

در مان کمر درد با صندلی راک

مواردی که هنگام خرید انواع صندلی راک باید به آن‌ها توجه کرد

مواد

هنگامی‌که به صندلی‌های راک سنتی فکر می‌کنید، اغلب نسخه‌های چوبی آن به ذهن خطور می‌کند. گزینه‌های چوب هنوز هم امروزه محبوب هستند و بسته به محل قرارگیری صندلی در خانه متفاوت است. نوسانات داخلی در مورد مواد انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند. چوب‌های نرم مانند کاج و سرو در داخل خانه به‌خوبی عمل می‌کنند، اما برای انتخاب در فضای باز، چوب‌های سخت مانند ساج و بلوط عملکرد بهتری دارند. حصیری در داخل خانه می‌ماند، اما برای صندلی ایوان خود، حصیری پلاستیکی مناسب برای هر آب‌وهوا را انتخاب کنید. برای راکرهای پارچه‌ای، راحتی و مقاومت در برابر لکه را در نظر بگیرید. نسخه‌های پنبه‌ای به دلیل ظاهر نرم و ساختار سخت خود شناخته‌شده‌اند، اما می‌توانند بیشتر مستعد لک باشند. پارچه‌های روکش مصنوعی که اغلب از پلی‌استر ساخته‌شده‌اند، این مزیت رادارند که در برابر سایش و آسیب مقاوم هستند.

راحتی و پشتیبانی

صندلی گهواره‌ای می‌تواند مکانی آرامش‌بخش برای کاهش استرس در بزرگ‌سالان و کودکان باشد. صندلی‌های گهواره‌ای مدرن، مخصوصاً پارچه‌ای، عموماً راحت هستند و سبکی که انتخاب می‌کنید به ترجیح شما بستگی دارد. برای گزینه‌های چوبی سنتی، افزودن کوسن و فوم به نرم شدن صندلی کمک می‌کند. یک بالش کمری نیز می‌تواند پشتیبان اضافی را فراهم کند. شما همچنین باید در نظر بگیرید که چقدر تاب‌بازی را دوست دارید و چقدر کار لازم است. صندلی‌های گهواره‌ای مدرن گزینه خوبی برای کسانی است که حرکات ملایم و با تلاش کم را دوست دارند.

گنجایش وزنی

همه صندلی‌های گهواره‌ای ازنظر ظرفیت وزنی برابر نیستند، بنابراین مهم است که قبل از خرید محدودیت‌ها را بررسی کنید. اکثر صندلی‌های گهواره‌ای مدرن می‌توانند وزنی بین 200 تا 300 پوند را تحمل کنند، درحالی‌که گزینه‌های سنگین‌تر می‌توانند تا 500 پوند یا بیشتر را تحمل کنند. این انتخاب‌ها با مواد و اتصالات محکمی انجام می‌شوند که تقریباً هراندازه کاربر را نگه می‌دارند و احتمالاً دوام بیشتری دارند. این صندلی‌های محکم ممکن است دارای قاب‌هایی از چوب تقویت‌شده، رزین پلاستیک مصنوعی و چوب مصنوعی یا در موارد نادر از فلز باشند. ممکن است تحت‌فشار خم یا خم شود.

سؤالات متداول در مورد صندلی راک

صندلی راک چگونه کار می‌کند؟

مکانیسم‌های چرخش بسته به نوع صندلی متفاوت است. برای صندلی‌های گهواره‌ای سنتی، پل‌های قوسی در دونقطه زمین را لمس می‌کنند تا حرکت گهواره‌ای را تسهیل کند. برای صندلی‌های مدرن، صندلی در یک صفحه مستقیم برای حرکت به جلو و عقب به جلو و عقب حرکت می‌کند.

در صندلی گهواره‌ای به دنبال چه چیزی باشم؟

بهترین صندلی گهواره‌ای برای خانه شما به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد، اما به‌طورکلی، باید با آرایه‌گری شما مطابقت داشته باشد، راحتی را فراهم کند و از مواد بادوام ساخته‌شده باشد.

آیا تکان دادن روی صندلی راک برای شما خوب است؟

مطالعات نشان می‌دهد که صندلی گهواره‌ای می‌تواند برای سلامت جسمی و روانی شما مفید باشد. می‌تواند کمردرد را تسکین دهد، مشخص‌شده است که علائم اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد و می‌تواند به بهبودی پس از جراحات و جراحی کمک کند.

آیا صندلی راک خطرناک است؟

برخی از خطرات مرتبط با صندلی‌های گهواره‌ای، به‌طورکلی برای کودکان و افراد مسن وجود دارد. برای کودکان کوچک‌تر، خطر له شدن یا واژگونی انگشتان هنگام تلاش برای بالا رفتن وجود دارد. برای بزرگ‌سالان مسن‌تر و کم‌تحرک، گاهی اوقات بلند شدن می‌تواند مشکل‌ساز باشد. قاب محکم و مکانیسم قفل به جلوگیری از این آسیب‌ها کمک می‌کند.

 

داستان اختراع انواع صندلی راک چیست؟

صندلی راک قطعاتی از وسایل منزل هستند تا سال 1710 پس از میلاد، اولین صندلی راک بااتصال دو اسکیت روی یخ به کف صندلی طراحی شد و به‌عنوان یک اصطلاح رایج در فرهنگ لغت آکسفورد در سال 1787 پس از میلاد، در سال 1860 پس از میلاد ظاهر شد. مایکل تونت، صنعتگر آلمانی، اولین صندلی راک ساخته‌شده از چوب را با بخور دادن تکه‌های چوب و افزودن دوتکه چوب منحنی شکل برای تشکیل صندلی گهواره‌ای که وزن سبک آن از ویژگی‌های این صندلی گهواره‌ای بود، ساخت. طرح این صندلی‌های راک که مایکل ساخته است. تحت تأثیر طرح‌های یونانی و رومی و همچنین هنر رنسانس و استعمار قرارگرفته‌اند و از زبان‌گنجشک، بلوط یا گردو ساخته‌شده‌اند.

صندلی راک نقش برجسته‌ای در معماری ایفا می‌کند، در قرن هجدهم صندلی راک اغلب برای دو یا چند نفر، یک مادر و کودک یا یک فرد مسن و پرستار او و در بیمارستان‌ها و مراکز روانی طراحی می‌شد، اگرچه گاهی اوقات به بنجامین فرانکلین نسبت داده می‌شود. اختراع صندلی راک این احتمال وجود دارد که شزلون اولین بار در دهه 1700 در آمریکا ظاهر شد. دیگران نیز طراحی آن را مدیون کشاورزان اولیه و سازندگان کابینت هستند.

منبع : واحد تحقیقات فروشگاه اینترنتی سوبیا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
محمد
1401/01/27 - 14:53

یکی از اقلام بسیار محبوب در مبلمان و دکوراسیون منزل صندلی راک است، وقتی نام صندلی راک را می‌شنوید ناخودآگاه صندلی چوبی گهواره‌ای کنار شومینه و یک فنجان چای گرم و کتاب مورد علاقه‌تان را در ذهن تصور می‌کنید. این مدل صندلی‌ها بسیار محبوب و پرطرفدار هستند و خرید صندلی راک می‌تواند جلوه خاصی به دکوراسیون داخلی منزل شما ببخشد. در این مقاله به بیان نکات مهمی در مورد انتخاب صندلی راک می‌پردازیم، با ما همراه باشید.
علی
1401/02/07 - 12:53

واقعا برا کمردرد خیلی مناسبه . ما به تجویز پزشک برا پدر بزرگم یه نوع صندلی راک از سوبیا خریداری کردیم واقعا محشر بود پدر بزرگم درد کمرش خیلی بهتر شد و مدارم رو اون مینشست
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top