تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/12/08 - 16:31
کد خبر: 425594

بهترین سن برای کاشت ابروی طبیعی چه زمانی است؟

از آنجایی که کاشت ابرو نیازمند تخصص و تجربه زیاد است؛ یکی از مهمترین نکات در رسیدن به نتایج ایده آل ، یافتن مرکز یا کلینیکی است که تمام استانداردها و تجهیزات لازم کاشت ابرو را داشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ داشتن ابروهای طبیعی و پرپشت، تاثیر بسزایی بر زیبایی صورت دارد. کاشت ابرو یک روش دائمی و طبیعی برای بازیابی موهای ابروها است. عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند شما را به کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو تبدیل کنند. یکی از این عوامل مهم، سن مناسب برای کاشت ابرو است. به همین دلیل در این مطلب می خواهیم به بررسی سن مناسب کاشت ابرو بپردازیم و از شما خواهش می کنیم که تا انتها ما را همراهی کنید.

کاشت ابروی طبیعی چیست؟

کاشت ابروی طبیعی روشی برای درمان کم پشتی یا ریزش موهای ابرو است. این روش از کاشت مو الهام گرفته است. هدف از کاشت ابرو، انتقال فولیکول های سالم از ناحیه بانک مو – عموما پشت سر یا پشت گوش ها – به ناحیه دچار کم مویی در ابروها است. برای رسیدن به این هدف، روش های مختلفی وجود دارد. روش های جدیدتر بدون درد و خون ریزی هستند و دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارند. متدهای جدید کاشت ابرو، همگی مبتنی بر روش بدون جراحی FUE هستند که بر اساس استخراج واحدی فولیکول ها عمل می کنند. همچنین به دلیل استفاده از تجهیزات هوشمند و اتوماتیک در تمام مراحل کاشت ابرو، از سرعت و دقت بیشتری نسبت به روش های دستی برخورداند.

بنابراین اگر افراد به دلایل مختلفی مانند نازکی و ریزش ابروی ژنتیکی و هورمونی، بیماری های زمینه ای، حوادث فیزیکی مانند سوختگی یا شکستگی و یا ضربه، افزایش سن، تغذیه نادرست، خواب ناکافی، استرس، آلودگی هوا، استفاده زیاد از لوازم آرایشی، تتو، هاشور، آلودگی و عدم رعایت بهداشت و ... دچار ریزش ابرو شوند؛ می توانند با مراجعه به پزشک متخصص، در خصوص کاشت ابرو مشورت کنند. پزشک با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف مانند دلایل ریزش ابرو، سن زیباجو، بانک موی وی و ... در خصوص کاشت ابرو تصمیم گیری می نماید. در ادامه قرار است به یکی از این عوامل و فاکتورهای مهم – بازه سنی مناسب برای کاشت ابرو – بپردازیم.

بهترین سن برای کاشت ابروی طبیعی چه زمانی است؟

بازه سنی مناسب برای کاشت ابرو

شاید گمان کنید که کاشت ابرو در هر سنی قابل انجام است؛ اما باید توجه کنید که فاکتور سن، معمولا در هر روش درمانی عاملی تاثیرگذار است. زیرا با گذر سن، ویژگی های بدن افراد تغییر می کنند. این تغییرات مخصوصا در سنین بلوغ و قبل از آن بسیار مشهود است. به همین دلیل توصیه پزشکان این است که تا قبل از 18 سالگی اقدام به کاشت ابرو نکنید. از طرفی برخی از افراد به دلایل هورمونی و ژنتیکی دچار ریزش ابرو می شوند و این افراد نیز باید تا زمان تثبیت ریزش، عمل کاشت ابرو را به تاخیر بیندازند. معمولا ریزش موهای ابرو تا 25 سالگی به تثبیت می رسد و از همین رو بیشتر پزشکان، سن 25 سالگی و پس از آن را زمان بسیار مناسبی برای کاشت ابرو می دانند. درصورتی که بازه زمانی مذکور در نظر گرفته نشود و فرد همچنان دچار ریزش ابرو باشد، ممکن است پس از کاشت ابرو نیز این روند ادامه یابد و ابروها ظاهر زیبا و یکدست خود را از دست دهند. بدین ترتیب تمام زحمات و هزینه های انجام شده برای کاشت ابرو هدر خواهد رفت.

به طور کلی، اکثر پزشکان بازه زمانی بین 25 تا 50 سالگی را بازه زمانی طلایی برای کاشت ابرو می دانند. بعد از 50 سالگی نیز به دلیل کاهش قدرت فولیکول ها، کمبود فولیکول در ناحیه بانک مو و کاهش قابلیت ترمیم پذیری زخم ها، نتایج قابل قبولی از کاشت ابرو بدست نخواهد آمد و دوران نقاهت نیز به درازا خواهد کشید. البته همه این تصمیم گیری ها باید تحت نظر پزشکی متخصص و ماهر صورت گیرد. مثلا ممکن است فردی پس از 50 سالگی نیز تمام فاکتورهای سلامتی را داشته باشد و کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو شناخته شود. در نتیجه مشورت با پزشک، مهم ترین موضوع در تعیین این نکته است که آیا شما کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستید یا خیر!

کاندیدای مناسب کاشت ابرو چه افرادی هستند؟

عوامل مختلفی در تعیین کاندیدای مناسب برای کاشت ابرو تاثیر گذارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افرادی که به هر دلیلی با ریزش موهای ابرو مواجه شده اند و یا به دلیل نازک شدن تارهای ابرو تمایل به کاشت ابرو دارند.
  • افرادی که از سلامت عمومی برخوردارند.
  • افرادی که در بازه سنی بین 25 تا 50 سال قرار دارند، بیشترین اولویت را برای کاشت ابرو نسبت به سایرین دارند.
  • افرادی که از بانک موی خوبی در پشت سر یا پشت گوش ها برخوردارند.
  • افرادی که بیماری زمینه ای آنها که باعث ریزش ابروها شده است، تحت کنترل قرار گرفته است.

کاشت ابرو در سنین مناسب چه مزایایی به همراه دارد؟

مزایای کاشت ابرو در سنین مناسب عبارتند از:

  • دریافت نتایج فوق العاده پس از کاشت ابرو که همان رسیدن به ابروهایی پرپشت، دائمی و طبیعی است.
  • عدم نیاز به تمدید
  • فرآیند دریافت نتیجه با حداکثر سرعت انجام می شود و در کوتاه ترین مدت به نتایج دلخواه خواهید رسید؛ چرا که فولیکول های کاشته شده در بهترین وضعیت خود قرار دارند و ریزش موهای ابرو نیز به ثبات رسیده است.
  • به دلیل قدرت ترمیم پذیری پوست، دوران نقاهت نیز به حداقل زمان ممکن کاهش خواهد یافت.
  • آثار جراحت با سرعت بیشتری رو به بهبودی می روند.

بهترین سن برای کاشت ابروی طبیعی چه زمانی است؟

کاشت ابرو در سنین پایین چه عوارضی را ممکن است به همراه داشته باشد؟

عوارض احتمالی کاشت ابرو در سنین پایین عبارتند از:

  • تشدید ریزش موهای ابرو : درصورتی که کاشت ابرو در سنین پایین انجام شود، ممکن است که نتایج کاشت ابرو را با شکست مواجه کند. در واقع ممکن است پس از کاشت ابرو، روند ریزش موهای ابرو همچنان ادامه پیدا کنند و حتی تشدید یابند. توجه داشته باشید که تغییرات هورمونی که در سنین پایین رخ می دهد، بر نتیجه کاشت تأثیر مستقیمی دارد و در این صورت عمل پیوند ابرو نتیجه بخش نخواهد بود.
  • عدم تقارن ابروها و عفونت

انتخاب مرکز کاشت ابروی مناسب

از آنجایی که کاشت ابرو نیازمند تخصص و تجربه زیاد است؛ یکی از مهمترین نکات در رسیدن به نتایج ایده آل ، یافتن مرکز یا کلینیکی است که تمام استانداردها و تجهیزات لازم کاشت ابرو را داشته باشد. در واقع کاشت ابرو از این جهت که باید در زوایای مناسب و با درنظر گرفتن موهایی مطابق با موهای ابرو از نظر رنگ، ضخامت و طول رشد، صورت گیرد حتی نسبت به کاشت مو نیز از حساسیت بیشتری برخوردار است. اگر کاشت ابرو در کلینیکی تخصص و تحت نظر پزشکی با تجربه صورت نگیرد، ممکن است موهای ابرو به حالت نامناسب درآیند و زیبایی افراد تحت تاثیر قرار گیرد. به همین دلیل اهمیت جلسات مشاوره پیش از عمل، بسیار زیاد است.

به ‌طور کلی پیش از انجام کاشت ابرو، جلسات مشاوره ای بین پزشک و بیمار تشکیل شده که خط ابرو و فرم دلخواه با توجه‌ به زوایای صورت تعیین می شود. همچنین در این جلسات اگر مراجعه کننده بیماری خاصی داشته باشد، بررسی شده و راه های درمان یا کنترل آن مشخص می شود. از طرفی اگر سن پایینی دارید و تمایل به کاشت ابرو دارید، حضور در جلسات مشاوره قبل از کاشت، می تواند به شما در تصمیم گیری درست کمک نماید.

بهترین کلینیک کاشت ابرو، از پزشکانی متخصص و متبحر، کادر پزشکی ماهر و خوش برخورد، نوبت دهی منظم، انصاف در دریافت هزینه ها، ارائه خدمات مشاوره، تجهیزات بروز و پیشرفته، دانش بروز، روش های نوین کاشت و ... برخوردارند. بدین ترتیب، بخش زیادی از نتایج حاصل از کاشت ابرو، به دقت شما در انتخاب پزشک و مرکز کاشت ابروی تخصصی برمی گردد.

در مجموعه رویان سلامت طراحی ابروها با استفاده از سیستم‌های کامپیوتری انجام می‌شود و به همین دلیل کاملا با فرم و آناتومی چهره شما هماهنگ هستند و دقیقا همان چیزی از آب درمی‌آیند که انتظارش را داشتید. به منظور رفاه حال شما و کاهش دغدغه‌های مالی در این مجموعه امکان پرداخت اقساطی هزینه‌ها نیز فراهم شده است و مقدار دقیق مبلغ مورد نیاز بعد از حضور در جلسات مشاوره و صحبت با پزشک مشخص خواهد شد.

  • خط ویژه : ۴۱۹۳۶-۰۲۱
  • خط مستقیم : ۲۲۸۸۵۸۹۰ – ۰۲۱
  • مشاور واتس اپ : ۰۹۱۹۹۲۱۱۰۹۲
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
وزارت بهداشت از مدیران خود خبر دارد؟/ چرا مسئولی برای اتفاقات یک مهمانی غیرقانونی پیام تسلیت صادر می‌کند؟
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
راهنمای خرید لوازم اورجینال مزدا
شناسایی پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت +فیلم
دانشجویان دانشگاه منچستر انگلیس به پا خاستند +فیلم
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top