تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/12/15 - 10:30
کد خبر: 426150

ظرفیت ۱۵۰۰ نفری آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی سال ۱۴۰۱

ظرفیت ۱۵۰۰ نفری آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی سال ۱۴۰۱

ظرفیت پذیرش یک هزار و ۵۳۶ نفری برای دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۴۰۱ رشته های علوم پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی تعیین شده که بیشترین ظرفیت متعلق به طب سنتی ایرانی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازمهر، آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Ph.D by Research) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روزهای ۲ و ۳ و ۴ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

پذیرش دانشجو در این مقطع با هدف تأمین نیروی انسانی متعهد و متخصص انجام می‌گیرد و داوطلبان از امروز یکشنبه ۱۵ اسفند تا روز یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ می‌توانند به صورت اینترنتی در این آزمون ثبت نام کنند.

ظرفیت اولیه رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۴۰۱ به میزان یک هزار و ۵۳۶ نفر تعیین شده است.

از این میزان، ظرفیت پذیرش عادی یک هزار و ۹۲ نفر، ظرفیت پذیرش شهریه پرداز ۳۸۴ نفر و ظرفیت دکتری تخصصی پژوهشی / فناوری محور ۶۰ نفر است. بیشترین ظرفیت با ۸۵ نفر متعلق به رشته طب سنتی ایرانی است.

فهرست دانشگاه‌های پذیرنده اولیه بوده و ممکن است در اعلام نهایی تغییراتی در رشته‌های مختلف (برحسب شرایط دانشگاه‌ها) انجام شود. از جمله افزوده شدن دانشگاه‌هایی که بعد از این تاریخ مجوز پذیرش دریافت می‌کنند و یا برخی از دانشگاه‌ها که به دلایل گوناگون علمی و اجرایی حذف می‌شوند.

پذیرش در دانشگاه‌ها یا مراکز شامل: ارتش، انستیتو پاستور ایران، بقیه الله (عج)، دانشگاه آزاد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهد، سازمان انتقال خون ایران، مرکز قلب شهیدرجایی و موسسه سرم سازی رازی از طریق وزارت بهداشت انجام شده ولی سایر شرایط از جمله خدمات و امکانات رفاهی تابع ضوابط و قوانین آن موسسه است.

وزارت بهداشت، هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص شرایط خاص این موسسات نخواهد داشت.

دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تعهدی در قبال اسکان و تامین خوابگاه ندارند و بر اساس، امکانات موجود، خوابگاه در اختیار دانشجو قرار می‌دهند. دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و همچنین مرکز سنجش آموزش پزشکی در مورد ارائه یا عدم ارائه خوابگاه هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برای اعضای رسمی سپاه با ارائه مجوز شرکت در آزمون از معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه و همچنین سایر نیروهای مسلح شامل اعضای رسمی ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع با ارائه مجوز شرکت در آزمون از رده خدمتی مربوطه و تایید لیست شرکت کنندگان توسط دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با پرداخت شهریه در قالب قرارداد آموزشی انجام خواهد شد.

رشته‌های مربوط به دانشگاه آزاد تابع قوانین و مقررات دانشگاه مربوطه است. تحصیل در دوره‌های شهریه پرداز مستلزم پرداخت شهریه است که مبلغ آن توسط دانشگاه اعلام خواهد شد.

چنانچه در رشته / محلی به دلیل تعداد کم داوطلبان، حداقل دو نفر دانشجو قابل معرفی نباشد، داوطلب در پذیرش نهایی به سایر اولویت‌های انتخابی خود معرفی خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top