تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/12/15 - 14:40
کد خبر: 426192

۱۸ اشتباه مهلک در مهاجرت دانشجویی که اپلای شما را غیر ممکن می‌کند!

۱۸ اشتباه مهلک در مهاجرت دانشجویی که اپلای شما را غیر ممکن می‌کند!

همانطور که هر دانشجویی به شما خواهد گفت، اپلای دانشگاه می‌تواند یک میدان مین باشد. اما، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرآیند مهاجرت دانشجویی و اپلای از یک دانشگاه معتبر، یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر در مسیر آموزش عالی و مهاجرتی است. می‌دانیم که به‌دست آوردن امتیاز لازم برای موفقیت در چنین مسیری، به سادگیِ تایپ کردن اطلاعات شخصی خود و زدن دکمه "ارسال"، نیست. چه در ابتدای چنین مسیری باشید و چه در میانه‌ی راه، قرار است چالش‌های بسیار سخت و پیچیده‌ای پیش روی شما باشد.

بنابراین، مهم است که بدانید هنگام اپلای خود از چه چیزهایی باید اجتناب کنید تا شانس پذیرش خود را به حداکثر برسانید. در ادامه مطلب به 18 مورد از اشتباهات مهم و تاثیر گذار در مسیر اپلای و مهاجرت تحصیلی پرداخته‌ایم.

 

1. قرار دادن نام یک دانشگاه در بیانیه شخصی

احتمالاً درخواست اپلای خود را به بیش از یک دانشگاه ارسال می‌کنید. اطمینان حاصل کنید که هر بیانیه‌ی شخصی، ساخته شده برای اپلای مشخصی باشد و کارشناسان و داوران دانشگاه مقصدتان را با این اشتباه پر تکرار، متعجب نکنید.

 

2. نگرانی در مورد پول

حتی اگر هزینه‌های دانشگاه شما 9000 پوند باشد، مجبور نیستید آنها را از قبل پرداخت کنید. بنابراین اجازه ندهید که مواجه شده با چنین هزینه هایی شما را نا امید کند. همچنین اسکالرشیپ‌ها و بورسیه های تحصیلی متفاوتی در دسترس هستند که می‌توانید از آنها بهره بگیرید. اما به خاطر داشته باشید که باید جداگانه برای آنها درخواست دهید؛ این به صورت خودکار نیست.

 

3. به خطر انداختن کیفیت

برای صرفه‌جویی در هزینههایتان خود را مجاب به اپلای در دانشگاهی «ارزان‌تر» که کیفیت مطلوبی ندارد، نکنید. بازپرداخت وامِ شما بر اساس میزان درآمد‌تان خواهد بود، نه میزان بدهی شما!

 

4. نرفتن به روز آزاد

در حالت ایده‌آل، باید تا آنجا که ممکن است تحقیق کنید تا احساسی نسبت به مکانی داشته باشید که می‌توانید سه تا پنج سال آینده را در آن سپری کنید. روز های آزاد دانشگاه، روزی است که شما می‌توانید به محلی که علاقه‌مند به تحصیل در آن هستید سر بزنید و از بخش های مختلف آن بازدید کنید.

در صورتی که شرایط مالی مناسبی برای استفاده از این فرصت دارید، توصیه می‌کنیم آنرا از دست ندهید.

 

5. انتخاب دانشگاهی که دوستانتان به آن می‌روند

این ممکن است باعث شود بیشتر احساس کنید که در خانه هستید، اما ممکن است رشته یا دانشگاه برای شما مناسب نباشد. ارزش این را ندارد که بهترین و متناسب ترین دانشگاه نسبت به سلیقه شخصی خود را فدا کنید تا با دوستان خود باشید. اگرچه داشتن چهره‌های آشنا خوب است، اما بخش بزرگی از تجربه دانشگاه مربوط به ملاقات با افراد جدید است. از رفتن انفرادی نترسید؛ در هفته تازه کارها، دوستان جدید زیادی پیدا خواهید کرد.

 

6. با نمرات پیش بینی شده خود واقع بین نباشید

برای دانشگاه‌هایی با طیف وسیعی از شرایط و درجه های مختلف درخواست دهید. از اینکه ممکن است نمره و درجه کمی از یک دانشگاه داشته باشید، ابایی به خرج ندهید و از فرصت های مناسب استفاده کنید.

 

7. نگه داشتن تدوین بیانیه شخصی به لحظه آخر

اظهارات شخصی عجولانه به راحتی قابل تشخیص است. آنها اغلب دارای املایی ضعیف، اشتباهات گرامری و ساختار ضعیف هستند و همچنین قانع کننده نیستند.

 

8. درخواست برای چندین رشته غیر مرتبط در یک دانشگاه

اگر صرفاً دروس را از روی تصادف انتخاب کنید، به این دلیل که از تحصیل در یک موسسه خاص ناامید هستید، تعهد شما به هر دوره خاص مشکوک به نظر می‌رسد.

 

9. بررسی نکردن سیاست دانشگاه در مورد گپ تحصیلی

گپ تحصیلی برای برخی از موضوعات، می‌تواند یک دارایی مثبت باشد، اما برای برخی دیگر چندان جذاب نیستند. اگر فکر می‌کنید بهتر است در مسیرتان یک سال فاصله داشته باشید، قبل از شرکت در دروه های مکمل یا آغاز هر نوع فعالیت بلند مدتی، تحقیقات خود را انجام دهید تا از شرایط و سیاست‌های دانشگاه هدف خود آگاه شوید.

 

10. نداشتن برنامه پشتیبان

اپلای برای فقط یک دانشگاه هزینه کمتری دارد، اما چنین اقدا مهمی ارزش هزینه بیشتر برای درخواست دو تا پنج دانشگاه دیگر را دارد. همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید؛ به این ترتیب گزینه‌های مختلفی برای انتخاب خواهید داشت.

 

11. عدم قرار دادن فعالیت های فوق برنامه کافی در اپلای خود

برخی از دانشگاه‌ها صرفاً بر اساس توانایی تحصیلی افراد، دانشجو می پذیرند. اما بیشتر آنها به دنبال افراد مجربی هستند که بتوانند  خارج از سخنرانی‌ها به زندگی دانشگاهی کمک کنند. اطمینان حاصل کنید که این را در برنامه خود لحاظ کرده‌اید و برخی از این فعالیت‌ها را در بیانیه شخصی خود ذکر کنید (یعنی اینکه فوق برنامه‌ها چگونه به رشد شخصی شما کمک کرده‌اند و چگونه با علاقه شما به موضوعی که برای آن درخواست می‌کنید مرتبط هستند).

۱۸ اشتباه مهلک در مهاجرت دانشجویی که اپلای شما را غیر ممکن می‌کند!

12. عدم تحقیق در مورد الزامات تک تک دانشگاه ها برای پورتفولیو معماری (ویژه دانشجویان معماری)

اگر دانشجوی معماری باشید، به یاد دشته باشید که پورتفولیو معماری ، کلیدی‌ترین سندی است که به دانشگاه ارائه می‌کنید. برخی از دانشجویان به جای سفارشی کردن محتوا برای هر دانشگاهی که قصد اپلای دارند، فرض می‌کنند که الزامات پورتفولیو در همه دانشگاه‌ها یکسان است. پس اگر در مسیر اپلای معماری هستید، با تیم تخصصی کانون معماران و شهرسازان در ارتباط باشید.

WWW.AAUP.IR

 

13. فرض اینکه رتبه بندی دانشگاه ها همان رتبه بندی های موضوعی است

دوره‌ها ممکن است با موسسه‌ای که در آن تدریس می‌شوند، رتبه متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال، دانشگاه نیوکاسل در جدول 2020 راهنمای کامل دانشگاه در رتبه 23 کشور قرار دارد، اما برای زبان انگلیسی در رتبه 17‌ام و برای علوم زیستی رتبه 32 است.

پس بد نیست که برای انتخاب دوره و دانشگاه، هر یک از جداول رتبه بندی را بصورت جداگانه بررسی و تحلیل کنیم.

 

14. منتظر ماند برای درخواست در آخرین لحظه

بنابر گزارش گردآوری شده از سوی کانون معماران، حدود نیمی از درخواست ها برای دانشگاه بوستون در 48 ساعت پایانی مهلت اعلامی، ارسال می‌شوند. سایر مقامات پذیرشی در دانشگاه های متفاوت نیز به روندهای مشابه اشاره کردند. برای برخی، این باعث نگرانی است و باعث می‌شود علاقه دانشجویان را زیر سوال ببرند.

شاید بد نباشد به این موضوع فکر کنید؛ اگر درخواست تحصیلی یک دانشجو دقیقاً در آخرین مهلت درب منزل شما برسد، میزان علاقه‌مندی به پذیرش را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

15. عدم استفاده از آدرس ایمیل معقول

آدرس ایمیل شما در بالای سند ظاهر می‌شود و همه کارکنان پذیرش خواهند دید - مطمئن شوید که ایمیل مناسبی استفاده می‌کنید!

 

16. لحن اشتباه در اظهارات شخصی

خیلی خودسر نباشید، اما بیش از حد متواضع هم نباشید. همچنین سعی کنید از نوشتن با صدای غیرفعال خودداری کنید ("چیزها به من رسید"). به جای آن صدایی فعال ("من این فرصت‌ها را پیدا کردم") هدف بگیرید. مهمترین چیز این است که خودتان باشید – حرفه‌ای بنویسید، اما نگران نحوه استفاده از واژگان پیچیده نباشید؛ نیازی به آنها نیست. در نهایت، بسیار مراقب باشید که محتوای‌تان بجای داشتن جنبه علمی، بیشتر سرگرم کننده باشد.

 

17. بی توجهی به بررسی املای خود

باز هم واضح است، اما ارزش تکرار دارد. مطمئن شوید که در فرم‌های شما و به خصوص در بیانیه شخصی‌تان اشتباه تایپی وجود ندارد. بیانیه شخصی خود را که کم‌و‌بیش از آن راضی بودید چاپ کنید و روی کاغذ بخوانید. این یک راه خوب برای تشخیص خطاهایی است که روی صفحه نمایش مشاهده نکرده‌اید یا از چشم شما دور مانده‌اند.

همچنین مهم است که از صحیح بودن دستور زبان نوشتارتان و عدم استفاده از کلمات عامیانه مطمئن شوید.

 

18. از دست دادن مهلت

مطمئن شوید که مهلت ارسال فرم درخواست دانشگاه خود را می‌دانید.

یکی از ترفند های رایج توصیه شده در مسیر مهاجرت دانشجویی و اپلای تحصیلی این است؛ به خودتان وانمود کنید که حداقل یک هفته زودتر از آنچه مهلت مقرر هست باید مدارک را ارسال کنید و تقلب نکنید. این همان روش تنظیم ساعت مچی یا تلفن‌تان به ده دقیقه زودتر است که کمک می‌کند همیشه زودتر از موعد یا نهایتا سر موقع به قرار هایتان برسید!

 

در مسیر اپلای تحصیلی خود، موفق باشید!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top