تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/12/26 - 10:45
کد خبر: 427483

آمریکا: از آزادی دو شهروند انگلیسی استقبال می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما از اخبار آزادی نازنین زاغری و انوشه آشوری، دو شهروند انگلیسی استقبال می‌کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران افزود که ما همچنین هر روز در تلاش برای آزادی شهروندان خود از جمله مراد طاهباز، شهروند آمریکایی- بریتانیایی هستیم و مدعی شد که به صورت غیر قانونی بازداشت شده اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد ایران به شکلی ناعادلانه شهروندان بی گناه آمریکایی را بازداشت می کند و تهران باید آنها را هرچه زودتر آزاد کند.

ند پرایس گفت: تضمین آزادی این افراد یک اولویت بسیار مهم برای این دولت آمریکا است و ما از ایران می خواهیم تا برای آزادی شهروندان زندانی آمریکایی در این کشور اقدام کند.

وی ادامه داد: رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و سایر مقامات آمریکا به صورت دائم با خانواده های زندانیان در ارتباط بوده اند.

ذبیح‌الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه روز چهارشنبه اعلام کرد نازنین زاغری پس از تحمل کل مجازات و انوشه آشوری نیز پس از تحمل حدود نیمی از مجازات امروز چهارشنبه آزاد شدند.

این مقام قوه قضاییه ایران افزود: زاغری به اتهام جاسوسی برای سرویس جاسوسی کشور انگلیس به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسیده و بر همین اساس ممنوع الخروجی وی لغو و آزاد شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: البته زاغری پرونده‌ دیگری نیز دارد که در آن محکوم به یک سال حبس شده ولی این پرونده تاکنون به اجرا گذاشته نشده است.

خداییان همچنین در مورد وضعیت قضایی پرونده انوشه آشوری اظهار داشت: آقای انوشه آشوری، به اتهام همکاری با سرویس‌های امنیتی کشورهای بیگانه و به جرم جاسوسی به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود و حدود چهار سال و هفت ماه از مدت محکومیتش سپری شده که تقاضای آزادی مشروط کرد.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: آشوری به عنوان دستمزد مبالغی را از سرویس‌های جاسوسی بیگانه اخذ کرده بود که این مبالغ نیز از وی دریافت شد؛ لذا با توجه به شرایط سنی و جسمی دادگاه با آزادی مشروط او موافقت و مورد رأفت حکومت اسلامی قرار گرفت و آزاد شد.

وزیر امور خارجه انگلیس نیز اعلام کرد که لندن بدهی خود به ایران بابت پیش پرداخت خرید تانک های چیفتن را که بعد از انقلاب فسخ شده بود، پرداخت کرده است.

لیز تراس در این رابطه گفت: نازنین زاغری رتکلیف و انوشه آشوری اتباع انگلیسی پس از سالها بازداشت توسط دولت ایران امروز به کشور بازخواهند گشت. مراد طاهباز نیز با مرخصی از زندان آزاد شده است. این نتیجه دیپلماسی سرسخت و خلاق انگلیس بود.

وی افزود: نازنین زاغری نزدیک به شش سال و انوشه آشوری تقریباً پنج سال در ایران در زندان بودند. مراد طاهباز نیز به مدت چهار سال در زندان بود. آنها به زودی به خانواده و عزیزان خود ملحق خواهند شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top