تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/01/11 - 11:21
کد خبر: 428209

سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان راهکار از بین بردن بیکاری است

سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان راهکار از بین بردن بیکاری است

وزیر علوم گفت: مهمترین راهکار برای از بین بردن بیکاری و ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدعلی زلفی گل به میزبانی سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بازدید کرد و ضمن آشنایی با محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان و خلاق عضو پارک، گفتگو با فعالان این کسب‌وکارها پرداخت.

شرکت های فعال در حوزه هوش مصنوعی، تولیدکننده میکروسکوپ نانو ایران ساخت و شرکتهای فعال در حوزه رباتیک از جمله شرکت هایی بودند که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از آن‌ها بازدید کرد و با فناوران آن‌ها به گفتگو پرداخت.

بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه پارک پردیس و معرفی بخش های مختلف پارک از جمله قسمت های دیگر برنامه وزیر، علوم تحقبقات و فناوری در این بازدید بود.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل و معاونان پژوهشی و فناوری و نوآوری این وزارت در نشستی که با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: عمده‌ترین کاری که ما تلاش می‌کنیم در سال جدید انجام دهیم این است که شرایطی را ایجاد کنیم که افراد صاحب ایده، فرصتی برایشان ایجاد شود که بتوانند ایده خود را در میدان عمل آزمایش کنند و شرایط تبدیل شدن ایده به محصول قابل عرضه در بازارهای داخلی و خارجی برای آنان فراهم شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، موسسات شتاب‌دهنده را مستقر کنیم و تسهیلات به آنها دهیم تا بتوانند افراد صاحب ایده را جذب و شرایطی ایجاد کنند که ایده‌های آنها در مسیر تبدیل شدن به تولید قرار گیرد و در نهایت به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شوند.

دکتر زلفی‌گل با قدردانی از مقام معظم رهبری برای نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین گفت: مهمترین مشکل کشور در حال حاضر بیکاری است و مهمترین راهکار از بین بردن بیکاری و ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان است. لذا انتظار می‌رود همه‌ کشور بسیج شوند و با حمایت‌ها و اختصاص امکانات به علم و فناوری مشکل اشتغال کشور را حل نماییم.

وزیر علوم در این نشست بر ضرورت انتقال تجارب مفید پارک علم و فناوری پردیس از بدو تاسیس تاکنون به مدیران پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم و تشکیل نشست‌های مشترک برای هم‌افزایی ظرفیت و توانایی‌ها در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این بازدید گفت: امیدوارم امسال سال خوبی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان باشد. نامگذاری این سال از آن فرصت‌های استثنایی است که در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است.

ستاری افزود: تفاهمی که در دولت داریم و در جلسه هیئت دولت تاکید شد این است که معاونت علمی با وزارتخانه‌های اصلی اقتصادی کشور، برنامه های اینها را {در حوزه دانش بنیان} تا پایان فروردین ماه نهایی می کند و در دولت به تصویب می رساند. وزاری بزرگ اقتصادی و تمام بازیگران اصلی اقتصادی کشور باید به این حوزه بیایند و در کنار ما از این فرصت طلایی استفاده کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top