تاریخ انتشار: شنبه 1401/01/20 - 14:00
کد خبر: 429075

تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

در تزریق چربی، به دلیل اینکه چربی ها از بدن خود فرد استخراج می شوند، با حساسیت و آلرژی همراه نخواهند بود. در حالی که در تزریق ژل از ماده ای خارجی استفاده می شود و ممکن است بدن نسبت به آن مواد حساسیت نشان دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در میان روش های زیباسازی و جوان سازی پوست، تزریق ژل به دلیل نتایج فوق العاده طرفداران بسیاری دارند. یکی از سوالاتی که برای زیباجویان پیش می آید، این است که از میان دو روش تزریق چربی و تزریق ژل کدام یک بهتر و اثرگذارتر هستند؟ در این مطلب می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم و مزایا و معایب تزریق چربی و تزریق ژل را به طور کامل بررسی نماییم. از شما عزیزان می خواهیم که تا پایان با ما همراه باشید.

تزریق ژل چیست؟

قبل از اینکه به مقایسه ویژگی های تزریق ژل و تزریق چربی بپردازیم، لازم است که در خصوص هر دو این روش ها، اطلاعاتی کسب نماییم. ژل از جمله فیلرهای تزریقی به صورت و برخی اندام های بدن است که به منظور جوان سازی، رفع چین و چروک ها، حجم دهی و زاویه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، حجم مورد نیازی از ژل، به بخش هایی از صورت یا بدن با استفاده از سرنگ هایی خاص تزریق می گردد. ژل ها دارای مارک های مختلف و نوع های متفاوتی هستند که بسته به کاربرد، مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه تزریق ژل  به این صورت است که ابتدا ناحیه تزریق بی حس و استریل شده و سپس پزشک براساس تخصص و دانش خود اقدام به تزریق در زوایای مورد نیاز می کند. پروسه انجام تزریق ژل بسیار ساده بوده و در کمتر از یک ساعت قابل انجام است. نتایج مثبت حاصل از این تکنیک زیبایی بلافاصله بعد از درمان قابل مشاهده بوده و می توان گفت که تقریبا دوران نقاهتی ندارد. بدین ترتیب، افراد پس از تزریق ژل می توانند به کارهای روزمره خود بپردازند. البته انجام برخی فعالیت ها مانند ورزش، تا مدتی ممنوع است.

با مراجعه به کلینیک زیبایی رویان سلامت که بهترین کلینیک تزریق ژل در تهران است، می توانید زیبایی و جوانی را برای خود به ارمغان آورید.

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی یکی دیگر از روش های جوان سازی و حجم دهی است که مورد استقبال زیباجویان زیادی قرار می گیرد. کاربردهای تزریق چربی تقریبا با تزریق ژل یکسان است. تنها برخی تفاوت ها به دلیل ماهیت آنها وجود دارد؛ مانند اینکه تزریق چربی برای افزایش حجم اندام های بدن به مقدار زیاد، بهتر است. چرا که چربی از بافت بدن دریافت می شود و کمتر دچار عوارضی همچون جابجایی می گردد. در تزریق چربی، به دلیل آنکه چربی ها از بدن خود افراد استخراج می شوند، می توان از چربی انباشته در برخی اندام های بدن مانند شکم، پهلو یا ران نیز خلاص شد. یعنی یک تیر و دو نشان! هم با تزریق چربی به نقاط مورد نیاز صورت و بدن، به اهدافی مانند زیبایی، جوانی و حجم دهی دست خواهید یافت و هم با برداشت چربی، از شر چربی های اضافه خلاص خواهید شد.

نحوه انجام انتقال چربی به این صورت است که جلسه تزریق چربی با اعمال بی حسی موضعی و استریلیزاسیون در نواحی برداشت چربی شروع می شود. سپس به کمک روش مناسب، چربی های اضافی بدن خارج می گردند. در مرحله بعدی، چربی ها خالص سازی شده و آماده تزریق می گردند. سپس چربی ها به سرنگ های مخصوصی انتقال داده شده و توسط پزشک به نواحی مورد نیاز از صورت یا بدن تزریق می شوند.

تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

مقایسه تزریق ژل و تزریق چربی

در پاسخ به این سوال که "تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟"، بایستی عوامل متعددی را لحاظ کنیم؛ میزان ماندگاری، میزان سختی و عوارض عمل، زمان ظهور نتایج، هزینه، میزان حساسیت یا آلرژی زایی، برخورداری از بانک چربی، تمایل به حذف چربی های اضافه، سلیقه و ... در این موضوع موثرند. در ادامه از نقطه نظرات مختلف، به تزریق ژل و تزریق چربی نگاه می کنیم و آنها را با یکدیگر مقایسه می نماییم.

  • میزان ماندگاری نتایج

یکی از عوامل موثر در تعیین اینکه کدام روش از میان تزریق چربی و تزریق ژل، برای ما موثرتر است، میزان ماندگاری آن روش می باشد. ماندگاری تزریق ژل معمولا بین 6 ماه تا 1 است؛ در صورت استفاده از ژل های دائمی، این ماندگاری به حداکثر 2 سال می رسد. این مدت زمان، بسته به شرایط مختلف می تواند متفاوت باشد. به این صورت که سیستم ایمنی فرد، حجم ژل تزریق شده، برند و کیفیت ژل، نکات و مراقبت های انجام شده توسط مراجعه کننده، سن افراد و … در طول مدت ماندگاری ژل تاثیرگذار خواهند بود.

در خصوص تزریق چربی، از آنجایی که چربی تزریق شده از جنس بافت چربی بدن شخص مراجعه کننده است، دوام و ماندگاری آن به نسبت سایر فیلرهای تزریقی بیشتر خواهد بود. به طوری که نتایج تزریق چربی می توانند تا چندین سال ماندگار باشند. البته این مدت زمان نیز می تواند بسته به دلایلی از جمله میزان سوخت و ساز بدن، ناحیه تزریق، حجم چربی تزریق شده، سن فرد و … متغیر باشد.

البته ماندگاری بالای تزریق چربی از یک نظر می تواند دردسر ساز شود و آن هم این است که اگر زیباجو از نتایج راضی نبود، تخلیه چربی به مراتب کار دشوارتری است. در حالی که در تزریق ژل های موقت، از آنزیمی برای جذب ژل و بازگشت به حالت اولیه استفاده می شود و از این رو، ریسک کمتری به همراه دارد.

  • میزان تهاجمی بودن

از نظر میزان تهاجمی بودن، تزریق ژل نسبت به تزریق چربی کم تهاجمی تر است؛ چرا که در تزریق چربی، نیاز به برداشت چربی از بخش هایی از بدن مانند شکم، پهلو یا ران با استفاده از روش هایی همچون لیپوساکشن است. این درحالی است که ماده مورد نیاز برای تزریق ژل، از قبل آماده است و نیازی به انجام جراحی برای برداشت آن نخواهد بود. به تبع با توجه به دلایل ذکر شده، پس از تزریق چربی با عوارض گسترده تری مانند درد، کبودی و ورم مواجه خواهید شد. از این رو، پس از تزریق چربی باید دوران نقاهت آن را بگذرانید، در حالی که تزریق ژل دوران نقاهتی به همراه ندارد و در همان روز می توانید به کارهای سبک روزانه خود بپردازید.

  • زمان ظهور نتایج

در تزریق ژل، التهاب ممکن است اتفاق بیفتد اما معمولا به اندازه پیوند چربی ادامه پیدا نمی کند. معمولا اکثر ژل ها، نتایج فوری را ارائه می دهند. این درحالی است که نتایج تزریق چربی پس از چند روز به طور کامل نمایان می شود.

  • هزینه

به طور کلی، عوامل متعددی در تعیین هزینه های تزریق چربی و ژل موثرند. دستمزد پزشک، هزینه های کلینیک، حجم ژل یا چربی مورد نیاز برای تزریق، برند ژل مورد استفاده، ناحیه تزریق و ... در این قیمت گذاری تاثیرگذارند. با این حال، می توان گفت که تزریق ژل به دلیل عدم نیاز به استخراج فیلر هزینه های کمتری دارد. هرچند که در تزریق چربی به دلیل ماندگاری بالا، کمتر پیش می آید که به جلسات ترمیمی نیاز پیدا کنیم و این موضوع باعث می شود تا هزینه های تزریق چربی در طولانی مدت کمتر باشند.

کلینیک رویان سلامت که بهترین کلینیک تزریق ژل در تهران است، می تواند با هزینه های مقرون به صرفه، نتایجی فوق العاده برای شما به ارمغان آورد.

تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

  • میزان آلرژی زا بودن

در تزریق چربی، به دلیل اینکه چربی ها از بدن خود فرد استخراج می شوند، با حساسیت و آلرژی همراه نخواهند بود. در حالی که در تزریق ژل از ماده ای خارجی استفاده می شود و ممکن است بدن نسبت به آن مواد حساسیت نشان دهد. اگرچه می توان از تست حساسیت قبل از تزریق بهره برد و تا حدی این ریسک را کاهش داد. علاوه بر تمام موارد ذکر شده، هنگام تزریق چربی باید بانک چربی قابل استخراج را نیز درنظر گرفت. بنابراین افرادی که از بانک چربی مناسبی برخوردار نیستند، کاندیدای مناسبی برای تزریق چربی نمی باشند. از طرفی افرادی که تمایل به حذف برخی از چربی های انباشته خود دارند، می توانند با تزریق چربی به این هدف برسند. در نهایت توجه به سلیقه شخصی و نظر پزشک، در تعیین روش مناسب شما بسیار حائز اهمیت است.

یکی از نکات مهم در دریافت بهترین نتایج از عمل زیبایی تزریق چربی و ژل، مراجعه به کلینیکی تخصصی و با امکانات بروز است. کلینیک رویان سلامت، بهترین کلینیک تزریق چربی و ژل در تهران است که خیال شما را از بابت نتایج راحت می کند. کلینیک زیبایی رویان سلامت، یکی از برترین و مجهزترین کلینیک های زیبایی در شهر تهران است که با ارائه خدمات گسترده ای همچون تزریق ژل، تزریق چربی، تزریق بوتاکس، کاشت مو، جراحی های لاغری، جراحی بینی و ... و با بهره مندی از بهترین پزشکان کشور در خدمت شما زیباجویان عزیز می باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top