تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/01/24 - 03:41
کد خبر: 429562

نمایندگان اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست با وزیر ارشاد چه گفتند؟

نمایندگان اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست با وزیر ارشاد چه گفتند؟

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ولی تحقق این مهم فقط در حد شعار باقی مانده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان نقدها، دغدغه‌ها و مطالبات خود از این وزارتخانه پرداختند.

کاظمی، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز با طرح این سوال که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه برنامه عملیاتی را در راستای فرمان تحول ساختار فرهنگی کشور که از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار هیات دولت مطرح شد تهیه کرده؟ گفت: ما انتظار معجزه نداریم، چون می‌دانیم مسائل فرهنگی کشور یک شبه حل نمی‌شوند، ولی حداقل وضع موجود باید متوقف و به ریل اصلی خودش برگردد.

وی با بیان اینکه تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ولی تحقق این مهم فقط در حد شعار باقی مانده افزود: سوال بنده این است که وزارت ارشاد چه برنامه‌هایی را برای تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی پیش بینی کرده و این برنامه‌ها تا چه حد عملیاتی شده اند.

کاظمی با تاکید بر اینکه در حوزه سینما پروانه نمایش باید پس از تایید آثار صادر شود و نه اینکه صرفا روی کاغذ این اتفاق بیفتد و بعد از نمایش معضلاتی به وجود بیاید، اظهار کرد: امروز اندیشکده‌های مختلفی به آتش اختلافات قومیتی می‌دمند. به هر روی امروز مکتب اسلام و ایرانی بودن هویت ملی ما را تشکل می‌دهند، اما اگر قومیت به اولویت اول تبدیل شود با شقه شدن هویت ملی مواجه خواهیم شد. متاسفانه امروز برخی از نشریات وابسته به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصطلاحاتی را که در میان «پان ها» رایج هستند را به کار می‌گیرند و این اقدام شایسته‌ای نیست.

در ادامه حاج محمدی، دبیر خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: مسئولان فرهنگی ما خوانش غلطی از فعالیت‌های فرهنگی دارند به گونه‌ای که صرفا فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند که فقط یک قشر خاصی را از جامعه دربرمی گیرد و از طرفی این فعالیت‌های به جای اینکه ایجابی باشند سلبی هستند و در نتیجه این فعالیت‌ها نتیجه معکوسی را در پی دارند.
نمایندگان تشکل های دانشجویی در نشست با وزیر ارشاد چه گفتند/ از باز شدن پای «یاس» و «تتلو» به دغدغه های دانشجویی تا واکنش به جریان «می‌تو»
وی با بیان اینکه استفاده از زنان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مشاور که فقط نقش نمایشی داشته باشند به تنهایی کفایت نمی‌کند، تصریح کرد: ماموریت وزارت ارشاد در حوزه زنان باید مشخص شود و این وزارت خانه بداند در حوزه زنان باید به چه نقطه مطلوبی برسد و چه کار‌هایی باید انجام شود. ما به حضور نمایشی زنان در وزارت ارشاد نیاز نداریم؛ بلکه زنان باید در تمام امور و مخصوصا در مسائل فرهنگی بانوان نقش داشته باشند و آن‌ها بدانند که در نهایت باید به چه هدفی برسند.

حاج محمدی اظهار کرد: ما سالهاست که در مورد الگوسازی و فرهنگ سازی در حوزه زنان صحبت می‌کنیم؛ اما هیچ گفتمان مطلوبی در این حوزه با هدف فرهنگ سازی از سوی رسانه‌ها اعم از رسانه ملی، سینما و نمایش خانگی ارائه نشده است و هیچ کدام اصلا به این مسئله اهمیت نمی‌دهند. رهبر معظم انقلاب بار‌ها بحث الگوی سوم را در حوزه زنان مطرح کرده اند، اما نه تنها هیچ یک از رسانه‌های ما در این حوزه به معرفی الگو نمی‌پردازند؛ بلکه فیلم‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که حتی از خط قرمز‌های جامعه نیز عبور می‌شود. ما این موضوع را با «ساترا» هم مطرح کردیم، ولی پاسخ قانع کننده‌ای به ما داده نشد و این بدان معناست که ساترا نمی‌تواند روی محتوا نظارتی داشته باشد. باید چارچوبی ایجاد شود که بتوان روی محتوای فیلم‌ها نظر داد و نه صرفا بخشی از فیلم‌ها سانسور شوند.

وی با اشاره به اینکه موضوع جمعیت از جمله موضوعاتی است که وزارت ارشاد می‌تواند به آن بپردازد، افزود: ما یک پنجره جمعیتی داریم، اما متاسفانه مسئولان انقلابی خیلی به این موضوع توجه نمی‌کنند، چون تصور می‌کنند با تصویب یک قانون از سوی مجلس همه چیز تمام شده و این در حالی است که موضوع جمعیت آن قدر اهمیت دارد که غفلت از آن می‌تواند بحث تمدن سازی را به خطر بیندازد. معتقدم وزارت ارشاد می‌تواند موضوع فرزندآوری را از طریق رسانه، تبلیغات و استفاده از ظرفیت فضای شهری به گونه‌ای برای مردم تبیین کنند که به تبع آن معضلات جمعیتی رفع شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top