تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/01/25 - 01:49
کد خبر: 429679

دلیل کوچکتر شدن سفره مردم عدم مهار تورم است

دلیل کوچکتر شدن سفره مردم  عدم  مهار تورم  است

محمدحسین کاظمی، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ضیافت افطاری رئیس جمهور با نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی گفت: عدوم مهار تورم باعث کوچکتر شدن سفره مردم شده که خلاف شعار‌های انتخاباتی دولت مردمی و انقلابی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، متن سخنرانی دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به شرح زیر است:

۱-خلاء وجود گفتمان واحد در دولت جنابعالی به شدت احساس میشود گفتمانی که کلیه سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌های دولت در همه بخش‌ها و سطوح باید ذیل آن تعریف شده و مورد توجه همه قرار گرفته و در بطن جامعه گسترش یابد. این موضوع در مورد سند تحولی هم که تدوین شد صادق است. سند تحولی دولت چه در بخش سیاست خارجی، چه در بخش خانواده و زنان و چه در بخش‌های دیگه دارای ضعف‌های بسیاری است و خصوصا در بخش فرهنگی سند برای حالت عادی پاسخگو نیست چه برسه به شرایط فعلی که در جنگ تمام عیار فرهنگی قرار داریم. همچنین در بحث فضای مجازی استقلال و حاکمیت بر این فضا را با دو قطبی‌های الکی صیانت و غیرصیانت از دست داده ایم و این سند در این بخش هم پاسخگو نیست.

۲- اقتصاد و معیشت

افزایش قیمت کالا‌های اساسی، عدم ثبات و کنترل قیمت‌ها و عدوم مهار تورم باعث کوچکتر شدن سفره مردم شده که خلاف شعار‌های انتخاباتی دولت مردمی و انقلابی است. افزایش صادرات نفت و گشایش‌های حاصل شده آن قطعا دستاورد مهم دولت محسوب می‌شود، اما نتیجه و رفاه این دستاورد را مردم در زندگی خودشان احساس نمی‌کنند. قشر مستضعف که قاطبه حامیان دولت سیزدهم بوده و، ولی نعمتانمان هستند کمرشان زیر بار این همه گرانی شکسته است.

۳- انحصاری بودن تولید خودرو و وجود مافیا در این بخش و بعضا تعارض منافع پنهان و آشکاری که وجود دارد و همچنین عدم توازن عرضه و تقاضا باعث تولید خودرو‌هایی با قیمت بالا، غیر استاندارد و با کیفیت پایین که در نتیجه منجر می‌شود به افزایش آمار تلفات جاده‌ای می‌شود که می‌بایست انحصار تولید خودرو شکسته بشود و دولت حمایت و نظارت ویژه‌ای در این بخش داشته باشد.

۴- مدیریت ضعیف و غیرقابل قبول در توزیع نهاده‌های دامی و وجود رانت و مافیا در آن باید مورد توجه جدی دولت به ویژه مسئولان جهاد کشاورزی قرار بگیرد نتیجه این ضعف باعث از بین رفتن دام مولد شده و ادامه این روند در چند ماه آینده قطعا باعث ایجاد بحران‌های غیرقابل جبران در حوزه‌های گوشت، مرغ و لبنیات خواهد شد.

۵- اخذ عوارض و مالیات برای شرکت‌های صادراتی به دلیل شرایط افزایش قیمت جهانی و جذابیت صادرات محصولات فولادی، مسی و آلومینیومی و... برای جلوگیری از بحران در کشور درست است، اما درصد تعیین شده درصد بالایی است که وقتی در کنار عوامل دیگه قرار می‌گیرد باعث می‌شود که حاشیه سود شرکت‌ها پایین آمده و نتیجه سوء آن در بازار سرمایه خودش را نشان بدهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top