تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/02/06 - 12:38
کد خبر: 430911

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی:

متن فعالیت های فرهنگی در دانشگاهها باید توسط دانشجو شکل بگیرد

متن فعالیت های فرهنگی در دانشگاهها باید توسط دانشجو شکل بگیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت:باید به معنای واقعی نقشه راه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حوزه فرهنگی، به شکلی کاربردی ترسیم شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی در نشست صمیمی با تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بر ضرورت تدوین استراتژی کاربردی و فرهنگی دردانشگاه تاکید کرد افزود: انجام این فعالیت ها هرگز به معنای کارهای متداول کلیشه ای یا آرشیوی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی مولفه های متفاوت دانشگاه را با سایر دانشگاهها و نهادی علمی مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این موضوع باید به عنوان دستاورد مهم این جلسه در دستور کار باشد.

زالی تاکید کرد: نگاه فرهنگی دانشگاه باید، نگاه دینی باشد بنابراین لازم است اتمسفر برنامه های راهبردی و فرهنگی بر محور موضوعاتی دینی و مذهبی استوار باشد.

وی هم افزایی بیشتر تشکل های دانشجویی، اعضای بسیج دانشجویی و کانون های مختلف فعال در حوزه فرهنگی در دانشگاه را خواستار شد و گفت: امیدوارم این تعامل و همکاری به عنوان استراتژی مهم و عملیاتی سرفصل برنامه های راهبردی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر ضرورت توجه به نیازها و اولویت های فرهنگی درون دانشگاهی ادامه داد: اگر از این موارد غفلت شود بی شک به بیراهه خواهیم رفت.

زالی اضافه کرد: باید نیاز سنجی فرهنگی در کنار تدوین نقشه راه در حوزه فرهنگ مورد توجه باشد.

ازدواج دانشجویی، سالم سازی ارتباطات دانشجویی در حوزه های آکادمیک، ترویج حجاب و عفاف، توجه بیشتر به قرآن و عترت، ترویج نماز، بهینه سازی فضاهای خوابگاهی از مواردی بود که وی در این جلسه به آن پرداخت و افزود: نباید نگاهی بیطرفانه به فعالیت های فرهنگی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر این که دانشگاهها محل انسان سازی هستند، تاکید کرد: باید تعلیم و تربیت در دانشگاهها شکل بگیرد و در این بین دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با توجه به جایگاه ویژه ای که دارد می تواند در این حوزه اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: افرادیکه در حوزه های فرهنگی فعالیت می کنند باید زمینه را برای برقراری تعامل سازنده سایر گروههای در چارچوب های اخلاقی فراهم کنند.

زالی با اشاره به این که فعالیت های فرهنگی در دانشگاهها باید با محوریت کار دانشجویی انجام شود عنوان کرد: متن فعالیت های فرهنگی در دانشگاهها باید توسط دانشجو شکل بگیرد و در این زمینه مسئولان می توانند به عنوان معلم یا مربی در کنار دانشجویان قرار بگیرند.

وی به بازگشایی و حضوری شدن فعالیت های دانشگاهها اشاره کرد و افزود: باید برای جبران خسارات ناشی از تعطیلی های کرونایی، فعالیت های فرهنگی با همت مضاعف و شتاب بیشتری در دستور کار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر این که اردوهای جهادی و دانشجویی به عنوان یکی از برجسته ترین کاتالیزورهای دانشجویی عمل می کند افزود: در این اردوها دانشجویان بیشتر با مباحث فرهنگی آشنا می شوند، این افراد می توانند به عنوان پیام آوران فرهنگی عمل کنند.

وی با اشاره به برنامه های مترقی فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، نسبت به حمایت از این برنامه ها اعلام آمادگی کرد و گفت: اگر سکان داری فعالیت های فرهنگی بر عهده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه باشد، اصالت و ساماندهی این برنامه ها تضمین می شود.

زالی با بیان این که نقاط اصلی دانشگاه باید برای انجام فعالیت ههای فرهنگی شناسایی شود تاکید کرد: به طور مثال بهترین، کاراترین و موثرترین فعالیت ها را می توان در خوابگاهها و یا برای دانشجویان بالینی اجرا کرد.

وی با اشاره به این که بسیاری از دانشکده ها نیاز به بازسازی فعالیت های فرهنگی دارند گفت: باید تلاش کنیم در سایه برنامه های فرهنگی روحیه نشاط و امید در دانشگاهها متبلور شود. اگر فضای دانشگاهها از فضای شور و امید خالی شود، خودباوری ملی نیز متزلزل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در ادامه ضرورت پایداری فعالیت فرهنگی را خواستار شد و توصیه کرد: کاشت بذر فعالیت های فرهنگی برای دانشجویان جدیدالورد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه به عنوان فعالان حوزه سلامت کشور گفت: مسایل فرهنگی با حوزه های حرفه ای و سلامت گره خورده، چنانچه مولفه های اخلاق حرفه ای با موضوعات فرهنگی آمیخته شود بدون شک در مسیر خدمت به مردم موفق تر عمل خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر خدیوی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امیرالمومنین علیه السلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادت روزه داران، اظهار امیدواری کرد که نتایج ارزشمند این جلسه منتج به اقدامات مهم و راهبردی در دانشگاه شود.

وی هم افزایی بیشتر حوزه های مختلف دانشگاه برای پیشبرد اهداف متعالی و فرهنگی دانشگاه را خواستار شد.

در نشست دانشجویی تشکل های دانشجویی که به همت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد، اعضای کانون های دانشجویی، انجمن اسلامی ۱۳۴۸ و بسیج دانشجویی دانشگاه و جمعی از مسئولان دانشگاه حضور داشتند موضوعات فرهنگی و دانشجویی در این جلسه مطرح و در باره آن بحث و تبادل نظر انجام شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top