تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/02/08 - 13:34
کد خبر: 431137

بررسی نابسامانی یک دانشگاه؛

وزیر علوم به نابسامانی دانشگاه کشاورزی خوزستان پایان دهد/ استادی که از خارج کشور تدریس می کند!

وزیر علوم به نابسامانی دانشگاه کشاورزی خوزستان پایان دهد/ استادی که از خارج کشور تدریس می کند!

یکی از استاتید دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان بواسطه پشتوانه سیاسی و حمایت جریان اصلاحات و رئیس دانشگاه از مهرماه سال گذشته از کشور خارج شده و دانشجویان به امان خدا رها شده اند و هیچ کسی هم به فکر حقوق تضییع شده دانشجویان نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان یکی از دانشگاه های تخصصی و قدیمی در حوزه کشاورزی است. این دانشگاه متاسفانه از سوی برخی به پایگاه سیاسی تبدیل شده و عدم تغییر ریل این دانشگاه به سمت انقلاب سبب شده همچنان افراد سیاسی که دارای تخلفات صریح آموزشی هستند، جولان دهند.

با روی کار آمدن دولت انقلابی آیت الله رئیسی و انتصاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منتصب به دولت انقلابی، انتظار می رفت تغییر روسای دانشگاه ها و انتصاب افراد توانمند و همسو با دولت انقلابی در دستور کار قرار گیرد. امر مهمی که متاسفانه تاکنون به آن توجهی نشده و  انتظار نیروهای انقلابی دانشگاه ها در این زمینه برآورده نشده است.

نتیجه این تاخیر و باقی ماندن روسای دانشگاه های دولت قبلی در راس امور باعث سوء استفاده آنها و اطرافیانشان و ریشخند به نیروهای دلسوز و انقلابی دانشگاه ها شده است.

فردی عضو هیئت علمی گروه ترویج و آموزش کشاورزی که از نزدیکان و معتمدین رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و از افراد تاثیر گذار در تصمیم گیری های دانشگاه است، از ابتدای مهرماه سال گذشته تا کنون در دانشگاه حضور نداشته است.

این فرد بدون داشتن فرصت مطالعاتی در حالی در خارج از کشور به سر می برد که کلاسهای درس دانشجویان ارشد و دکتری این فرد در ترم گذشته و جاری بلاتکلیف مانده است. این فرد با استفاده از نفوذ خود بر رئیس دانشگاه و رئیس دانشکده مهندسی زراعی -علی رغم مخالفت مدیر گروه ترویج و آموزش کشاورزی با مرخصی این فرد- آنها را متقاعد کرده تا در یک فرایند غیرقانونی با مرخصی و ادامه تدریس ایشان به صورت غیرحضوری،  با این بهانه که نامبرده قول می دهد  تا در نیم سال دوم کلاسهایش به صورت حضوری برگزار نماید، موافقت نمایند.

وعده ای که عملا محقق نشده و نامبرده در کمتر از دو ماه مانده به پایان نیم سال دوم اعلام می کند که قادر به برگزاری کلاسها نیست و درخواست یکسال مرخصی بدون حقوق می نماید و در کمال تعجب این درخواست مورد موافقت رئیس دانشگاه قرار می گیرد. لذا لازم است که رئیس محترم دانشگاه در موارد زیر شفاف سازی نماید.

1-  طبق ماده 81 آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی وزارت عتف، مصوب شهریور ماه 1395 اخذ مرخصی توسط اعضای هیئت علمی باید صرفا در تابستان و نیمه اول فروردین ماه صورت گیرد، در غیر اینصورت بنا به ضرورت و با تشخیص و تصویب هیئت رئیسه دانشگاه عضو هیئت علمی می تواند در طول نیمسال تحصیلی از مرخصی استحقاقی استفاده نماید. رئیس محترم دانشگاه باید توضیح دهد که نامبرده بر اساس کدام تشخیص و ضرورت از مهرماه سال گذشته تا کنون در دانشگاه حاضر نبوده و از مرخصی استحقاقی استفاده نموده است؟ هیئت رئیسه دانشگاه باید پاسخ بدهند در کدام جلسه هیئت رئیسه، در چه تاریخی  و با استناد به چه دلایل و ضروریاتی با درخواست مرخصی نامبرده، خارج از بازه زمانی قانونی موافقت نموده اند؟ اگر هم مصوبه ای در این خصوص نداشته اند ، مرتکب تخلف شده اند و جا دارد دستگاه های نظارتی وزارت عتف با این موضوع برخورد مناسبی داشته باشند.

2- میزان مرخصی استحقاقی اعضای هیئت علمی رسمی دو ماه در سال است که در صورت وجود ایام تعطیل در بازه مورد درخواست این ایام هم جزء مرخصی محسوب می شوند. چگونه این فرد که از مهرماه سال گذشته در دانشگاه حضور نداشته است از این مرخصی استفاده کرده است؟ مدت زمان مرخصی درخواستی این فرد چند روز بوده است؟ این فرد در حالی که درخارج از کشور بوده اقدام درخواست مرخصی  به صورت هفتگی نموده تا بتواند ایام تعطیل را به صورت غیرقانونی از بازه مرخصی خود خارج کند.توضیح رئیس دانشگاه در این خصوص چیست؟

3- رئیس دانشگاه باید توضیح بدهد که تکلیف حقوق تضییع شده دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که در این فاصله منتظر بوده اند تا از مزایای کلاسهای حضوری استفاده کنند، چیست؟

4- به چه دلیل در کمتر از دو ماه مانده به پایان ترم با مرخصی یکساله بدون حقوق این فرد موافقت بعمل آمده است و تکلیف دروس کارشناسی ارشد و دکتری این فرد در کمتر از دوماه به پایان ترم چیست؟ رئیس دانشکده مربوطه و رئیس دانشگاه چه توجیهی برای عدم گزارش غیبت نامبرده از ابتدای نیم سال دوم دارند و چرا به دستوالعمل ابلاغی وزارت  عتف در خصوص برگزاری حضوری کلاسهای درس بی توجهی و دهن کجی می کنند؟

5- طبق اطلاعات واصله همسر این فرد در خارج از کشور در حال گذراندن فرصت مطالعاتی دوره دکتری خود هستند. با توجه به ارتباط نزدیک بین رئیس دانشگاه با این فرد، بدون شک رئیس دانشگاه  از این موضوع اطلاع داشته است. حال باید پرسید چرا از همان مهرماه سال گذشته ایشان درخواست مرخصی بدون حقوق نکرده است تا  حقوق دانشجویان تضییع نشود و شش ماه حقوق بابت عدم جضور نامبرده!! از بیت المال مسلمین هدر نرود؟ چرا رئیس دانشکده و  دانشگاه اقدامی جهت گرفتن دروس این فرد و واگذاری آنها به سایر اعضای محترم گروه ترویج و آموزش کشاورزی نکرده اند؟

اینها فقط مشتی نمونه خروار از سوء استفاده های اطرافیان رئیس دانشگاه است که صد البته با چراغ سبز رئیس دانشگاه انجام می شود.  لذا لازم است که دستگاه های نظارتی و وزارت عتف سریعا به این موضوع رسیدگی نموه و نتیجه را جهت تنویر افکار دانشگاهیان اعلام نمایند.

گفتنی است مساله نحوه اخذ مدرک کارشناسی ارشد و دکتری رئیس سابق دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در طی دو سال! در یک موسسه کشاورزی بی نام ونشان در کشور رومانی و بدون ارائه مستندات علمی همچنان بعنوان مایه ننگ بر سپهر علمی این دانشگاه سنگینی می کند که لازم است وزارت علوم این مساله را بررسی کند و در صورت احراز تخلف به نحو شایسته با کسانی که به ساحت علمی دانشگاه ها دستبرد می زنند، برخورد نماید.

گزارش از مسلم خلخال

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
بهروز گودرزی
1401/02/09 - 00:15

هر دم از آن باغ بری میرسد...
ندا
1401/02/09 - 17:49

سلام. هنوز درگیری هست تو‌این دانشگاه بابا خسته نشدید خسته نباشین دلاوران خدا قوت. این سیادت هنوز زندس. بابا برو بازنشست کن تا مدرکت رو ابطال نکردن بشین سرجات
حمید
1401/02/09 - 18:32

باید کل حقوقی که گرفته را دانشگاه پس بگیرد. چه رئیس دانشکده و دانشگاه بیخیالی داره! دانشگاه گل و بلبل اطرافیان
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top