تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/02/14 - 09:35
کد خبر: 431596

ایران با آمریکا مذاکره مستقیم نمی‌کند

ایران با آمریکا مذاکره مستقیم نمی‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید تضمین موثقی را از طرف آمریکایی بگیریم تا مجدداً با خروج آمریکا از توافق و بازگشت تحریم‌ها مواجه نشویم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، زهره الهیان، درباره روند مذاکرات وین، گفت: مذاکرات موضوعی است که مجلس شورای اسلامی به طور جدی آن را پیگیری می‌کند. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به طور مرتب با مسئولان وزارت امور خارجه و مذاکره کنندگان کشورمان جلساتی را برگزار می‌کند و در جریان آخرین وضعیت مذاکرات قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: تأکید مجلس، حفظ خطوط قرمز در مذاکرات است و این مطالبه مجلس از تیم مذاکره کننده کشورمان و وزارت امور خارجه است. ملاک برای مجلس آن است که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در روند مذاکرات مورد توجه جدی قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس قانون مذکور، همه تحریم‌ها باید لغو شود و مسلم این است که ما باید تضمین موثقی را از طرف آمریکایی بگیریم تا مجدداً با خروج آمریکا از توافق و بازگشت تحریم‌ها مواجه نشویم.

الهیان افزود: فعلاً تضمین موثقی گرفته نشده است و صرفاً رئیس جمهور آمریکا بیانیه‌ای داده که این بیانیه ملاک ما برای تضمین توافق نخواهد بود. مجلس، تیم مذاکره کننده کشورمان و وزارت امور خارجه قائل بر این هستند که باید مقابل بدعهدی هایی که تاکنون صورت گرفته، تضمین داخلی نسبت به توافق اخذ کنیم.

وی گفت: این تضمین داخلی به این صورت است اگر طرف مقابل مجدداً تحریم‌ها را بازگرداند و یا تحریم‌های جدیدی را علیه کشورمان اعمال کرد و تحریم‌های ایران تشدید شد، ما هم تعهدات خودمان را ملغی کنیم و مجدداً غنی‌سازی و سایر گام‌ها را در جهت احیای صنعت هسته‌ای برداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فعلاً مذاکره مستقیم با آمریکا در دستور کار دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کننده کشورمان نیست و طرف آمریکایی باید تصمیم خودش را درباره مذاکرات بگیرد. ما منتظر تصمیم طرف آمریکایی هستیم و اگر این روند فرسایشی شود، حتماً در اینکه مذاکرات ادامه یابد یا خیر، تصمیم گیری خواهد شد.

الهیان تصریح کرد: سیاست دولت سیزدهم مذاکره برای مذاکره نیست بلکه اگر روند مذاکرات به نفع ملت ایران و در راستای لغو تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی کشورمان باشد، ادامه خواهد یافت و در غیر این صورت، لزومی به ادامه مذاکرات نخواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top