تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/02/18 - 14:36
کد خبر: 431881

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

نظام رتبه‌بندی در آموزش و پرورش اجرا می‌شود

نظام رتبه‌بندی در آموزش و پرورش اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: نظام رتبه‌بندی در آموزش و پرورش اجرا می‌شود و درحال حاضر نیز بخشی از کار انجام شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  نقی سیاهکلی مرادی در مراسم گرامی‌داشت روز معلم که پیش از ظهر یکشنبه در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهار کرد: همایش ۲ هزار نفره شورای رؤسا در حال حاضر در مناطق شال، البرز، آبیک، بویین زهرا و البرز تشکیل شده است که این بخش از مطالبات فرهنگیان در این ایام بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: تربیت دانش آموزان انقلابی در کشور و تربیت انسان با عزت، شجاع، عاقل فهمیده و متفکر از جمله وظایف معلمان است. تربیت اصل و اساس کار حوزه تعلیم و تربیت است زیرا زیرساخت شخصیت افراد در حوزه تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: در سند تحول بنیادین ازشایستگی‌های معلمی صحبت شده است و ویژگی‌هایی از جمله داشتن روحیه انقلابی، بصیرت افزایی، تحلیل گری، استقبال، توجیح عقلانی و پاسخگویی به شبهات، تولید فکر، گفتمان سازی مفاهیم انقلاب و آرمان‌ها، تکیه بر مبانی فقهی، نظریه پردازی، خودسازی و خودباوری در وصف معلم شایسته یاد شده است.

این مسئول ابراز کرد: شهید مطهری دارای دو بعد علمی و اخلاقی برجسته است، در بعد علمی ایشان شاهد آن بودیم که شهید مطهری داری پختگی علمی بودند و مطالب و اندیشه ایشان نو بود به گونه‌ای که مخاطبین جذب ایشان می‌شدند، از دیگر ویژگی‌های علمی ایشان این بود که از مطالب دور نمی‌شدند و همواره مدیریت علمی داشتند.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری با وضو سر کلاس حاضر می‌شدند افزود: شهید مطهری با تمام وجود تدریس می‌کردند و به کار از منظر عبادت نگاه می‌کردند و کلاس درس ایشان به گونه‌ای بود که افراد تحت تأثیر اخلاق، خوش‌رویی، مشورت، رازداری، راستگویی و صمیمیت ایشان قرار گرفته و ایشان را الگوی خود می‌دانستند.

این مسئول تشریح کرد: از دیگر ویژگی‌های ایشان مبارزه با انحرافات بود و ایشان در طول حیات خود با سه گروه متحجرین، خشک مغزان و نظام ستم شاهی در حال مبارزه بودند و در این راه نیز به شهادت رسیدند و انتخاب عنوان روز معلم برای سالروز گرامی داشت ایشان با توجه به صفات اخلاقی و علمی ایشان انتخاب شایسته‌ای است.

وی عنوان کرد: نظام رتبه‌بندی در آموزش و پرورش اجرا می‌شود و در حال حاضر نیز بخشی از کار انجام شده است و بعد از کسب شایستگی‌ها و دریافت ۳۰۰ امتیاز توسط مدیر این مرحله به طور کامل انجام می‌شود.

این مسئول در پایان گفت: فعالیت معلمان در ایام کرونا قابل تقدیر است زیرا معلمان جان بر کفانی بودند که در شرایط سخت از فعالیت دست نکشیده و حاضر شدند برای انتقال مفاهیم درسی حضوراً در کلاس فعالیت کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top