تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/02/18 - 17:33
کد خبر: 431903

خیرالدین: لزوم تشویق اساتید و پژوهشگران در زمینه فناوری و نوآوری

خیرالدین: لزوم تشویق اساتید و پژوهشگران در زمینه فناوری و نوآوری

معاون فناوری وزیر علوم گفت: طرح پنفاد (پایش نوآوری و فناوری) را در دستور کار داریم که عملکرد پارک‌های علم و فناوری را از جهات مختلف به صورت برخط پایش می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، علی خیرالدین در پنجاه و ششمین نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها که امروز در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی برگزار شد، اهداف این معاونت را راهبری و مدیریت متمرکز پارک‌ها، توسعه زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی، توسعه فناوری و نوآوری در دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، پژوهشگاه‌ها، و شبکه‌سازی و نظام ملی و نوآوری عنوان کرد.

معاون فناوری خطاب به معاونان پژوهشی دانشگاه ها گفت: انتظار داریم دانشگاه ها ابتدا مراکز کارآفرینی و نوآوری را ایجاد کنند که نیازی به مجوز ندارد، بعد مرکز رشد و پس از آن پردیس علم و فناوری شکل بگیرد. اگر دانشگاهی پردیس علم و فناوری نداشته باشد، مجوز تاسیس پارک علم و فناوری به آن دانشگاه داده نخواهد شد.

خیرالدین از ایجاد قطب‌های فناوری در پژوهشگاه ها خبر داد و به طرح تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری) اشاره کرد و گفت: این طرح با کمک پارک علم و فناوری استان ها اجرا می شود. طرح تور فناوری نیز به معنای بازدید مدیران و مسئولان از پارک های علم و فناوری است که اولین تور در پارک علم و فناوری دانشگاه شریف با حضور مسئولان و مدیران سازمان بازرسی هفته گذشته انجام شد.

معاون وزیر علوم در ادامه بر ضرورت تشویق اساتید و پژوهشگران در زمینه فناوری و نوآوری تاکید کرد و گفت: تا سقف ۵ پایه تشویقی برای اعضای هیات علمی فعال در زمینه مرجعیت علمی و فناوری و نوآوری در نظر گرفته شده است‌.

خیرالدین همچنین درباره تعیین تکلیف دو معاونت پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها توضیح داد و گفت: ما برای هیات امنای دانشگاه ها احترام قائل هستیم و این موضوع را به عهده آنها می گذاریم ولی بهتر است این دو معاونت از هم جدا نشود و ذیل معاونت پژوهش دو مدیریت جدا یکی پژوهش و یکی فناوری تشکیل شود.

خیرالدین از برنامه های دستیار فناوری، پسادکتری و فن آموزی دانش آموختگان به عنوان برنامه های اشتغال زا نام برد و گفت: همچنین طرح پژوهانه (گرنت) فناوری در ۳ طرح شامل طرح جوانه، شکوفه و رشد با اعتبار قابل توجه تدوین شده است‌.

وی با اشاره به ماموریت گرا کردن طرح های فناورانه گفت: تاکنون ۱۵ اتاق فکر در حوزه های مختلف برای این امر تشکیل شده است.

معاون فناوری وزیر علوم با اشاره به طرح جدید این معاونت نیز گفت: طرح پنفاد ( پایش نوآوری و فناوری) را در دستور کار داریم که عملکرد پارک‌های علم و فناوری را از جهات مختلف به صورت برخط پایش می کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top