تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/02/26 - 13:48
کد خبر: 432652

خرید اسانس طبیعی و خواص آن برای پوست و مو

خرید اسانس طبیعی و خواص آن برای پوست و مو

اسانس ترنج به دلیل خواص ضد باکتریایی فراوانی که دارد به عنوان یک پاک کننده طبیعی شناخته شده است و به ویژه برای پوست های چرب مفید است. به متعادل کردن تولید چربی سبوم و باز کردن منافذ کمک می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، انسان ها هزاران سال است که از اسانس های طبیعی(اسنشیال اویل ها Essential oils ) برای افزایش سلامت جسم و ذهن استفاده می کنند.این اسانس های طبیعی که در واقع جوهره اصلی گیاهان بوده، دارای خواص رایحه درمانی برای پوست و مو هستند.

این خواص به طیف گسترده ای منتهی می شود که شامل افزایش شفافیت پوست،کاهش چین و چروک پوست،از بین بردن جوش،لایه برداری، التیام جای زخم و جای جوش و آکنه ،افزایش رشد مو و براقیت و چندین ویژگی خوب دیگر برای پوست و مو هستند.

البته روش استفاده از هر یک از این اسانس ها و دوز مناسب کلید اصلی برای حل مشکلات پوست و مو است.اسانس های طبیعی می توانند به روتین پوستی شما اضافه شوند تا شما معجزه طبیعت را خود لمس کنید به طور مثال شما می توانید چند قطره از اسانس انتخابی را به کرم یا لوسیون خود اضافه کنید .یا در ترکیب با چند روغن دیگر سرمی مناسب پوست خود تهیه کنید.شما میتوانید با هریک از این اسانس ها صورت خود را بخور دهید و یا به شامپو خود اضافه کنید.

نکته مهم دیگر این است که این اسانس ها را همیشه رقیق کنید چرا که بسیار قوی بوده و میتوانند سبب تحریک پوست شما شوند و یا به کف سر شما آسیب وارد کنند.به همین علت است که در ابتدا گفتیم که باید دوز مناسب را بدانیم.رقیق سازی اسانس های طبیعی ضروری است تا شما بتوانید از خواص درمانی آنها بهره ببرید.

در این مقاله در مورد خرید اسانس طبیعی و خواص منحصر به فرد آنها برای پوست و مو بیشتر توضیح خواهیم داد.

خرید اسانس طبیعی و خواص آن برای پوست و مو

خرید اسانس طبیعی

با افزایش آگاهی در مورد مزایای سلامتی اسانس های طبیعی برای پوست و مو،این اسانس ها بیشتر از هر زمان دیگری در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته است

متأسفانه، این بدان معناست که برخی از آن بطری‌های قهوه‌ای رنگی که در قفسه‌ها می‌بینید با پرکننده‌های مصنوعی ارزان قیمت، هستند یا حتی فقط با «روغن‌های معطر» پر شده‌اند تا به سادگی به سود برسند.

روغن های معطر مصنوعی حاوی اجزای حیاتی گیاهان واقعی نیستند. بنابراین یکی از موارد مهم در خرید اسانس ها اصل بودن اسانس های طبیعی است.اما شما چطور میتوانید به اصل و با کیفیت بودن این اسانس ها پی ببرید؟

شما باید برای خرید اسانس های طبیعی، به تولید کنندگان معتبر اعتماد کنید.همچنین یک سری نکات هست که می توانید در کنار اعتماد به برند خاص آنها را درنظر گرفته و در این مسیر راه درستی را طی کنید.

کیفیت اسانس های طبیعی

کیفیت اسانس های طبیعی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن میپردازیم.

 

گیاهان

کیفیت اسانس طبیعی می تواند تحت تأثیر آب و هوای که گیاه رشد میکند، تغییر شرایط رشد، یا استفاده از آفت کش ها یا سایر مواد شیمیایی باشد.بنابراین تولید کننده باید گیاهان با کیفیت را در تولید اسانس طبیعی به کار ببرند تا درصد اسانس گیری آنها بالاتر رفته و کیفیت بهتری نیز به دست آید.

فرآیند تولید اسانس طبیعی

یکی از مهمترین روش های تولید اسانس تقطیر است.تمیز نگه داشتن تجهیزات در طول فرآیند تقطیر مهم است. برخی ازاسانس های طبیعی نیز ممکن است عمداً در طول پردازش رقیق شوند، و تشخیص آن می تواند واقعاً سخت باشد .حتی اگر سال ها با اسانس های طبیعی کار کرده باشید.

برگه آنالیز

یکی از شاخص های تشخیص اسانس های طبیعی برگه آنالیز آن اسانس است.این آنالیز که توسط دستگاهی در آزمایشگاه های شیمی به نام جی سی گرفته میشود،مشخص میکند که ماده موثره های گیاهی این اسانس چه بوده و چند درصد از آن را تشکیل میدهد. البته به این سادگی ها هم نیست دقت داشته باشید که برگه آنالیز باید برای همان اسانس باشد نه اینکه از اینتزنت دانلود شده باشد.

بسته بندی اسانس طبیعی

نحوه نگهداری و بسته بندی می تواند یکی دیگر از عوامل موثر در کیفیت و در نتیجه خرید آن اسانس طبیعی باشد. اگر اسانس به درستی در یک بطری شیشه ای تیره که اصطلاحا به آنها شیشه های یو وی می گویند ، بسته بندی نشده باشد، کیفیت حتی خالص ترین و با کیفیت ترین اسانس نیز به خطر می افتد.

در ادامه چند مورد از بهترین انتخاب ها در خرید اسانس طبیعی برای گنجاندن در روتین پوست و مو شما ارایه می دهیم:

1-اسانس اسطوخودوس (لوندر)

آیا پوست شما مدام دچار خارش میشود و بافت پوسته پوسته و زبری دارد؟ این احتمال وجود دارد که شما از یک بیماری خشکی پوست رنج می برید. نگران نباشید! اسانس اسطوخودوس را امتحان کنید و نفس راحتی بکشید. اسانس اسطوخودوس که از گیاه اسطوخودوس مشتق شده است، بیش از 2500 سال است که در سراسر جهان استفاده می شود. کاربردهای فراوان این اسانس معجزه گر از استفاده در محصولات آرایشی گرفته تا عطر و حتی فرآورده های دارویی را شامل می شود.

اسانس اسطوخودوس – بهترین گزینه خرید اسانس برای پوست های خشک

شاید شنیده باشید، اسانس اسطوخودوس برای خواب و آرامش عالی است، اما این اسانس چند منظوره در درمان مشکلات پوست خشک بسیار موثر است. اسانس اسطوخودوس در کنار فواید متعدد دیگر، به ویژه در حفظ تعادل چربی پوست عالی عمل می کند. عملکرد این اسانس بدین صورت است که به تنظیم سبوم پوست شما کمک می کند به گونه ای که پوست شما هرگز بیش از حد خشک یا خیلی چربنشود. حتی می تواند به درمان اختلالات پوستی مانند اگزما نیز کمک کند

همچنین این اسانس دارای ترکیبات ضد باکتری و ضد قارچی است. به حفظ سلامت موها و فولیکول‌ها کمک می‌کند و سلامت پوست سر را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.به همین علت اسانس اسطخدوص به یکی از بهترین اسانس ها برای رشد و حفظ سلامت مو نیز شناخته شده است.

 

2-اسانس پرتقال

ممکن است پرتقال را به عنوان یک میوه یا طعم دهنده غذا بشناسید. اما تحقیقات نشان می دهد که اسانس پرتقال فواید بسیار زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد. اسانس پرتقال، زمانی که برای رایحه درمانی استفاده می شود، برای کاهش اضطراب و استرس شناخته شده است. هنگامی که به صورت موضعی روی پوست استفاده می شود، به کاهش آکنه کمک می کند و در عین حال به پوست درخشندگی می بخشد.

خرید اسانس طبیعی و خواص آن برای پوست و مو

چند نوع اسانس پرتقال وجد دارد به عنوان مثالاسانس پرتقال تلخ که از پوست Citrus aurantium به دست می آید، بیشتر در کاربردهای موضعی و رایحه درمانی کاربرد دارد.

اسانس پرتقال – بهترین گزینه خرید اسانس برای اثرات ضد پیری

اسانس پرتقال در درمان پیری زودرس پوست موثر است. این روغن سرشار از ویتامین C است و با از بین بردن چین و چروک و خطوط ریز ، روند پیری را کاهش می دهد و سبب تحریک تولید کلاژن می شود.

بنابراین، علی‌رغم انتخاب درمان‌های گران‌قیمت محصولات ضد پیری پوست، یک یا دو بار در هفته ماساژ اسانس پرتقال را انجام دهید. این کار بازسازی سلول های پوست شما را بهبود می بخشد، لکه های ناشی از سن و آفتاب را کاهش می دهد و پوست شما را جوان می کند.

همچنین این اسانس در برابر خشکی پوست سر و مشکلات نازک شدن مو بهترین عملکرد را دارد. در صورت استفاده همراه با عسل، استفاده موضعی از این روغن می تواند رطوبت را به موی شما بازگرداند و سطح pH پوست را متعادل کند.

3-اسانس برگاموت(ترنج)

اسانس برگاموت نه تنها برای رایحه درمانی، در صورت استفاده موضعی، فواید زیادی برای پوست دارد. این اسانس دارای انبوهی از خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که باعث می‌شود بهترین درمان نقطه‌ای برای افرادی باشد که با مشکلات آکنه مواجه هستند.

اسانس ترنج - بهترین گزینه خرید اسانس برای پوست های چرب

اسانس ترنج به دلیل خواص ضد باکتریایی فراوانی که دارد به عنوان یک پاک کننده طبیعی شناخته شده است و به ویژه برای پوست های چرب مفید است. به متعادل کردن تولید چربی سبوم و باز کردن منافذ کمک می کند.

آیا احساس می کنید که موهایتان درخشندگی خود را از دست داده اند و حالتی کدر به خود گرفته ؟اسانس برگاموت می تواند ظاهر موهای شما را بازسازی کرده و درخشندگی لازم را به آن ها بدهد. در کنار این، حتی می تواند فولیکول های مو و تارهای موی شما را تقویت کند. ریزش مو را کاهش می دهد و از رشد موهای سالم نیز حمایت می کند.

4- اسانس ریحان شیرین

ریحان شیرین دارای ماده موثره ای است که می تواند فورا پوست را روشن کند. این اسانس برای ترمیم، تغذیه، متعادل کردن پوست گرفته تا لایه‌برداری، هر کاری را انجام می‌دهد تا پوستی بی‌نقصی به شما ارایه بدهد.

هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود و روی پوست ماساژ داده می شود، سبب درخشندگی پوست کدر می شود. اسانس ریحان، چربی اضافی پوست سر را در موها از بین می برد که باعث افزایش رشد شده و در عین حال براق کننده است..

اسانس ریحان بهترین گزینه خرید اسانس برای روشن کردن پوست

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top