تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/03/01 - 18:29
کد خبر: 433129

معرفی پرفروش‌ترین گوشی‌ها در سال ۲۰۲۲

معرفی پرفروش‌ترین گوشی‌ها در سال ۲۰۲۲

این ۵ گوشی از ابتدای سال ۲۰۲۲ بیشترین فروش را داشته اند. در این گزارش به معرفی آنها می پردازیم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، در این گزارش به معرفی پرفروش ترین گوشی های سال 2022 می پردازیم.

1) IPHON 13

این خانواده از گوشی‌های اپل شامل ۴ مدل آیفون ۱۳، ۱۳ مینی، 13 پرو و 13 پرو مکس می‌شود که با وجود تفاوت‌ها، شباهت‌هایی هم با یکدیگر دارند.

گوشی‌های سری آیفون ۱۳ به جدیدترین تراشه اپل یعنی A15 Bionic مجهز شده‌اند و دوربین قدرتمندی هم دارند. کوپرتینویی‌ها همچنین به سراغ ناچ کوچکتری برای نمایشگر رفته‌اند و همچنین برای مدل‌های پرو از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز استفاده کرده‌اند.

در بخش باتری، اپل می‌گوید آیفون ۱۳ حدود ۹۰ دقیقه بیشتر از آیفون ۱۳ مینی دوام می‌آورد و عمر آن حدود ۲.۵ ساعت از آیفون ۱۲ بیشتر شده است.

2) IPHONE 13 PRO MAX

آیفون ۱۳ پرو مکس مجموعه‌ای از بهترین‌های دنیای موبایل را در خود جای داده است، اما به‌نظر من مهم‌ترین نکته در مورد خانواده آیفون ۱۳ این است که مدل‌های پرو و پرو مکس تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. سال گذشته بهترین دوربین‌ها در اختیار مدل پرو مکس بود اما امسال مدل پرو با ابعاد کوچک‌تر، تمام ویژگی‌های اصلی مدل پرو مکس را در اختیار دارد. اختلاف قیمت محصولات اپل در ایران با قیمت جهانی هم که دیگر به موضوعی عادی تبدیل شده است. آیفون ۱۳ پرو مکس مدل ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت جهانی ۱۲۰۰ دلار هم اکنون با دلار ۴۲ هزار تومانی فروخته می‌شود.

3) GALAXY A12

اوایل سال ۲۰۱۹، سامسونگ گلکسی A10 را به‌عنوان گوشی هوشمندی اقتصادی معرفی کرد تا در ازای هزینه‌ای معقول، نیازهای ابتدایی کاربر را رفع کند. پس از گلکسی A10، گلکسی A10s و گلکسی A11 ادامه‌دهنده‌ی راه گوشی‌های هوشمند پایین‌رده‌ی سامسونگ بودند و حالا A12 به این مسیر پا گذاشته است.

در فضای رقابتی تنگاتنگ گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده، افزایش تعداد دوربین‌ها یکی از راهکارها برای فروش بیشتر است و سامسونگ نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. دوربین چهارگانه‌ی گلکسی A12 دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی با لنز f/2.0، دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی با لنز f/2.2 و زاویه‌ی دید ۱۱۵ درجه‌ای، دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.4 و دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.4 را دربر می‌گیرد.

4) IPHONE 13 PRO

تفاوت بین دو اندازه پرو و پرو مکس در حال حاضر فقط در کمیت است ، نه در کیفیت . آیفون 13 پرو ، دوربین اصلی جدید خود را با یک سنسور بزرگتر مجهز می کند که برای تثبیت تصویر حرکت می کند ، همان دستگاهی که در پرو مکس نیز قرار دارد . همچنین مجهز به تله 3x برابری است . آیفون 12 پرو سال گذشته در مقایسه با 12 پرو مکس در این دو قسمت دچار مشکل شده بود و خوشحالیم که اپل به این اختلاف پایان داده است . فوق عریض جدید با فوکوس خودکار و قابلیت عکسبرداری از نمای نزدیک نیز از ویژگی های مشترک آیفون 13 پرو و پرو مکس است . فقط دوربین ها نیستند ، آیفون 13 پرو از صفحه نمایش ProMotion نیز برخوردار است .

باتری آیفون ۱۳ پرو ظرفیت ۳۰۹۵ میلی‌آمپر دارد که نسبت به نسل قبلی خودش که ظرفیت ۲۸۱۵ میلی‌آمپر بوده افزایش ظرفیت خوبی را می‌بیند. البته در کنار این‌ها اپل ادعا کرده فقط افزایش ظرفیت نیست که منجر به افزایش عمر باتری آیفون‌های جدید شده بلکه بهینه‌تر شدن چیپ‌ها و بهینه‌تر شدن عملکرد صفحه‌نمایش هم در این امر دخیل هستند.

5) GALAXY A32

سری A گوشی‌های سامسونگ هر سال در بازه‌های قیمتی متفاوت عرضه می‌شود و طرفداران پر و پا قرص زیادی هم دارد و این موضوع را می‌توان از فروش بسیار زیاد گلکسی A51 متوجه شد. گلکسی A31 در سال قبل محصول قابل قبولی بود اما نقاط ضعفی مانند قدرت سخت افزاری داشت که کمی انتخاب آن را دشوار می‌کرد و از ارزش خرید آن می‌کاست.

در این نسل و گوشی گلکسی A32 برخی از نقاط ضعف نسل قبل را پوشش داده و محصولی بهتر و با ارزش خرید بالاتر راهی بازار کرده است که راحت‌تر می‌توان خرید آن را پیشنهاد کرد. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top