تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/03/02 - 12:32
کد خبر: 433183

لوازم یدکی خودرو خود را از کجا بخریم؟

لوازم یدکی خودرو خود را از کجا بخریم؟

معمولا کسانی که به تازگی به جمع رانندگان خودرو اضافه شده اند رینگ و قالپاق را باهم اشتباه می گیرند. قالپاق در واقع یک قسمت از لاستیک بوده که نمای لاستیک را زیبا جلوه می دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که لوازم یدکی خودرو خود را از کجا بخریم؟ با توجه به اینکه قیمت لوازم یدکی خودرو افزایش پیدا کرده خرید لوازم یدکی با قیمت به صرفه چیزی است که مردم به دنبال آن هستند. البته به دلیل نفوذ جنس تقلبی در زمان بالا رفتن قیمت ها تشخیص جنس با کیفیت و اصل سخت می شود.

خرید لاستیک خودرو

بهتر است که خرید لاستیک خودرو قبل از اینکه به طور کامل فرسوده شوند انجام شود. عواملی مث آب و هوا، نوع راه ها و جاده ها و چگونگی رانندگی در طول عمر لاستیک خودرو و زمان خرید لاستیک خودرو تاثیر گذار می باشد. با وجود تنوع در مدل خودرو طبیعتا مدل های متنوعی برای لاستیک خودرو نیز وجود دارد. رانندگان در خرید لاستیک خودرو متفاوت عمل می کنند، برخی به دنبال لاستیک هایی با قیمت پایین هستند این افراد باید بدانند که خرید اجناس ارزان قیمت صرفه جویی نبوده و باعث دوباره خرج کردن پولشان می شود. برخی خرید لاستیک خودرو را بر اساس مدل قبلی انجام می دهند این افراد با تحقیق درباره مدل های متفاوت و ویژگی های هر مدل شاید نظرشان عوض شود.

طراحی و تولید لاستیک خودرو بر اساس فاق، پهنا و اندازه رینگ با یکدیگر متفاوت می باشد. دو نوع لاستیک متفاوت بر اساس فصلی که استفاده می شود وجود دارد، مدل اول لاستیک چهار فصل که همانطور که از اسمش پیداست می توان در چهار فصل سال از آن استفاده کرد و مدل دوم در دو نوع لاستیک زمستانی و لاستیک تابستانی موجود می باشد که فط برای فصل خاصی از سال قابل استفاده می باشند. پهنا و ارتفاع لاستیک مشخص کننده سایز آن می باشد. برای اولین بار خرید لاستیک خودرو به صورت اینترنتی می توان بر اساس مدل خودرو خرید را انجام داد.

لوازم یدکی خودرو خود را از کجا بخریم؟

خرید رینگ و قالپاق خودرو

خرید رینگ و قالپاق خودرو به اندازه خرید لاستیک خودرو مهم می باشد. معمولا کسانی که به تازگی به جمع رانندگان خودرو اضافه شده اند رینگ و قالپاق را باهم اشتباه می گیرند. قالپاق در واقع یک قسمت از لاستیک بوده که نمای لاستیک را زیبا جلوه می دهد. بر خلاف تصور برخی قالپاق فقط یک لوازم یدکی تزئینی نیست بلکه از لاستیک در برابر ورور سنگ ریزه به لاستیک و همچنین ضربه خوردن لاستیک جلوگیری می کند. در واقع تزئین لاستیک دومین کاربرد قالپاق بوده و هدف اصلی از خرید رینگ و قالپاق محافظت از لاستیک می باشد.

قالپاق ها بر اساس کارایی، ظاهر، جنس، رنگ، طرح و سایز در انواع مختلفی طراحی و تولید شده و به بازار عرضه می گردد. به عنوان مثال قالپاق ها در دو جنس پلاستیکی و فلزی تولید می شوند. دسته بندی دیگری از قالپاث ها مربوط به کارایی بوده به این صورت که بعضی قالپاق ها تزئیناتی و برخی کاربردی تر می باشند. قالپاق ها بر اساس ظاهری که دارند نیز انواع متفاوت، متنوع و گوناگونی دارند.

ساختار اصلی چرخ خوردو را رینگ می نامند در واقع جایگاه رینگ در خودرو به این صورت بوده که لاستیک ها روی رینگ قرار گرفته و نصب می شوند. رینگ ها نیز با توجه به ویژگی های متفاوتی که دارند انواع مختلفی نیز دارند. با توجه به نوع خودرو رینگ هایی برای آن در نظر گرفته شده و پس از طراحی و تولید بر روی خودرو نصب می شوند. کسانی که بین خرید رینگ یا قالپاق مردد هستند بهتر است بدانند که قیمت رینگ چند برابر قیمت قالپاق می باشد.

لوازم یدکی خودرو خود را از کجا بخریم؟

خرید باتری خودرو

اینکه خرید باتری خودرو مهم و ضروری بوده کاملا واضح و روشن است و به توضیحات زیادی نیاز ندارد. باتری که از اجزای اصلی خودرو بوده انرژی الکتریکی را ذخیره کرده و نیاز های سیستم برقی را برطرف می کند. باتری به قلب خودرو معروف است و به همین دلیل است که باید در خرید باتری خودرو دقت بیشتری را به خرج داد. توانایی تعمیر ویژگی است که باعث ایجاد انواع باتری می شود به عبارتی باتری ها بر این اساسا که قابل تامیر هستند و یا نیستند به دو دسته تقسیم می شوند. یک نوع از باتری خودرو باتری سرب اسیدی می باشد، این نوع باتری قابلیت شارژ داشته و قیمت خوبی نیز دارد به علاوه نیاز به مراقبت زیادی نیز ندارد. نوع دیگری از باتری به نام باتری اتمی وجود دارد، عمر زیاد باتری های اتمی از مزایای آن بوده و از معایب آن می توان به عملکرد ضعیف در فصل زمستان اشاره کرد. باتری ها را با توجه به مزایا، معایب، مقاومت، طول عمر و قیمت می توان بررسی کرده و در ادامه خریداری نمود.

یکی از مشکلاتی که رانندگان با باتری خودرو دارند مشکل خالی شدن ناگهانی باتری بوده که این مشکل به دلایلی از قبیل وجود اشتباه و مشکلاتی در سیم کشی و مدار خودرو، مشکلاتی در درون خود باتری و روشن ماندن چراغ های خودرو به وجود می آید. البته می توان این مشکل را با عمل باتری به باتری حل کرد و اگر این مشکل در دفعات بیشتری تکرار شد به این معنی بوده که باتری و یا خودرو مشکل جدی دارد و باید تعمیر آن را به متخصص سپرد.

در حال حاظر باتری ها در برند های داخلی و خارجی در بازار موجود بوده و می توان گفت که برند های داخلی نیز کیفیت بالایی دارند و در خرید می توان به کارایی ان ها اعتماد کرد.

 

خرید از نوبشو

به منظور خرید لوازم یدکی خودرو اعم از خرید لاستیک خودرو، خرید رینگ و قالپاق خودرو و خرید باتری خودرو می توان به سایت نوبشو به نشانی https://nobesho.com مراجعه کرد. همچنین لوازم یدکی نام برده شده در مطالب فوق را نیز می توان از آنلاین شاپ های نوبشو سفارش داد. فروشندگان نوبشو انواع متنوعی از لوازم یدکی خودروa را با قیمت مناسب و کیفیت بالا در فروشگاه های نوبشو به فروش می رسانند.

لوازم یدکی خودرو خود را از کجا بخریم؟

کلام آخر در لوازم یدکی خودرو خود را از کجا بخریم؟

در این مقاله سعی کرده ایم به پاسخ این سوال بپردازیم که لوازم یدکی خودرو خود را از کجا بخریم؟ همچنین به صورت مجزا به بررسی خرید برخی از انواع ابزار یدکی مانند خرید لاستیک خودرو، خرید رینگ و قالپاق خودرو و خرید باتری پرداخته ایم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top