تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/03/03 - 12:04
کد خبر: 433305

ورود وزارت علوم به ماجرای مسمومیت دانشجویان ۲ دانشگاه

رئیس سازمان امور دانشجویان، در خصوص بررسی‌های صورت گرفته درباره دلایل مسمومیت دانشجویان در دانشگاه‌های فرهنگیان و امام صادق (ع) توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از  مهر، هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان صبح امروز در حاشیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان در خصوص بررسی‌های صورت گرفته درباره دلایل مسمومیت دانشجویان در دانشگاه‌های فرهنگیان و امام صادق (ع) توضیح داد و گفت: روز گذشته زمانی که بحث مربوط به دانشگاه فرهنگیان و امام صادق (ع) درخوابگاه‌ها اتفاق افتاد، با دوستان صحبت کردیم.

وی ادامه داد: قرار شد اولین جلسه بررسی موضوع مذکور را روز شنبه برگزار کنیم تا ببینیم آیا این اتفاقات که در دو نقطه و دو روز رخ داده است، ناشی از مسمومیت غذایی بوده و یا اینکه عوامل پشت پرده‌ای وجود دارد که وضعیت دانشگاه‌ها را به سمت تشدید و تشویش بکشاند. واقعیت این است که نمی‌توانم اکنون پاسخ بدهم. در حال بررسی هستیم تا به یک جمع بندی برسیم تا مشخص شود که سهم هر کدام عوامل چقدر است. بعد از بررسی به خوبی می‌توانیم آن را مدیریت کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پاسخ به این سوال که دلایلی که وزارت بهداشت در خصوص این موضوع اعلام کرده است چیست؟ گفت: وزارت بهداشت دو عامل را مطرح کرده است یک اینکه ممکن است ناشی از یک ویروس باشد و اگر چنانچه ویروس باشد، باید بررسی شود که واقعاً ویروسی است و یا اینکه ناشی از مسمومیت غذایی است.

داداش پور تصریح کرد: مهم این است که آن را بررسی می‌کنیم و اگر به جمع بندی روشنی رسیدیم حتماً آن را مطرح می‌کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پاسخ به این سوال که دانشگاه امام صادق (ع) امروز بیانیه داده است علت مسمومیت بیماری مسری گوارشی است، اگر این طور باشد از غذا و یا محیط خوابگاه است، ادامه داد: بالاخره می‌خواهیم بگوییم این موضوع تک عاملی نیست. خود ما هنوز به جمع بندی در این خصوص نرسیده‌ایم. همانطور که می‌دانید در دو روز رخ داده است. قاعده این است که بررسی اولیه صورت گیرد و روز شنبه اولین جلسه در این خصوص برگزار می‌شود. جمع بندی می‌کنیم تا بتوانیم تشخیص دهیم هر یک از عوامل چقدر سهم دارد. در این حالت می‌توانیم سخت گیری های معمول را در حوزه سلامت جسمی تعریف کرده و به دانشگاه‌های کشور ابلاغ کنیم تا دانشگاه‌ها، مراقبت بیشتری کنند.

وی درباره وضعیت درمان این دانشجویان نیز گفت: دیروز که بررسی کردم دانشگاه فرهنگیان به دو بیمارستان و امروز دانشگاه امام صادق به ۴ با ۵ بیمارستان منتقل شده‌اند. رئیس دانشگاه فرهنگیان در صحنه حضور داشته و به بررسی بیشتر مسئله پرداخته است.

داداش پور در خصوص نظارت بر بهداشت تغذیه دانشگاه‌ها اظهار داشت: ما در دفتر مشاوره و سلامت، بحث مراکز بهداشتی، و مراکز مشاوره و سلامت را پیگیری می‌کنیم، طبیعی است مراکز بهداشتی ما در حوزه تغذیه کاملاً مراقبت می‌کنند و دیدگاه‌های سلامت محور را پیاده کرده و قواعد و ضوابط سختی دارند و سعی می‌کنند ضوابط را اعمال کنند ولی اینکه ببینیم که آیا این ناشی از مسمومیت غذایی است و دستگاه گوارش را درگیر می‌کند، فقط مسمومیت غذایی نیست و ممکن است عامل دیگری هم به آن کمک کرده باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: بدبینانه نمی‌خواهم به موضوع نگاه کنم. باید به یک جمع بندی برسیم و سپس نتیجه را اعلام کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا غذا به صورت متمرکز به دانشگاه‌ها توزیع می‌شود، گفت: خیر؛ هر دانشگاهی خود این کار را انجام می‌دهد. ممکن است یک سری از دانشگاه‌ها مثل فنی و حرفه و علمی و کاربردی به خاطر مدیریت هزینه‌ها اقلام اولیه را تهیه کرده و به دانشگاه‌های خود توزیع کرده باشند. اما معمولاً هر دانشگاه پخت خود را داشته و طبق ضوابط مراکز بهداشتی خود عمل می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top