تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/03/05 - 08:47
کد خبر: 433551

دبیر سابق اتحادیه علمی کشور برگزیده شصتمین جایزه نوبل ایرانی البرز

دبیر سابق اتحادیه علمی کشور برگزیده شصتمین جایزه نوبل ایرانی البرز

کمیل یزدانی دانشجوی دکتری مهندسی برق دانشگاه شهید بهشتی، رئیس سابق سازمان علمی دانشجویی مهندسی برق کشور و دبیر سابق اتحادیه مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی انرژی و راه آهن کشور در شصتمین سال جایزه بنیاد البرز، برگزیده جایزه نوبل ایرانی بنیاد البرز در بخش نخبگان و موفق به کسب جایزه ۵۰ میلیون‌ تومانی به همراه لوح و نشان افتخار از این بنیاد علمی فرهنگی گردید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همایش شصتمین سال جایزه بنیاد البرز به عنوان جایزه نوبل ایرانی چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل ارم به همت بنیاد علمی فرهنگی البرز در حالی برگزار گردید که کمیل یزدانی دانشجوی دکتری مهندسی برق دانشگاه شهید بهشتی که دارنده بیش از ۵۰ مقام ملی و بین‌المللی در حوزه‌های علمی، تالیف و ترجمه چند جلد کتاب تخصصی در حوزه مهندسی برق، چندین مقاله علمی در کنفرانس‌ها و نشریات مختلف، موسس و رئیس هیئت مدیره یک شرکت فناور، طراح و مجری سامانه ملی باشگاه دانشجویان ایران وزارت علوم و عناوینی همچون دو سال کارآفرین برگزیده کشور، مولف کتاب شایسته تقدیر سال، مقاله برتر کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق ایران، دانشجوی برتر سال بنیاد ملی نخبگان، ریاست سازمان علمی دانشجویی مهندسی برق کشور و عضویت در شورای سیاستگذاری بر انجمن‌های علمی وزارت علوم، برگزیده چندین دوره طرح شهید احمدی روشن و طرح شهید صیاد شیرازی و طرح شهید وزوایی بنیاد ملی نخبگان و انجام ده‌ها پروژه پژوهشی و تحقیقاتی ملی در همکاری با سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف را در کارنامه دارد؛ موفق به کسب جایزه شصتمین سال بنیاد البرز در بخش نخبگان گردید. 

جایزه البرز نخستین و باسابقه‌ترین جایزه علمی کشور با بیش از نیم قرن قدمت است که از سال ۱۳۴۲ با هویت مستقل و غیردولتی عنوان‌دار جایزه نوبل ایرانی است.

شایان‌ذکر است بنیاد فرهنگی البرز به همت مرحوم حسینعلی البرز، مردی خیراندیش و نیک‌سیرت، تأسیس و وقف گردید. این بنیاد در سال ۱۳۴۲ شمسی باهدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش­‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان بااستعداد ایرانی تشکیل شده است. این امر از طریق اعطای “جایزه بنیاد نوبل ایرانی البرز” و به‌صورت مستمر و سالانه انجام می‌گیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top