تاریخ انتشار: جمعه 1401/03/06 - 18:26
کد خبر: 433645

عادلانه سازی یارانه‌ها گام مهمی در اصلاح ساختار اقتصادی است

عادلانه سازی یارانه‌ها گام مهمی در اصلاح ساختار اقتصادی است

 نماینده مردم رباط کریم مجلس شورای اسلامی طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را برای حمایت از دهک‌های پایین جامعه و اقشار ضعیف دانست و گفت: عادلانه سازی یارانه‌ها گام مهمی در اصلاح ساختار اقتصادی و برقراری عدالت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، حسن نوروزی در مورد تغییر سیاست ارز ترجیحی و ساماندهی یارانه ها افزود: اختصاص ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی موجب تبعیض در جامعه شده بود و برخی با دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی و وارد کردن کالاهای بی کیفیت به ثروت‌های هنگفتی دست یافتند، مجلس و دولت با این شیوه مخالف بودند.

نماینده مردم رباط کریم بیان داشت: دولت آیت الله رئیسی برای برون رفت از مشکلات و چالش‌های اقتصادی در این زمینه با نظر نخبگان، سند تحول اقتصادی را با اصلاحاتی در توزیع یارانه‌ها و توجه ویژه به اقشار آسیب پذیر جامعه، در دستور کار قرار داده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطر نشان کرد: دولت می‌خواهد این هزینه را صرف کارهای مولد در کشور کند و با انتقال آب شیرین از خلیج فارس و خرز به فلات مرکزی ایران، ایجاد اشتغال و کشاورزی فعال، مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

نوروزی با بیان اینکه در دریافت و توزیع سهمیه آرد کشور فساد و رانت وجود داشته است، گفت: نهادهای متولی در توزیع یارانه‌ها ضمن اقناع سازی و روشنگری باید به صورت مستمر بر توزیع کالا و پیشگیری از هرگونه کمبود یا افزایش قیمت، نظارت دقیق داشته باشند و با هرگونه تخلف هم برخورد کنند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با جسارت تمام مدیریت ارز ترجیحی را عملیاتی کرد، ادامه داد: طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برای حمایت از دهک های پایین جامعه و اقشار ضعیف است و از فساد و رانت جلوگیری می کند و گام مهمی در اصلاح ساختار اقتصادی و برقراری عدالت است.

نوروزی با بیان اینکه اختصاص ارز ترجیحی به عده‌ای خاص که امضای طلایی داشتند ظلم به مردم وکشور بود، تصریح کرد: برخی از روسای اتحادیه‌ها تا ۵۰ نانوایی سهیم بودند اما با این اصلاح اقتصادی دست آنها در حوزه رانت و فساد قطع شده است.

نماینده مردم رباط کریم با بیان اینکه مجلس و دولت در کنار مردم  هستند، تاکید کرد: رسالت امروز نخبگان حرکت در مسیر تشریح ماهیت این طرح مهم اقتصاد است چون اجرای این طرح سبب شد بسیاری از ساختارهای معیوب اقتصادی حذف شود و گلوگاه های فساد در شبکه توزیع از بین برود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top