تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/03/09 - 08:26
کد خبر: 433930

بهترین سایت‌های آموزش آنلاین در ایران

بهترین سایت‌های آموزش آنلاین در ایران

امروزه آموزش آنلاین به خوبی توانسته جای آموزش حضوری را بگیرد و نیاز دانشجویان را برطرف کند. امروز برای اینکه شما یک زبان برنامه نویسی، یک تخصص مثل دیجیتال مارکتینگ و یا طراحی گرافیک را یاد بگیرید، صدها دوره آموزش آنلاین پیش روی شماست که می توانید از میان آنها بررسی کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، با افزایش دغدغه ها و تغییر سبک زندگی، صنعت آموزش نیز طی یک دهه گذشته دچار تغییرات زیادی شده است. 10 سال پیش اگر شما قصد یادگیری یک مهارت را داشتید، باید به دنبال کارگاه های حضوری می رفتید و در یکی از آنها ثبت نام می کردید. در واقع 10 سال قبل اغلب دوره ها و کارگاه ها حضوری برگزار می شدند و شما مجبور بودید برای یادگیری در کلاس حاضر شوید.

اما امروزه آموزش آنلاین به خوبی توانسته جای آموزش حضوری را بگیرد و نیاز دانشجویان را برطرف کند. امروز برای اینکه شما یک زبان برنامه نویسی، یک تخصص مثل دیجیتال مارکتینگ و یا طراحی گرافیک را یاد بگیرید، صدها دوره آموزش آنلاین پیش روی شماست که می توانید از میان آنها بررسی کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دوره های آموزش آنلاین به شما کمک می کنند تا در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید و سرعت یادگیری خود را افزایش دهید. اگر شما در کلاس های حضوری مجبور به گذراندن کل دوره در یک مدت زمان مشخص هستید، در دوره های آنلاین مدت زمان یادگیری تمامی مباحث با شماست. می توانید یک دوره 12 ساعته را در 2 یا 3 روز به پایان برسانید. اما در دوره های حضوری مجبور هستید 8 الی 12 جلسه برای یادگیری این میزان ساعت بگذرانید.

مزایای آموزش آنلاین

استفاده از دوره های آموزش آنلاین یکسری مزایای مشخص دارد که در ادامه به طور مختصر به آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. صرفه جویی در زمان
  2. صرفه جویی در هزینه (حذف هزینه حمل و نقل و غیره)
  3. تمرکز بیشتر برای یادگیری
  4. امکان مشاهده هر قسمت از دوره برای چندین بار
  5. مراجعه مجدد به دوره و مرور بخش های مختلف آن
  6. امکان پشتیبانی و ارتباط با مدرس دوره
  7. و....

 

بهترین سایت های آموزش آنلاین ایرانی

در ایران سایت های آموزش آنلاین بسیاری وجود دارند اما فقط تعدادی از آنها به صورت پلتفرمی هستند و در حوزه های مختلف دوره های آموزش آنلاین منتشر می کنند. شما در این سایت ها برای یادگیری هر تخصص چندین گزینه دارید و می توانید مناسب ترین دوره را برای خود انتخاب کنید. در ادامه به معرفی بهترین سایت های آموزش آنلاین فارسی می پردازیم و به طور مختصر هرکدام را معرفی می کنیم.

بهترین سایت‌های آموزش آنلاین در ایران

  1. سایت فرادرس

فرادرس که قدمتی بیش از 10 سال دارد، در حوزه های مختلف فعالیت می کند و تقریبا می توانید در آن هر چیزی را یاد بگیرید. قیمت و کیفیت دوره ها در این سایت مناسب هستند و می توانید کل دوره را بعد از پرداخت هزینه دانلود کنید و بر روی سیستم مورد نظر خودتان مشاهده کنید. همچنین در فرادرس دوره های رایگان بسیاری وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

 

  1. سایت داناپ

پلتفرم آموزش آنلاین داناپ نیز یکی از بهترین ها در حوزه آموزش آنلاین است که در 12 دسته بندی مختلف دوره های آموزشی خود را منتشر می کند. در این سایت نیز قیمت ها به دلیل جشنواره های مختلف مناسب هستند و پکیج های آموزشی بسیار خوبی را با قیمت های بسیار مناسب می توانید در آن تهیه کنید. همچنین در داناپ تعداد زیادی دوره های باکیفیت و رایگان موجود است که می توانید از آنها نیز استفاده کنید. یکی از ویژگی های بارز سایت داناپ این است که امکان پشتیبانی دوره را ارائه می کند و دانشجو می تواند سوالات خود را با مدرس در میان بگذارد.

 

  1. سایت مکتب خونه

پلتفرم مکتب خونه نیز یکی از پلتفرم های محبوب در حوزه آموزش آنلاین است که می توانید در آن دوره های آموزشی در حوزه های مختلف را تهیه و مشاهده نمایید. یکی از ویژگی ها خاص این پلتفرم ارائه مدرک پایان دوره است که می تواند به شما کمک کند از آن در رزومه خود استفاده کنید. در واقع شما پس از پایان دوره باید یک آزمون بدهید و اگر نمره شما به حد نساب برسد می توانید مدرک دوره را دریافت کنید. در مکتب خونه نیز می توانید از دوره های رایگان و باکیفیتی که در حوزه های مختلف وجود دارد استفاده کنید.

بهترین سایت‌های آموزش آنلاین در ایران

فاکتورهای انتخاب بهترین دوره

شما برای یادگیری هر مهارت چندین دوره پیش رو دارید که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. یکی از اشتباهات رایج در انتخاب دوره ملاک قرار دادن قیمت دوره به عنوان کیفیت آن است. به این معنی که هرچه دوره گران تر باشد کیفیت بالاتری نیز دارد. این تصور به طور کامل اشتباه است چرا که گاها یک دوره حتی رایگان می تواند از یک دوره با هزینه چند میلیون تومانی بیشتر باشد! بنابراین اولین نکته این است که قیمت را در تصمیم گیری خود اعمال نکنید.

علاوه بر این باید فاکتورهایی که در ادامه به آن اشاره می کنیم را برای انتخاب یک دوره همواره مدنظر داشته باشید و به آنها توجه کنید:

  1. کیفیت ویدئوها : دوره های آموزش آنلاین به صورتی ویدئویی هستند. بنابراین کیفیت ویدئوها بسیار مهم است. کیفیت ویدئو در برخی از آموزش ها مثل برنامه نویسی که باید بتوانید کدها را بخوانید از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. بنابراین قبل از هر کاری چند پیش نمایش از دوره را تماشا کنید تا مطمئن شوید کیفیت ویدئوها قابل قبول هستند و می توانید محتوای داخل آن را به خوبی ببینید.
  2. مدت زمان دوره : فرض کنید یک دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ با آن وسعت فقط 3 ساعت باشد! نکته بعدی که بسیار مهم است مدت زمان دوره است. مدت زمان دوره نشان می دهد که چقدر آن دوره کامل است و مدرس چقدر برای آموزش مباحث مختلف دوره زمان گذاشته است. بنابراین دقت به مدت زمان دوره یک امر حیاتی در انتخاب دوره آموزشی مناسب است.
  3. مدرس دوره : بسیاری از دوره های موجود در اینترنت توسط افرادی کم تجربه و با سطح دانش کم در حوزه مربوطه ضبط و منتشر شده اند. در مورد مدرس کمی تحقیق کنید و مطمئن شوید که تجربه کافی در ارائه مطالب را دارا باشد. یک دوره با ویدئوهای با کیفیت و مدت زمان بالا اما تدریس شده توسط یک مدرس بی تجربه هیچ ارزشی ندارد!
  4. پروژه محور بودن : یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب برخی دوره های آموزشی پروژه محور بودن است. این مساله در دوره های برنامه نویسی و آموزش کار با نرم افزارهای مختلف بسیار حیاتی است. فرض کنید در یک دوره آموزش فتوشاپ مدرس فقط منوها را آموزش دهد و هیچ طراحی به طور عملی انجام ندهد. یا فرض کنید در یک دوره آموزش پایتون مدرس فقط به آموزش نحوه کدنویسی و سینتکس و... اکتفا کند و هیچ پروژه عملی با آن پیاده سازی نکند. بنابراین دقت به این مساله نیز برای برخی دوره ها بسیار حائز اهمیت است.
  5. جامع بودن : فاکتور آخری که در انتخاب دوره اهمیت دارد جامع بودن است. فرض کنید یک دوره آموزش ایلوستریتور تهیه کرده اید که برخی از منوهای مهم را اصلا آموزش نداده است. شما در چنین شرایطی مجبور می شوید دوباره هزینه کنید و دوره دیگری را برای یادگیری این منوها مشاهده کنید. بنابراین در ابتدا جامعیت دوره را ملاک انتخاب خود قرار دهید و تمامی سرفصل های دوره را با دقت بررسی کنید.

 

تدریس آنلاین در کدام سایت بهتر است؟

شما در هر 3 سایت معرفی شده در این مقاله می توانید تدریس آنلاین انجام دهید و کسب درآمد کنید. هر کدام از این سایت ها روش های همکاری مختلفی دارند که در ادامه به طور مختصر به آن می پردازیم:

سایت فرادرس:

شما برای همکاری با این سایت 3 روش کلی در پیش خواهید داشت: 1- طرح پرداخت کامل و یکجا 2- طرح پرداخت مشارکتی 3- طرح پرداخت ترکیبی (هیبرید)

در روش اول می توانید بعد از ضبط دوره بر اساس فاکتورهای سایت آن را به طور کامل بفروشید و مبلغی را بر اساس طول و موضوع دوره دریافت کنید. در روش دوم شما می توانید درصدی از فروش را دریافت کنید که البته درصدهای همکاری بسیار پایین هستند. در روش سوم نیز می توانید ترکیبی از 2 روش فوق را داشته باشید.

 

سایت داناپ:

می توان گفت بین تمامی سایت های آموزش آنلاین، داناپ بهترین پیشنهاد را به مدرسین ارائه می کند. داناپ به صورت درصدی با مدرسین همکاری می کند و 2 مدل مختلف همکاری دارد. در روش انحصاری مدرس80 درصد از فروش دوره های خود را دریافت می کند و در مدل غیر انحصاری 60 درصد از فروش سهم مدرس خواهد بود. علاوه بر این داناپ بدون دریافت هزینه دوره های آموزشی در هر دو مدل همکاری را در سطح اینترنت تبلیغ می کند که یک پیشنهاد ویژه است.

 

سایت مکتب خونه:

متاسفانه در سایت مکتب خونه اطلاعات کافی از شرایط و درصدهای همکاری منتشر نشده است. اما این سایت نیز به صورت درصدی با مدرسین همکاری می کند و می توانید دوره های آموزشی خود را بر روی آن منتشر کنید.

 

جمع بندی

ما در این مطلب 3 مورد از بهترین سایت های آموزش آنلاین در ایران را به شما معرفی کردیم که می توانید در حوزه های مختلف از دوره های آنها استفاده کنید و یا دوره های آموزشی خودتان را ضبط و بر روی آنها منتشر کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید. همچنین فاکتورهای لازم برای انتخاب یک دوره خوب را به شما معرفی کردیم تا بتوانید از میان دوره هایی که این سایت ها ارائه می کنند بهترین دوره را انتخاب و تهیه کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
علی فرجادی
1401/03/17 - 09:56

هر 3تاشون خیلی خوبن اما داناپ تخفیف های خوبی هم میزاره مثلا همین الان 80 درصد تخفیف گذاشته روی دوره هاش!
تورهای مسافرتی آفری
فرانسه: تشدید درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل به نفع هیچ کسی نیست
موج همبستگی با فلسطین از پاریس و لندن تا ژنو، وین و برلین
صادرات فرش دستباف ایران به ۴۰ میلیون دلار رسید
برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و عراق
تامین ۴.۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در سال جاری
واکنش رئیس پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها
برنامه امسال تولید ۱۰۰ میلیون تن محصول پتروشیمی است
دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
آرسنال دربی لندن را برد و در صدر ماند
اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را که از دست داد؛ قدم بعدی چیست؟
تمرکز اعتراضات جهانی علیه اسراییل؛ دستاوردی برای مردم فلسطین
حرفهای جالب مدیر عامل حذف پرسپولیس با یکسال قرارداد!
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top