تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/03/10 - 18:03
کد خبر: 434133

ایجاد شعب دانشگاه‌های ایران در کشورها و دانشگاه‌های مشترک

ایجاد شعب دانشگاه‌های ایران در کشورها و دانشگاه‌های مشترک

قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم از ایجاد شعب دانشگاه‌های کشورمان در دیگر کشورها و دانشگاه‌های مشترک خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، وحید حدادی‌اصل بعد از ظهر امروز در دومین روز برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور در تبریز با حضور در کمیسیون همکاری‌های علمی بین المللی اظهار کرد: موضوعات تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک، تعریف پروژه‌های مشترک تحقیقاتی و استاد راهنمای مشترک با اولویت رشته‌های نانوتکنولوژی، بایوتکنولوژی، مهندسی داده ها، علوم شناختی، مدیریت منابع آب، تبادل علم و فناوری و استفاده از پتانسیل نخبگان ایرانی مقیم خارج کشور از مهم‌ترین محورهای کاری مرکز همکاری های علمی بین المللی است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده دانشجویان دوره دکتری از فرصت‌های مطالعاتی گفت: دانشجویان دکتری برای فرصت‌های مطالعاتی ۶ تا ۹ ماه به خارج از کشور اعزام می شوند.

حدادی اصل افزود: اعزام دانشجویان به این منظور بستگی به میزان ارز تخصیص یافته دارد. در صورت افزایش تقاضا دانشگاه‌ها می‌توانند بخشی از اعزام را از طریق منابع اختصاصی خود انجام دهند.

وی تأکید کرد: دانشجویان اعزام شده برای فرصت های مطالعاتی باید به کشور باز گردند و مدرک خود را از داخل کشور دریافت کنند.

حدادی‌اصل در ادامه تصریح کرد: جذب دانشجوی خارجی و راه اندازی دوره های مشترک از رویکردهای وزارت علوم در بخش بین الملل است. این موضوعات دو محور اصلی بین المللی سازی آموزش عالی است که باید به آنها توجه ویژه ای مبذول داشت.

وی همچنین افزود: توسعه تعاملات علمی و تبادل علم و فناوری با کشورهای همسایه و دوست بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری سرلوحه نگاه توسعه ای فعالیت‌های علمی بین المللی است و در این مهم هر چه بر اعتقادات و منافع ملی مان تاکید کنیم در عرصه بین المللی معتبرتر خواهیم بود.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم اظهار داشت: رساندن دانشگاه ها به تراز بین المللی، ایجاد شعب دانشگاه‌های کشورمان در دیگر کشورها و ایجاد دانشگاه های مشترک نیز مدنظر ما در بخش همکاری های علمی بین المللی است.

وی در بخش دیگری از نشست گفت: اعزام استاد زبان فارسی و ایران شناسی، پشتیبانی از گسترش زبان فارسی در کرسی‌ها و دانشکده‌های خارج از کشور، اعطای فرصت مطالعاتی به استادان و دانشجویان غیرایرانی زبان فارسی، تجهیز کرسی‌ها و کتابخانه‌های زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی با کتاب و منابع آموزشی، اعطای بورس‌های تحصیلی در مقطع‌های تحصیلی مختلف به منظور تربیت استاد بومی زبان و ادبیات فارسی از برنامه های مورد نظر این مرکز برای سال ۱۴۰۱ است.

شایان ذکر است اجلاس روسای دانشگاه های کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مقامات و معاونان وزارت عتف و روسای دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور با محوریت بررسی مسائل مختلف حوزه آموزش عالی به مدت سه روز و به میزبانی دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top