تاریخ انتشار: شنبه 1401/03/21 - 11:17
کد خبر: 434968

گونه لکه‌های تیره خاک کفش را از روی فرش پاک کنیم؟

گونه لکه‌های تیره خاک کفش را از روی فرش پاک کنیم؟

پس از مراحل بالا، لکه روشن شد اما همچنان وجود داشت، می ‌توانید برای مقابله با کثیفی ‌های باقی‌ مانده از لکه ‌بر فرش استفاده کنید. همچنین اگر لکه بر در دسترس ندارید، می تواند از انواع کرم موبر و یا الکل مالشی استفاده نمایید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، لکه های تیره ناشی از کفش ها یکی از معضلاتی هستند که معمولا صاحب خانه هایی که اجازه می دهند با کفش روی فرش بروید، با آن مواجه هستند. کف کفش ها معمولا حاوی ذرات و آلودگی های بیرون است که به راحتی جذب الیاف فرش شده و پاک کردن آن نیز دشوار است. این لکه های خاکی معمولا تا عمق الیاف فرش شما پیشروی می کنند و بنابراین بیرون کشیدن عمیق آن ها چندان آسان نیست.

اما این مقاله توسط کارشناسان قالیشویی توحید به نشانی اینترنتی Tohidcarpet.com تهیه شده تا روشی آسان برای پاک کردن لکه های تیره کفش به شما آموزش دهیم.

 

مواد و لوازم موردنیاز برای پاک کردن لکه تیره کفش از روی فرش

برای پاک کردن لکه تیره ناشی از راه رفتن با کفش روی فرش، به لوازم و مواد زیر احتیاج دارید:

  • لکه بر فرش
  • کرم موبر
  • الکل مالشی
  • پودر لباس شویی یا مایع لباسشویی
  • پارچه های نرم
  • آب
  • سطل
  • فرچه

مراحل از بین بردن لکه های خاک کفش از روی فرش

برای تمیز کردن لکه های خاکی که انتهای کفش ها چسبیده و سپس با راه رفتن روش فرش، به آن منتقل شده، مراحل زیر را دنبال کنید و یا از خدمات قالیشویی چیذر استفاده نمایید:

1. آب گرم آماده کنید

کار را با پر کردن یک سطل آب گرم شروع کنید.

2. یک ماده شوینده به آب اضافه کنید

مقدار کمی ماده شوینده (به طور مثال مایع ظرفشویی یا مایع لباسشویی) به آب اضافه کنید و هم بزنید تا آرام آرام کف کند. به خاطر داشته باشید که مواد شوینده لباسشویی چه از نوع پودری باشد و چه از نوع مایع، بهرحال غلیظ هستند و بنابراین باید مقدار بسیار کمی از آن ها استفاده کنید.

3. محل را با محلول تمیز کنید

یک پارچه نرم بردارید و با مخلوط آب و مایع شوینده مرطوب کنید. سپس دستمال را روی ناحیه لکه دار بمالید. دقت کنید که از ماساژ دادن لکه خودداری نمایید. ماساژ دادن لکه باعث می شود تا لکه بزرگ تر و عمیق تر شود. بنابراین دستمال مرطوب شده خود را با حرکات ملایم و فشار دادن های مداوم به محل لک شده فرش بکشید.

هنگامی که محل لک شده را تمیز می کنید، باید لکه های تیره و سیاه به دستمال شما منتقل شود. هر بار که بخشی از دستمال کثیف شد، آن را با قسمتی که هنوز تمیز است، جایگزین کنید و اگر کل دستمال آلوده شد، از دستمال دیگری استفاده نمایید.

چنانچه فرش شما شناسنامه ندارد و یا جنس الیاف فرش روی شناسنامه آن نوشته نشده، بهتر است ریسک نکنید و از خدمات قالیشویی در جنت آباد برای شستشوی عمیق فرش خود کمک بخواهید.

گونه لکه‌های تیره خاک کفش را از روی فرش پاک کنیم؟

4. زمان بدهید

پس از مرطوب شدن ناحیه لکه دار با دستمال مرطوب شما، اجازه دهید محلول چند دقیقه روی لکه بماند. این زمان دادن به مواد شوینده اجازه می ‌دهد تا کثیفی ها را در خود حل کرده و پاک کردن را برای شما آسان تر نماید.

5. اسکراب کنید

محل را با یک برس اسکراب نرم، به آرامی تمیز کنید تا کثیفی و مواد شوینده سطحی از الیاف فرش، پاک شود. توجه داشته باشید که از مالش دادن بیش از حد سخت فرش خودداری کنید زیرا این کار می تواند به الیاف فرش شما آسیب برساند.

6. مراحل 3 تا 5 را تکرار کنید

در صورتی که پس از اسکراب کردن، لکه هنوز روی فرش دیده می شود، مراحل 3 تا 5 یعنی تمیز کردن لکه با مخلوط آب و مایع شوینده و زمان دادن و اسکراب کردن را تکرار کنید.

این مراحل را تا جایی ادامه دهید که لکه کاملا از بین برود.

7. آبکشی کنید

پس از پاک شدن لکه ها با مراحل فوق، محل را با پارچه های نرم مرطوب شده با آب تمیز، پاک کنید تا ناحیه کاملا شستشو داده شود.

آبکشی را تا زمانی که تمام مایع شوینده و یا دیگر مواد پاک کننده مورد استفاده و همچنین رنگ و لکه سیاه از فرش خارج شود، ادامه دهید.

8. رطوبت را جذب کنید

پس از شستشوی ناحیه، با یک پارچه یا حوله یا دستمال حوله ای تمیز، محل را فشار دهید تا رطوبت اضافی آن خارج شود. سپس اجازه دهید منطقه به طور کامل در مجاورت هوا خشک شود. برای تسهیل در روند خشک شدن فرش، بهتر است دستگاه های تهویه را روشن کرده و همچنین درب و پنجره های نزدیک محل تمیز شده فرش را باز کنید.

از لکه بر فرش، الکل مالشی یا کرم موبر استفاده کنید

اگر پس از مراحل بالا، لکه روشن شد اما همچنان وجود داشت، می ‌توانید برای مقابله با کثیفی ‌های باقی‌ مانده از لکه ‌بر فرش استفاده کنید. همچنین اگر لکه بر در دسترس ندارید، می تواند از انواع کرم موبر و یا الکل مالشی استفاده نمایید. استفاده از خدمات قالی شویی نیز روش سودمند دیگری است که می توانید برای از بین بردن لکه های تیره ناشی از کفش ها، استفاده نمایید.

شستشوی فرش با ثبت سفارش قالیشویی

حتما می دانید که خدمات قالیشویی سالیان سال است که در کشورهای مختلف ارائه می شود. ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سال هاست که در این زمینه فعالیت دارد. در این میان، برخی از کارخانه های قالیشویی همچون کارخانه قالیشویی توحید با بیش از 30 سال سابقه فعالیت در این زمینه، تجربه و دانش کافی در این زمینه را دارد. بنابراین شما می توانید بدون نگرانی بابت خراب شدن فرش هایتان، آن ها را به قالیشویی در چیذر بسپارید. خدمات قالیشویی جنت آباد با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و شستشوی شرعی و اسلامی، می تواند بهترین خدمات را به شما همشهریان عزیز در جای جای تهران بزرگ، ارائه نماید.

گونه لکه‌های تیره خاک کفش را از روی فرش پاک کنیم؟

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با سیستم های تمام اتوماتیک، مکانیزه و تکنسین های مجرب و حرفه ای خود، در محلات مختلف تهران شعبه دارد. شما می توانید از نزدیک ترین شعبه به خود با تخفیف 15 درصد، خدمات موردنظر خود را دریافت نمایید. خدمات باکیفیت بالا و مقرون به صرفه ما باعث شده تا به عنوان واحد نمونه سال انتخاب شویم و از حسن رضایت شما شادمان باشیم و بر خود ببالیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
وزارت بهداشت از مدیران خود خبر دارد؟/ چرا مسئولی برای اتفاقات یک مهمانی غیرقانونی پیام تسلیت صادر می‌کند؟
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
راهنمای خرید لوازم اورجینال مزدا
شناسایی پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت +فیلم
دانشجویان دانشگاه منچستر انگلیس به پا خاستند +فیلم
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top