تاریخ انتشار: شنبه 1401/03/21 - 13:16
کد خبر: 434982

اعتراض دانشجویان دکتری دانشگاه‌های دولتی به هم زمانی مصاحبه‌های این آزمون

اعتراض دانشجویان دکتری دانشگاه‌های دولتی به هم زمانی مصاحبه‌های این آزمون

جمعی از پذیرفته شدگان آزمون دکترای تخصصی دانشگاه‌های دولتی نسبت به همزمانی و تداخل برنامه زمان‌بندی مصاحبه های دکتری دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم شکایت و اعتراض کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر ساله تعداد زیادی از علاقمندان جهت ورود به مقطع دکترای تخصصی، ماه‌های زیادی را صرف تلاش و مطالعه جهت ورود به یکی از دانشگاه‌های برتر کشور می‌نمایند.
طبیعتا، از آنجا که آزمون دکترای دانشگاه‌ها به صورت متمرکز و توسط سازمان سنجش آزمون کشور برگزار می‌شود، انتظار می‌رود در ادامه این فرآیند نیز تا پایان مسیر، وزارت علوم نقش نظارتی خود را بدرستی ایفا نموده و از اعمال سلایق توسط دانشگاه‌ها و بی نظمی در فرآیند جذب و پذیرش دانشجویان مقطع دکترای تخصصی به عنوان عالی ترین سطح تحصیلات تکمیلی در کشور جلوگیری کند.
داستان از این قرار است که دانشجویان راه یافته به مرحله‌ی مصاحبه‌ی شفاهی رشته‌های مختلف دانشگاه های دولتی در مقطع دکتری که طبعا امتیاز لازم را در آزمون کتبی بدست آورده و طبق اعلام سازمان سنجش، دعوت به مصاحبه می‌شوند، متأسفانه با پیامد بی نظمی و تداخل برنامه زمان‌بندی مصاحبه‌های دانشگاه‌های دولتی مواجه می‌شوند. 
این بدان معناست افرادی که به اذعان سازمان سنجش آموزش کشور، صلاحیت و امتیاز لازم جهت راهیابی به مرحله‌ی مصاحبه‌ی دانشگاه‌های دولتی را پس از قبولی در آزمون کتبی احراز کرده‌اند و می‌توانند از طریق شرکت در مصاحبه‌ی شفاهی، صلاحیت قبولی خود را در یکی از دانشگاه‌های دولتی محک بزنند، *علیرغم واریز وجوه جداگانه برای مصاحبه‌ی شفاهی به حساب هر دانشگاه‌* ، در زمان شرکت در مصاحبه، با پیامد بی نظمی و تداخل برنامه‌ی مصاحبه‌های دانشگاه‌های دولتی بدلیل عدم نظارت از سوی وزارت علوم و ناهماهنگی بین دانشگاه‌ها با یکدیگر مواجه می‌شوند و عملا علی‌رغم صرف وقت و هزینه، از امکان حضور در مصاحبه های دانشگاه‌هایی که در زمان واحدی اعلام به مصاحبه کرده‌اند، محروم می‌شوند.

راهکار پیشنهادی:

پیشنهاد می‌شود جهت حفظ حقوق دانشجویان مقاطع عالی تحصیلات تکمیلی و از بین نرفتن انگیزه لازم جهت تلاش و بالابردن سطح علمی کشور توسط ایشان، وزارت علوم نقش نظارتی خود را به صورت قوی‌تر اعمال نماید و خط بطلانی بر این ناهماهنگی‌ها و اعمال سلایق از سوی دانشگاه‌های دولتی کشیده و با یک زمان‌بندی مشخص، مانع تداخل برنامه زمان‌بندی مصاحبه های تخصصی دانشگاه‌ها گردد. طبعا، این اقدام در راستای ایجاد عدالت آموزشی در کشور برای جمعیت نخبگانی راه یافته به مقطع دکترای تخصصی و مانع تضییع حقوق مسلم ایشان خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top