تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/03/26 - 16:08
کد خبر: 435511

بازدید رئیس جمهور از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

 بازدید رئیس جمهور از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

رئیس جمهور در جریان بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قول مساعدت برای افزایش اعتبارات اهدایی به شرکت‌های مستقر در این شهرک را داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به همراه سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بعدازظهر پنجشنبه و در جریان بیست و پنجمین سفر استانی به اصفهان از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس جمهور با اشاره به شعار سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» اظهار داشت: جلوه‌ای از شعار سال جاری در مجموعه شهرک‌های دانش بنیان اصفهان است، با توجه به اینکه متخصصان و آینده سازان در این مجموعه حضور دارند، علاوه بر آموزش اشتغال آنها را تضمین می‌کنید که مهاجرت معکوس شود و امید در دل جوانان بیاید و زمینه اشتغال فراهم شود.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: برای گردش مالی و رفع نیاز مالی این مجموعه صندوق فناوری و نوآوری وجود دارد، اما ظاهراً امکانات کافی ندارد. از مجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حمایت مالی و حقوقی و معنوی انجام می‌شود و برای صادرات محصولات نیز تسهیلگری صورت می‌گیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: بازار محصولات دانش بنیان در کشورهای همسایه نیز طرفدار و متقاضی دارد و همین مدت کوتاه دولت در کشورهای همسایه مشاهده شد که مشتری محصولات فناوری محور هستند. در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افراد سرمایه هستید و به این موضوع افتخار می‌کنیم. هرچند ممکن است که مشکلات و موانعی وجود داشته باشد، اما مردان و زنان بزرگ با رفع موانع و سعه‌صدر و پیگیری و امیدآفرینی به جاهای بلندی رسیدند.

وی خطاب به مسئولان و اعضای شهرک علمی و تحقیقاتی گفت: با تعداد کم و زیاد مجموعه‌های فناور محور در شهرها وجود دارد و سعی کنید با همین قوت و قدرت علم و دانش را در عرصه‌های مختلف پیاده کنید. بهتر است که دانایی را به توانایی و حتی ساختمان سازی و نساجی و سفره مردم ضمیمه کنید.

رئیس جمهور تاکید کرد: باید در اقتصاد و زندگی مردم وارد شد و وظیفه می‌دانم که حتماً از شرکت‌های مستقر در شهرک‌های حمایت کنم و مبالغ صندوق‌های کارآفرینی برای حمایت کافی نیست.

گفتنی است، بیش از هفت هزار و ۸۶۰ نفر از نخبگان، متخصصین و اساتید دانشگاه در رشته‌های مختلف فنی و علمی و در قالب بیش از ۶۱۰ شرکت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول فعالیت هستند.

رئیسی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این شهرک در گفتگو با متخصصان، کارشناسان و مدیران این مجموعه در جریان جزئیات فعالیت‌ها و تولیدات این شهرک علمی و تحقیقاتی قرار گرفت.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ به طور جدی با راه‌اندازی اولین مرکز رشد در کشور و با هدف حمایت و هدایت شرکت‌های کوچک و نوپای دانش‌بنیانی که ایده‌های نوآورانه و فناورانه داشته و امکانات لازم جهت عملیاتی نمودن آن را ندارند، آغاز کرد و به عنوان حلقه واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه به توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و نهایتاً تبدیل علم به ثروت در کشور ایفای نقش کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top