تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/03/31 - 15:31
کد خبر: 436025

کاهش ۱۴۶ میلیون مترمکعبی آب سدهای تهران

کاهش ۱۴۶ میلیون مترمکعبی آب سدهای تهران

حجم آب موجود در مخازن سدهای تامین کننده آب استان تهران با کاهش ۱۴۶ میلیون مترمکعبی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته روبرو بوده و به حدود ۶۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت نیرو، محمد شهریاری اظهار داشت: حجم آب موجود در مخازن سدهای پنج‌گانه استان تهران تا کنون با کاهش ۱۴۶ میلیون مترمکعبی در مقایسه با حجم ۷۸۶ میلیون مترمکعبی زمان مشابه سال گذشته، به حدود ۶۴۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: میزان بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا کنون ۱۸۰.۱ میلیمتر بوده است، این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۶۶ میلیمتر بوده که با کاهش ۳۲ درصدی روبرو است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: حجم آب ورودی به دریاچه سدهای استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۹۳۴ میلیون مترمکعب بوده که با کاهش ۱۹ درصدی در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته همراه است.

شهریاری در خصوص آمار آب ذخیره موجود در سدهای تأمین‌کننده آب شرب استان، افزود: حجم آب سد امیرکبیر در حال حاضر حدود ۱۳۵ میلیون مترمکعب است، این در حالی است که این میزان در روز مشابه سال گذشته ۱۸۰ میلیون مترمکعب بوده است. حجم ذخیره سد طالقان از ۲۹۱ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۲۶۲ میلیون مترمکعب و حجم آب سد ماملو از ۱۰۳ میلیون مترمکعب به ۶۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: حجم فعلی ذخیره آب سد لار ۱۲۲ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با موجودی ۱۵۱ میلیون مترمکعبی پارسال، ۲۹ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد و در سد لتیان نیز حجم ذخیره فعلی ۶۰ میلیون مترمکعب بوده که تقریباً برابر با ذخیره روز مشابه سال گذشته است.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه فصل آبگیری سدها عملاً به پایان رسیده است و بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در ماه‌های پیشرو بارندگی قابل‌توجهی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش دما و استمرار آن در فصل تابستان، از شهروندان درخواست می‌شود، همچنان در زمینه مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب همکاری نمایند تا با رعایت الگوی مصرف بهینه، در تأمین آب شرب پایدار به‌ویژه در روزهای اوج مصرف، بهترین خدمت را به مردم ارائه دهیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صحبت های رئیس جمهور شهید در آخرین جلسه هیئت دولت +فیلم
آخرین اخبار از تشییع شهید رئیسی در تهران و شهرستان‌ها
رئیسی متولی بزرگ‌ترین موقوفه جهان اسلام
وداع تبریزی‌ها با رئیس شهید جمهور و یارانش +عکس
سنگ تمام تبریزی‌ها برای خادمان جمهور +فیلم
نحوه فعالیت بانک ها برای فردا چهارشنبه ۲ خرداد اعلام شد
تصاویری از بی‌تابی خواهر شهید رئیسی در منزلش +عکس
محبت پدرانه شهید رئیسی به فرزند شهید +فیلم
برگزاری امتحانات نهایی از «شنبه»
گروسی: احتمال دارد دوباره با ایران به مشکل برسیم
مربیان جدید در باشگاه استقلال مشخص شدند
واکنش دور از انتظار فرانسه به صدور قرار بازداشت برای سران اسرائیل
قدرت‌نمایی یمنی ها با سرنگونی پنجمین پهپاد MQ-۹ آمریکا
اشک های نمایندگان مجلس در سوگ رئیس جمهور شهید +عکس
موحدی کرمانی رییس مجلس خبرگان شد
تصاویر هوایی از تشییع پیکر رئیس‌جمهور و همراهان ایشان در تبریز
اعتراف دشمن به موفقیت شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان
ماجرای زیر سُرم رفتن شهید رئیسی +فیلم
صندلی خالی شهید آل هاشم و شهید رئیسی +عکس
آخرین زیارت شهید رئیسی در حرم امام رضا(ع) +فیلم
هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۷ استان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top