تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/04/08 - 09:53
کد خبر: 436768

دبیر ستاد راهبری نقشه علمی :

اصلاح مصوبه کنکوری شورا

اصلاح مصوبه کنکوری شورا

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: نقد نمایندگان مجلس در اصلاحیه کنکوری شورا به اتفاق آرا تصویب شد و منتظریم بعد از برگزاری کنکور سال جاری توسط رئیس جمهور ابلاغ شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، منصور کبگانیان در جمع خبرنگاران درباره چگونگی لحاظ سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۲ برای دانش آموزان رشته‌های علوم تجربی و نظری که قصد دارند در رشته‌های هنر و زبان خارجی شرکت کنند، گفت: در اذهان عمومی یک سوءتفاهم در مورد سوابق تحصیلی وجود دارد، برخی فکر می‌کنند این سوابق نمره‌ای است که فرد در دبیرستان کسب می‌کند، این سوابق تحت آزمون‌های امن، دارای امنیت کافی، سرتاسری، کاملاً عادلانه به دست می آید.

وی ادامه داد: بنابراین معنی سوابق تحصیلی همان امتحانات نهایی مطمئن و عادلانه ای است که در آن برای یک روستایی با شهری هیچ فرقی نیست. در سال ۱۴۰۲ فقط سوابق تحصیلی پایه ۱۲ به میزان ۴۰درصد لحاظ می‌شود و در سال بعد از آن پایه یازدهم به آن اضافه می‌شود، البته بعد از اتمام کنکور جاری، بیشتر با مردم در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: در حال‌حاضر نمی‌خواهیم ذهنیت دانش‌آموزانی که در حال کنکور ۱۴۰۱ هستند به سال آینده معطوف شود. اما در کل هر سال یک‌سال اضافه می‌شود تا انشاالله سه سال آخر دبیرستان بعد از چند سال با ۶۰ درصد تأثیر مبنی باشد.

وی ادامه داد: البته استثناهایی هم وجود داشت، مثل هنرستانی‌ها و داوطلبان گروه هنر که در خصوص این موارد در اصلاحیه آخری که توسط ریاست‌جمهوری در حال ابلاغ نهایی است و در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب‌شده است، اختیاراتی را به شورای سنجش پذیرش داده‌ایم، که اگر آئین‌نامه‌ برای هر کدام از این موارد نیاز است تدوین کند.

کبگانیان افزود: اختیارات دیگری هم به شورای سنجش و پذیرش داده‌ایم که این شورا با کمک وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم تحقیقات و فناوری و آموزش‌وپرورش و سازمان سنجش این کار را انجام خواهند داد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در پاسخ به این سوال که سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است که در صورت برگزاری کنکور سال جاری و عدم ابلاغ مصوبه شورا امکان اجرای آن برای کنکور سال ۱۴۰۲ وجود ندارد گفت: خیر، این موضوع برای کنکور سال ۱۴۰۱ است انشاالله دوستان کنکور خود را می‌دهند و سازمان سنجش تا ۱۵ تیر اعلام کرده که وقت دارند و تا قبل‌ از آن نیز ما منتظریم مصوبه ابلاغ شود.

وی ادامه داد: باید جو روانی جوانان که کنکور می‌دهند را در نظر بگیریم بعد از آن انشاالله منتظریم که ابلاغ شود.

کبگانیان در پاسخ به این سوال که عدم ابلاغ مصوبه به دلیل برگزاری کنکور است افزود: بلی، بحث کنکور در نسل جوان ما یک هیجان و تنش خاصی را ایجاد می‌کند بعد از آن خبرهای خوبی می‌شنوید.

وی درباره نامه نمایندگان مجلس برای جلوگیری از ابلاغ مصوبه کنکوری شورا گفت: به این بهانه از نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم که در نامه‌ای ۲۰۲ نفر از نمایندگان از مصوبه افزایش ظرفیت دندان‌پزشکی حمایت کرده‌اند، در مورد نامه مصوبه کنکور نیز، نمایندگان درباره برخی از موارد سوال‌هایی داشتند بنابراین برخی از نمایندگان را دعوت کردیم، نماینده مستقیم دکتر قالیباف، رئیس کمیسیون آموزش و برخی دیگر از نمایندگان حضور داشتند، سوالات بحث شد، برخی از نقدها وارد بود.

وی افزود: در آن اصلاحیه‌ای که ابلاغ خواهد شد پیش بینی و مصوب شد و در آخرین جلسه همه رأی قاطع دادند که این نشان می دهد که به نقدها پاسخ داده‌شده اصلاحاتی انجام شده و به‌اتفاق آرا تصویب شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top