تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/04/09 - 16:37
کد خبر: 436859

فردا شلوغ ترین روز کنکور است

فردا شلوغ ترین روز کنکور است

رییس سازمان سنجش کشور گفت:حدود ۵۵۸ هزار نفر امروز نهم تیرماه در کنکور شرکت کردند که ۱۴۸ هزار نفر رشته علوم ریاضی و فیزیک و ۴۱۲ هزار نفر از گروه انسانی هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» عبدالرسول پورعباس روز پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از روند برگزاری آزمون سراسری در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی کرج افزود: یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر در مجموع کنکوری های سال جاری هستند که نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش ظرفیت داشته است.

وی ادامه داد: فردا شلوغ ترین روز کنکور است و ۵۷۴ هزار نفر در گروه علوم تجربی شرکت خواهند کرد که حدود ۳۰ هزار نفر بیشتر از تعداد داوطلبان امروز است.

پورعباس بیان داشت: روز گذشته در کنکور هنر مشکل خاصی نبود اما یکسری داوطلبان به خاطر همراه داشتن گوشی موبایل سر جلسه از آزمون محروم شدند و ما از قبل اعلام کرده بودیم که دستگاه آشکار ساز داریم و تاکید کردیم که همراهشان گوشی و وسایل الکتریکی به همراه نداشته باشند و این کار برای حفاظت از آزمون است.

وی افزود: هر نوع دستگاه الکترونیکی مانند ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند شناسایی و تخلف محسوب شده و فرد از امتحان دادن محروم می شود.

پور عباس یادآورشد: همچنین از پلیس فتا تشکر می شود که گروه هایی را که با فروش سوالات جعلی کنکور باعث فریب مردم می شدند را دستگیر کردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top