تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/04/23 - 16:59
کد خبر: 438195

بزرگترین تهدید ملی مهاجرت نخبگان است

 بزرگترین تهدید ملی مهاجرت نخبگان است

رییس کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، مهاجرت نخبگان را بزرگترین تهدید ملی عنوان کرد و گفت: نیروهای نخبه و کاربلد در صورت مهاجرت باید جایگاه خود را در خارج پیدا کنند و حداقل یک هفته در سال را به آموزش دستاوردهای خود به داخل کشور اختصاص دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سعید امامی روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار هفتمین دوره مسابقات چالش‌های فناوری اطلاعات کشور با عنوان «ICT Challenge ۷» گفت: ۴۹ سال در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت هستم، در حال حاضر جوانان فعال در این رشته با توجه به سرعت گسترش فناوری در جهان به عنوان یک ثروت ملی محسوب می‌شوند.

رییس کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، مهاجرت نخبگان را بزرگترین تهدید ملی دانست و افزود: نیروهای نخبه و کاربلد در صورت مهاجرت باید جایگاه خود را در خارج از کشور پیدا کنند. مدیران بزرگ آی تی جهان در حال حاضر هندی هستند چرا مدیران بزرگ این حوزه از ایران نباشند؟

امامی گفت: ما در سازمان نظام صنفی رایانه ای طرح آموزش و پرورش یک میلیون نیروی کار را طراحی کرده ایم، این کار شدنی و قابل تحقق است.

وی گفت: خروج نیروی کار و افراد نخبه باید به این شرط باشد که جایگاه خود را در خارج از کشور پیدا کنند و به موفقیت دست یابند. هر ایرانی موفق در خارج از کشور باید حداقل یک هفته در سال را به آموزش دستاوردهای خود به داخل کشور اختصاص دهد.

رییس کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه بدون استفاده اثربخش از فناوری، توسعه پایدار ممکن نیست یادآور شد: اصلی‌ترین مهارت جوانان فعال در زمینه برنامه نویسی غیر از آی تی، «مهارت نرم» است. مهمترین کار در مهارت نرم، کار گروهی  است، ‌اگر می‌خواهید در این رشته موفق باشید، باید حل مساله را بلد باشید تا برنامه نویس موفقی باشید.

امامی گفت: متاسفانه آمادگی سازمان‌های ما برای جذب فناوری اطلاعات پایین است و نیاز بازار ما در حال حاضر یک صدم آن چیزی است که در این حوزه وجود دارد. زمان آن رسیده که سازمان‌ها نیاز خود را اعلام کنند تا برای آن راه حل ارائه دهیم. می‌توانیم در طرح هدفمند کردن یارانه نان، با ارایه راه حل‌های فناورانه به دولت کمک کنیم تا سود حاصل را در جای دیگر و برای پیشبرد توسعه کشور استفاده کند.

هفتمین دوره مسابقات چالش‌های فناوری اطلاعات «ICT Challenge ۷» امروز با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور ۲۵۰ برنامه‌نویس در قالب ۷۵ تیم امروز و فردا در حال برگزاری است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top