تاریخ انتشار: شنبه 1401/04/25 - 14:26
کد خبر: 438308

۱۰ گام ساده برای آموزش نوشتن مقاله

۱۰ گام ساده برای آموزش نوشتن مقاله

پیام کلیدی مقاله شما چیست؟ باید بتوانید آن را در یک جمله بیان کنید، زیرا این پیام کلیدی جمله ای است که در طول مقاله چند بار به آن باز خواهید گشت. مقاله خود را به عنوان یک بیانیه مطبوعاتی در نظر بگیرید: عنوان فرعی چیست؟ اگر نمی توانید کشف یا دستاورد کلیدی خود را در یک جمله بیان کنید، پس برای آموزش نوشتن مقاله آماده نیستید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» آزمایشگاه آندریا آرمانی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تا 15 دانشجوی دکترا، چند فوق دکترا، 9 دانشجوی کارشناسی و گاه به گاه یک دانش‌آموز دبیرستانی دارد که همگی مشغول توسعه مواد جدید برای دستگاه‌های تشخیصی و مخابراتی هستند.

هنگام انجام تحقیقات علمی، آرمانی معتقد است که آزمایش یک فرضیه مهم است نه اثبات آن. او دانش‌آموزانی را جذب می‌کند که مایل به پذیرش این ذهنیت «آزمون» هستند و برای کشف ناشناخته‌ها هیجان‌زده هستند. او می‌گوید: «از آنها می‌خواهم کمی به خودشان فشار بیاورند، کمی به میدان فشار بیاورند و از شکست نترسند. و بدانید که حتی اگر شکست بخورند، باز هم می‌توانند چیزی از آن بیاموزند.»

آرمانی اغلب دانش آموزان را در فرآیند آموزش نوشتن مقاله در نوشتن اولین مقاله علمی خود راهنمایی می کند. فرمول 10 مرحله‌ای او برای نوشتن یک مقاله علمی می‌تواند برای هر کسی که مطالعه‌ای، پایان نامه و یا تحقیقی را به پایان رسانده باشد و ترس از صفحه خالی را احساس می‌کند مفید باشد. این 10 مرحله بطور کامل در دوره دانلودی آموزش مقاله نویسی وبسایت مهارت مهندسی شرح داده شده است.

 

  1. موضوع مقاله خود را بنویسید

پیام کلیدی مقاله شما چیست؟ باید بتوانید آن را در یک جمله بیان کنید، زیرا این پیام کلیدی جمله ای است که در طول مقاله چند بار به آن باز خواهید گشت. مقاله خود را به عنوان یک بیانیه مطبوعاتی در نظر بگیرید: عنوان فرعی چیست؟ اگر نمی توانید کشف یا دستاورد کلیدی خود را در یک جمله بیان کنید، پس برای آموزش نوشتن مقاله آماده نیستید.

نوشتن چشم انداز مقاله باید تصمیم مهم بعدی شما را مشخص کند: مقاله را کجا ارسال می کنید؟ هر مجله دارای سبک و ترتیب متفاوتی است. اتخاذ این تصمیم قبل از حتی نوشتن یک کلمه، بعداً در زمان شما صرفه جویی می کند. پس از انتخاب مجله، وب سایت را برای الزامات مربوط به قالب بندی، محدودیت های طول و ارقام بررسی کنید.

 

  1. اولین گام در آموزش نوشتن مقاله : از ابتدا شروع نکنید

منطقاً منطقی است که مقاله را با چکیده یا حداقل مقدمه شروع کنیم. اما این کارو نکن. شما اغلب در نهایت داستانی کاملاً متفاوت از داستانی که فکر می‌کردید می‌خواهید تعریف کنید، در مقاله می آورید. اگر با مقدمه شروع کنید، تا زمانی که همه چیز نوشته شود، احتمالاً باید هر دو بخش را بازنویسی کنید، پس وقت خود را تلف نکنید. پس برای آموزش نوشتن مقاله این نکته کلیدی است. شما میتوانید یک نمونه مقاله نویسی را بصورت کامل مشاهده کنید و از نگارش قسمت های مختلف الگو بگیرید.

 

  1. اشکال (فیگورها)

اشکال یا فیگورها بهترین قسمت برای شروع هستند، زیرا ستون فقرات مقاله شما را تشکیل می دهند. اولین شکل باید خواننده را ترغیب کند که بخواهد در مورد کشف مقاله شما بیاموزد.

یک رویکرد سازمانی کلاسیک که توسط نویسندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد، «استوری‌برد» است که در آن همه شکل ها روی تابلوها قرار می‌گیرند. این کار را می توان با استفاده از نرم افزارهایی مانند PowerPoint، Prezi یا Keynote انجام داد. یک روش به این صورت است که بیانیه چشم انداز را در اسلاید اول قرار دهید و تمام نتایج خود را در اسلایدهای بعدی قرار دهید. برای شروع، به سادگی تمام داده ها را بدون توجه به ترتیب یا اهمیت اضافه کنید. گام‌های بعدی می‌تواند ادغام مجموعه داده‌ها (به عنوان مثال، شکل ها) و اهمیت نسبی (مانند متن اصلی در مقابل متن های اصلی) را ارزیابی کند. اشکال باید به ترتیب منطقی برای حمایت از متن اصلی شما مرتب شوند.

  1. بخش روش ها را بنویسید

از بین تمام بخش ها، بخش روش ها به طور همزمان آسان ترین و مهم ترین بخش برای نوشتن دقیق جزئیات است. هر نتیجه ای در مقاله شما باید بر اساس بخش روش ها قابل اثبات باشد، بنابراین اگر یک روش آزمایشی کاملاً جدید ایجاد کرده اید، آن را با جزئیات طاقت فرسا بنویسید، از جمله راه اندازی، کنترل ها و پروتکل ها و.... اگر بر اساس مطالعه قبلی انجام می دهید، نیازی به تکرار همه آن جزئیات نیست زیرا در این حالت مراجع به کمک شما می آیند.

10 گام ساده برای آموزش نوشتن مقاله

  1. بخش نتایج و بحث را بنویسید

در آموزش نوشتن مقاله باید بدانید که بخش نتیجه و بحث از موارد بسیار مهم و کاربردی است که سشامل چندین بخش می شود:

  1. نتیجه (این بخش باید فاقد تفسیر باشد)، 2. ارتباط نتیجه با بیانیه فرضیه شما و 3. ارتباط با رشته. در صورت امکان، باید دقیق و مشخص باشید، به خصوص در مقایسه با کار قبلی. علاوه بر این، هر گونه خطای آزمایشی باید محاسبه شود و خطاها باید در نتایج تجربی به همراه تجزیه و تحلیل گنجانده شود.

 

  1. نتیجه گیری را بنویسید

در پایان، همه چیزهایی را که قبلاً نوشته اید خلاصه کنید. بر مهمترین یافته های مطالعه خود تأکید کنید و دلیل اهمیت آنها را مجدداً بیان کنید. آنچه را که آموخته‌اید بیان کنید. در آموزش نوشتن مقاله باید بدانید که از نتیجه گیری شما، یک خواننده باید بتواند اصل کل مطالعه شما، از جمله نتایج و اهمیت آنها را درک کند.

 

  1. اکنون مقدمه را بنویسید

مقدمه زمینه را برای مقاله شما فراهم می کند. اگر مقاله شما داستانی تخیلی بود، مقدمه آن شرحی بود که در آن شخصیت ها، صحنه، دوره زمانی و درگیری اصلی معرفی می شدند.

مقالات علمی از فرمول مشابهی پیروی می کنند. مقدمه نمایی از تحقیق شما است. مشکل را در محدوده ی یک میدان بزرگ‌تر تعریف می‌کند. بررسی می‌کند که سایر گروه‌های تحقیقاتی برای پیشبرد این مشکل چه کرده‌اند (مرور ادبیات). و فرضیه شما را مطرح می کند، که ممکن است شامل انتظارات شما در مورد اینکه مطالعه این مقاله به چه چیزی در علم کمک می کند، باشد. اکثر مراجع شما در مقدمه قرار خواهند گرفت.

 

  1. منابع را جمع آوری کنید

در آموزش نوشتن مقاله باید بدانید که اولین کاری که هر نویسنده جدید باید انجام دهد این است که منابع را سازمان یافته و هدفدار انتخاب و در مقاله به کار ببرید. در دوره آموزش مقاله نویسی مهارت مهندسی یک فصل بصورت کامل بحث رفرنس دهی توضیح داده شده است.

 

  1. چکیده را بنویسید

چکیده مقدمه ای برای مقاله شما است. بیشتر چکیده ها 150 تا 300 کلمه هستند که تقریباً 10 تا 20 جمله را شامل می شود. مانند هر طرح خوب، باید اهمیت مقاله، چالشی که تحقیق شما به آن می‌پردازد، چگونگی حل چالش‌ها و تأثیر احتمالی آن در آینده را توضیح دهید. چکیده باید شامل کلمات کلیدی باشد. مهم است که به یاد داشته باشید که چکیده ها در نتایج موتورهای جستجو گنجانده می شوند.

 

  1. عنوان مقاله را در آخرین مرحله انتخاب کنید

عنوان باید ماهیت مقاله را نشان دهد. اگر کسی به موضوع شما علاقه مند بود، چه عبارت یا کلمات کلیدی را در موتور جستجو تایپ می کرد؟ مطمئن شوید که این کلمات در عنوان شما گنجانده شده است.

 

آموزش نوشتن مقاله در دوره دانلودی مهارت مهندسی

دوره دانلودی آموزش نوشتن مقاله سایت مهارت مهندسی یکی از کاملترین دوره های آموزشی این حوزه است. در این دوره آموزشی آموزشن نوشتن مقاله isi و علمی پژوهشی (کنفرانسی و ...) بصورت کامل و از صفر آموزش داده شده است. به نحوی که شما با دیدن این دوره آموزشی شما نیاز به پیش نیاز دیگری نخواهید داشت. شما میتوانید با مراجعه به وبسایت engskill این دوره را تهیه کنید و از آموزش های آن استفاده کنید.

 

دوره آموزش نوشتن مقاله وبسایت مهارت مهندسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top