تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/05/05 - 14:35
کد خبر: 439440

برگزاری طرح توانمندسازی فعالان فرهنگی دانشگاه‌ها

برگزاری طرح توانمندسازی فعالان فرهنگی دانشگاه‌ها

نشست خبری آغاز طرح حامیم دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی سراسر کشور با حضور حجت الاسلام فاطمی پور معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، نشست خبری آغاز طرح حامیم دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی سراسر کشور با حضور حجت الاسلام فاطمی پور معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

فاطمی پور در ابتدای نشست با تاکید بر اینکه مجموعه نهاد رهبری به عنوان بخشی از بدنه فضای علمی کشور رسالت خود می‌داند که نسبت به فضای فرهنگی دانشگاه حساس باشد و تلاش کند که این محیط علمی بهتر و بیشتر بتواند وظایف خود را در جامعه انجام دهد، گفت: در تابستان امسال پس از شرایط درگیری دوساله کشور با بیماری کرونا و پس از تصمیم به آغاز فعالیت حضوری دانشگاه ها مطالعات مختلفی انجام دادیم برای اینکه بهتر بدانیم در چه وضعیتی قرار داریم و چه تصمیم گرفتیم تا اقداماتی انجام شود که دوباره از فضای مجازی به حقیقی کوچ کنیم و ضمن اینکه از ظرفیت های فضای مجازی و آموزش آنلاین استفاده می کنیم،  بتوانیم به فضای پرنشاط و دغدغه مند دانشگاه ها بازگردیم.

وی در ادامه با بیان این نکته که ما نباید همه فعالیت ها و کنش‌ها را به مجازی منتقل کنیم، گفت: تمرکز فعالیت‌ها در فضای مجازی آسیبهایی از جمله گوشه نشینی و فردگرایی، افت تحصیلی به دلیل محدودیتهای فضای مجازی ایجاد میکند. در این دوره شاهد بودیم که حوزه تربیتی و فرهنگی بیشترین ضربه را  خورد. علائم حیاتی این گزاره نیز این است که بسیاری از کانون های فرهنگی و واحدهای فعال دانشجویی با ریزش نیرو و مخاطب و تعداد برنامه مواجه شدند. لذا ضروری است همه کمک بکنند تا آن شور و نشاط و حضورحداکثری و تعاملات و برنامه های پرنشاط و رفت و آمدها و اردوهای دانشجویی و نشست ها و آزاد اندیشی ها همگی احیا شود.

فاطمی پور افزود: طبیعتا سهم ویژه و جدی در این احیا را فعالین فرهنگی دانشگاه به عنوان موتور محرک طراحی و برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی به دوش می کشند. لذا به نظر رسید که برنامه ای طراحی کنیم که کمک کند فعالین فرهنگی سیاسی دانشگاه ها دور هم جمع شوند و اشتراک دغدغه و بازخوانی وضعیتی صورت پذیرد و برآن اساس سال تحصیلی جدید را با برنامه ریزی و هم افزایی شروع کنیم.

فاطمی پور در ادامه تصریح کرد: در دبیرخانه ملی که در نهاد تشکیل دادیم، برنامه ای برای تابستان طراحی شده و هر استان نیز یک دبیرخانه مجزا دارد و حتی تا امروز تعدادی از برنامه هابرگزار شده اما عمده این برنامه ها در مرداد و نیمه اول شهریور است. ما از دانشگاه ها خواهش کردیم فعالان تشکل های مختلف خود را شناسایی و دعوت کنند تا حداقل یک هفته قبل از شروع سال تحصیلی در هر استان دورهم جمع شوند و بتوانند مقدمات عضوگیری خود را انجام دهند و در این میان نیز یک محتوای عمیق و اندیشه ای را به مخاطب منتقل کنیم.

وی افزود: محتوای اصلی شامل کتاب های  طرح کلی اندیشه اسلامی،همرزمان حسین و خط امام است و دانشجویان یکی از این سه کتاب را انتخاب می کنند. همچنین در حاشیه این بازدیدها از نمایشگاه های توانمندی جمهوری اسلامی و برخی کارگاه های مهارت افزایی برگزار می شود.

فاطمی پور تاکید کرد: طبق برنامه ریزی‌ها امیدواریم ۱۵ هزار نفر از فعالان دانشجویی در سطح کشور در ابن طرح سهیم شوند و براساس تعداد دانشجو ، به هر استان سهمیه ای اختصاص داده شده است و اردوهای استانی به مدت یک هفته شبانه روزی شکل خواهد گرفت.

فاطمی پور در پایان با بیان اینکه در شهر تهران به دلیل تعداد زیاد دانشجویان برنامه بصورت دانشگاهی برگزار می شود، اظهار کرد: امروز نیاز به چنین برنامه هایی برای بازگشت به فضای دغدغه مند، بانشاط و آگاهی بخش و امیدآفرین پیشین دانشگاه ها احساس می شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top