تاریخ انتشار: شنبه 1401/05/08 - 16:13
کد خبر: 439667

چگونه یک سفر هوایی بی دردسر از تهران به نجف داشته باشیم؟

چگونه یک سفر هوایی بی دردسر از تهران به نجف داشته باشیم؟

در ایام سوگواری محرم ۱۴۰۱، زائران شیعه برای شرکت در مراسم‌های عزاداری باشکوه حسینی، راهی دیار مبارزه حق علیه باطل می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در ایام سوگواری محرم ۱۴۰۱، زائران شیعه برای شرکت در مراسم‌های عزاداری باشکوه حسینی، راهی دیار مبارزه حق علیه باطل می‌شوند. گروهی از افراد تمایل دارند تا در پیاده روی میلیونی اربعین شرکت کنند. گروهی نیز مایلند تا در روز عاشورا و تاسوعا در حرم باشند، اما به دلیل همراه داشتن کودک یا سالمند نمی‌توانند در پیاده روی‌ها شرکت کنند. به همین دلیل به این گروه از افراد توصیه می‌شود تا سفر هوایی به کربلا را تجربه کنند. در این مطلب با راهنمای سفر هوایی به نجف از تهران همراه شما هستیم.


راهنمای سفر هوایی به نجف از تهران
نجف یکی از مهمترین شهر‌های زیارتی عراق بوده که سالانه در ایام محرم و دیگر ایام سال، میزبان زائران زیادی از سراسر جهان است. نجف اشرف فاصله کمی با کوفه داشته و در نزدیکی بغداد (پایتخت عراق) قرار دارد.
این شهر به دلیل نزدیکی به کربلا و قرار داشتن دو مکان زیارتی مهم یعنی آرامگاه حضرت علی (ع) و قبرستان وادی السلام، سالانه مورد توجه زائران به خصوص مسلمانان شیعه قرار می‌گیرد. همچنین به این نکته نیز توجه کنید که این شهر، یک فرودگاه بین‌المللی با کد NJF دارد و سفر هوایی به عراق را ممکن می‌کند.
بنابراین زائرانی که امکان سفر زمینی به عراق برای زیارت را ندارند، می‌توانند به صورت هوایی و با خرید بلیط تهران نجف یا مشهد نجف به این مقصد سفر کنند. فرودگاه نجف در قسمت شرقی شهر قرار داشته و موقعیت مکانی و دسترسی مناسبی به دیگر شهر‌های زیارتی دارد، بنابراین بهترین گزینه برای سفر به عراق به شمار می‌رود.
اما به این نکته نیز باید توجه کنید که به دلیل محبوبیت بالای شهر نجف به خصوص در ایام محرم، تمامی بلیط‌ های هواپیما به این مقصد، خیلی زود رزرو می‌شوند. بنابراین اگر قصد سفر هوایی را دارید، باید این نکته را مد نظر قرار داده و خیلی زودتر نسبت به تهیه و خرید بلیط رفت و برگشت نجف خود اقدام کنید.
اگر شما هم قصد سفر هوایی به نجف را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر و قبل از پر شدن بلیط‌ هواپیما تهران نجف وارد وب سایت https://www.flytoday.ir/شده و پرواز خود را با ارزانترین قیمت رزرو کنید. همچنین اگر به صورت انفرادی سفر می‌کنید، بهتر است بلیط نجف به تهران را نیز از قبل رزرو کنید تا هنگام بازگشت برای یافتن بلیط دچار سردرگمی نشوید.

چگونه یک سفر هوایی بی دردسر از تهران به نجف داشته باشیم؟

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران نجف
شهر نجف در اقلیم گرم و بیابانی قرار گرفته و تابستان‌های بسیار گرمی دارد. دمای هوای نجف در تابستان بعضا به بالای ۵۰ درجه نیز می‌رسد. بنابراین اگر قصد سفر زیارتی-سیاحتی به این شهر را دارید، می‌توانید در اواسط فصل پاییز به این شهر سفر کنید؛ زیرا دمای هوا معتدل‌تر است.
اما ناگفته نماند که شرکت در مراسم عزاداری حسینی در میان جمعیت پرشوری که در ماه محرم به این شهر سفر می‌کنند، صفای دیگری دارد. بنابراین یکی از بهترین زمان‌ ها برای سفر به نجف و خرید بلیط هواپیما، ایام محرم است.
میزان بار مجاز برای سفر به مقصد نجف
همانطور که می‌دانید برای هر سفر هوایی، یک محدودیت حمل بار با هواپیما دارید. که در صورت به همراه داشتن میزان بار بیشتر از حد تعیین شده، باید جریمه آن را پرداخت کرده و یا بخشی از بار خود را در فرودگاه جا بگذارید.
برای سفر به نجف باید به حد مجاز حمل بار توجه داشته باشید، زیرا اگر قصد دارید تا برای خانواده و دوستان خود سوغاتی تهیه کنید و میزان کل بار شما بالا باشد، ناچار خواهید بود هزینه‌های بیشتری در فرودگاه پرداخت کنید.
به طور معمول میزان بار مجاز برای سفر‌های هوایی از ۲۳ تا ۳۰ کیلوگرم متفاوت خواهد بود. برای مثال میزان بار مجاز در سفر‌های هواپیمایی ماهان ۳۰ کیلوگرم است. این موضوع به موارد متفاوتی از جمله شرکت هواپیمایی، نوع هواپیما و تاریخ پرواز بستگی دارد، بنابراین توصیه می‌شود قبل از تاریخ پرواز میزان مجاز بار را از شرکت هواپیمایی خود جویا شوید.

بهترین هتل‌ها و رستوران‌ های شهر نجف
اگر به نجف سفر کرده‌اید، لازم است تا دست کم یک شب در این شهر اقامت داشته باشید تا بتوانید تمام اماکن زیارتی و جا‌های دیدنی این شهر را ببینید. برای اقامت در نجف، پیشنهاد می‌کنیم تا به سراغ هتل‌های خوب و با کیفیت رفته و برای وعده‌های غذایی سراغ رستوران‌های این شهر بروید.
در ایام محرم، به دلیل حجم بالای مسافران رستوران‌های بین راهی زیادی وجود دارند که به دلیل ارزان‌تر بودن، مسافران زیادی به آن‌ها مراجعه می‌کنند. بهترین هتل‌ های شهر نجف را نیز می‌توانید از میان هتل قصر الدر، هتل اغنار نجف و هتل ارض السهله رزرو کنید. همچنین برای صرف غذا نیز پیشنهاد می‌کنیم تا به رستوران‌های الواحه، رستوران بین‌المللی سوباط و الطازج النجف که از رستوران ‌های درجه یک نجف هستند مراجعه کنید.

چگونه یک سفر هوایی بی دردسر از تهران به نجف داشته باشیم؟

هزینه ‌های حمل و نقل در نجف
بعد از سفر هوایی به نجف، برای حمل و نقل در شهر و مراجعه به دیگر اماکن زیارتی شهر و یا رفتن به کربلا، لازم است تا از هزینه‌های حمل و نقل در این شهر مطلع باشید. نرخ هزینه‌های تاکسی‌های شهر نجف برای مسافت‌های کم و کوتاه برابر ۳ دینار (حدود هزار تومان) است.
همچنین نرخ کرایه تاکسی به صورت دربست، ساعتی محاسبه شده که باید برای هر ساعت ۹۰ دینار عراق (حدود ۳۰ هزار تومان) پرداخت کنید. همچنین برای رفتن به کربلا از مبدا نجف، می‌توانید در پیاده روی‌های اربعین شرکت کرده و مسافت این دو شهر را به صورت پیاده طی کنید. در این حالت چیزی حدود ۱۷ ساعت در مسیر خواهید بود.
بهترین مراکز خرید و بازار‌های نجف
یکی از قسمت‌های جذاب هر سفر زیارتی، خرید سوغاتی برای دوستان و خانواده است که نتوانسته‌اند در سفر همراه شما باشند. اما برای خرید سوغاتی کدام مراکز خرید و بازار‌های نجف بهترند؟
پیشنهاد ما این است که برای خرید سوغاتی و یا دیگر خرید‌های شخصی در این شهر، بهتر است به بازار اصلی نجف سر بزنید. در این بازار مغازه‌های متعددی وجود دارد که کاملا برای خرید‌های شما مکفی خواهد بود.
البته بهتر است برای خرید در این بازار، به کیفیت اجناس توجه کنید، در بازار نجف، تقریبا هرچه که نیاز داشته باشید را خواهید یافت.
سخن آخر
یکی از بهترین ایام برای یک تجربه عالی زیارتی، سفر به نجف و کربلا در ماه محرم است. اما خیلی از افراد بنا به دلایل مختلفی، امکان تشرف به اماکن زیارتی عراق را ندارند. اما جای نگرانی نیست. می‌توانید به شهر‌های زیارتی ایران سفر کرده و در این ایام، دل به اهل بیت داده و مراسم عزاداری امامان مظلوم شیعیان را انجام دهید. با خرید بلیط هواپیما مشهد در ماه محرم، می‌توانید یک تجربه بی‌نظیر داشته باشید. زائران زیادی در این ایام به مشهد سفر کرده و مراسم‌های مذهبی ماه محرم را در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می‌کنند. به هر مقصد زیارتی که در ایام محرم سفر می‌کنید، بهترین قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل را در فلای تودی انجام دهید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top